gerven
Lid
Beste Forummers,
Vreemde ervaring met de beroemde mobiliteitsgarantie.
Ik hoor een ratelend geluid onder de motorkap van mijn één jaar oude Octavia III, bel mijn dealer (ik was op dat moment in mijn woonplaats) en die beveelt mij aan om niet verder te rijden en de Mobiliteitsservice te bellen. Die sturen de ANWB langs, rijden een rondje met mijn auto (je hoort het alleen rijdend) en concluderen dat het "ergens in de aandrijflijn zit". Maar slepen is niet nodig, ik mag naar de dealer rijden. Daar meld ik mij met een beroep op de mobiliteitsgarantie en krijg te horen dat er geen vervangend vervoer beschikbaar is. Ik kan een fiets krijgen. Op mijn reactie hoe dat zit met de MOB. Garantie is het nietszeggende antwoord : "u staat nu hier". Dealer Versluis te Zoetermeer trouwens, daar kom ik al twaalf jaar. Correctie, daar kwam ik al twaalf jaar.
Ik ben toen naar een andere Skoda dealer gegaan en heb mij daar idem aangemeld, maar ook daar géén gratis vervangende auto. Wel tegen betaling. Overigens hebben ze mij prima geholpen, de oorzaak is een wiellager die vervangen moet worden en die is besteld. Binnen twee dagen wordt het hersteld, onder garantie uiteraard.
Maar waarom ik nu geen vervangend vervoer krijg is mij een raadsel. Moet je daarvoor persé weggesleept worden? En wat betekent nu eigenlijk mobiliteitsGARANTIE. In de folder staat dat het niet uitmaakt of je pech thuis hebt of onderweg. En de man vd ANWB die door Skoda naar mij is gestuurd zegt dus: "rij maar naar de dealer". Ik heb overigens een klacht bij Skoda ingediend, wacht nog op antwoord.........
Vreemde ervaring met de beroemde mobiliteitsgarantie.
Ik hoor een ratelend geluid onder de motorkap van mijn één jaar oude Octavia III, bel mijn dealer (ik was op dat moment in mijn woonplaats) en die beveelt mij aan om niet verder te rijden en de Mobiliteitsservice te bellen. Die sturen de ANWB langs, rijden een rondje met mijn auto (je hoort het alleen rijdend) en concluderen dat het "ergens in de aandrijflijn zit". Maar slepen is niet nodig, ik mag naar de dealer rijden. Daar meld ik mij met een beroep op de mobiliteitsgarantie en krijg te horen dat er geen vervangend vervoer beschikbaar is. Ik kan een fiets krijgen. Op mijn reactie hoe dat zit met de MOB. Garantie is het nietszeggende antwoord : "u staat nu hier". Dealer Versluis te Zoetermeer trouwens, daar kom ik al twaalf jaar. Correctie, daar kwam ik al twaalf jaar.
Ik ben toen naar een andere Skoda dealer gegaan en heb mij daar idem aangemeld, maar ook daar géén gratis vervangende auto. Wel tegen betaling. Overigens hebben ze mij prima geholpen, de oorzaak is een wiellager die vervangen moet worden en die is besteld. Binnen twee dagen wordt het hersteld, onder garantie uiteraard.
Maar waarom ik nu geen vervangend vervoer krijg is mij een raadsel. Moet je daarvoor persé weggesleept worden? En wat betekent nu eigenlijk mobiliteitsGARANTIE. In de folder staat dat het niet uitmaakt of je pech thuis hebt of onderweg. En de man vd ANWB die door Skoda naar mij is gestuurd zegt dus: "rij maar naar de dealer". Ik heb overigens een klacht bij Skoda ingediend, wacht nog op antwoord.........