Mobiliteitsgarantie, of toch niet?

CharlesTucker

Forumguru
Overigens ook meer kosten voor Skoda, wegslepen i.p.v. Zelf melden bij garage, dus onbegrijpelijke voorwaarde.
Heel merkwaardig inderdaad, en gebeurt niet alleen bij Skoda. Een collega van mij heeft datzelfde gehad bij z'n Renault (die hij inmiddels niet meer heeft). Het ding ging toevallig kapot, met een flinke knal, bij een officiele Renault dealer voor de deur, alsof die auto het rook. Ook geen vervangend vervoer. Bij navraag bleek dat hij dat wel gekregen zou hebben indien hij 'm naar de dealer had laten afslepen.

Skoda-MAN

Forumguru
Bij alle merken zijn soms onbegrijpelijke regels. Bij het merk waar ik bij betrokken ben moet de melding in de garantie periode altijd via de 24 uur service gemeld worden bij pech onderweg, zoniet dan geen afsleepkosten vergoeding. (bij een truck vrij kostbaar) De melding is ook nodig voor je eigen klant die om de hoek stilgevallen is.

Cordoba

Forumguru
Bericht van Pon automobielen BV als reactie op mijn klacht.
Ik krijg de kosten van een huurauto vergoed als coulance. De regel is dat als je zelf naar de garage rijdt met een storing, ook al is het een fatale storing waar je niet verder mee mag rijden, je toch geen vervangend vervoer krijgt.
Vervangend vervoer geldt alleen bij wegslepen, dus als de ANWB zegt dat je naar de dealer moet rijden (zoals ik met een kapotte wiellager) ga ik maar moeilijk doen over verdere (gevolg)schade die dan voor rekening van de ANWB man komt danwel méér kosten voor mij. En maar wegslepen eisen en kijken wat er beurt.......
Overigens ook meer kosten voor Skoda, wegslepen i.p.v. Zelf melden bij garage, dus onbegrijpelijke voorwaarde.

:pieker:Volgende keer gewoon 2 straten voor de dealer uitstappen, en naar de dealer lopen, dat je niet verder durft te rijden. De dealer zal voor die afstand geen ANWB inschakelen en een monteur sturen, en dan is de auto 'door de dealer opgehaald' dus krijg je wel vervangend vervoer.

gerven

Lid
Nog even de officiële reactie van Skoda klantenservice :

"De mobiliteitsservice en dus de daarbij behorende diensten (o.a. inzet van vervangend vervoer of vergoeding van taxikosten) is van kracht is bij een stranding, waarbij een auto stilvalt en verder rijden niet mogelijk is.

De hulpverlener ter plaatse stelt een eerste diagnose en bepaalt of doorrijden naar de dichtstbijzijnde dealer mogelijk is. Indien op eigen gelegenheid een bezoek aan de dealer gebracht kan worden, is er geen recht op kosteloos vervangend vervoer"

dj.verhulst

Forumguru
dan ff een stekker lostrekken of zo:D

maar vind het werk belachelijk, dan moet je eigenlijk bij verzekeren....

auriga

Forumguru
Als je strandt mag de ANWB ter plekke maximaal 35 euro spenderen om het op te lossen. Gaat dit niet lukken (lekke band bij een greenline zonder reservewiel bijvoorbeeld) dan wordt het afslepen en een vervangende auto tot dat de Skoda dealer het probleem gefikst heeft.

Band vervangen en brandstof voor de vervangende auto is dan voor eigen rekening, kosten van ANWB, afslepen en huurauto vallen onder de mobiliteitsgarantie
Het was veel goedkoper geweest om de ANWB met het wiel naar de dichtstbijzijnde bandenboer te sturen, maar dat kost dus meer dan 35 euro.

ElScorpione

Forumguru
Als je de pech omschrijving leest zou je dat inderdaad denken. Maar als je de voorwaarden leest, dan zie je dat een lekke band niet bij de uitsluitingen staat. Het is in feite een ruime dekking, waarbij duidelijk omschreven staat wat niet onder dekking valt. Ze komen zelfs als je verkeerde brandstof tankt. Dat kun je bij de mobiliteitservice dus vergeten. Wat die lekke band betreft, heb ik dat vooraf even nagevraagd bij Allianz. Pechhulp geldt ook bij een lekke band.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan