Mobiliteitsgarantie (Yeti import uit Polen)

Goedemorgen forumleden,
Mijn Yeti is nieuw aangeschaft in Polen en ingevoerd in NL.
Heb ik in dit geval recht op de Mobiitietsgarantie??
Met dank alvast voor jullie reacties.
 
Is het niet zo dat de mobiliteitsgarantie (alleen) afhankelijk is van de vraag of het onderhoud door een officiele dealer wordt uitgevoerd?
Maar waarschijnlijk kan de dealer je daar het fijne over vertellen.:)

Dank @Peter-036 voor je reactie.
Dat had ik ook zo in eerste instantie begrepen ja.
Maar gisteren contact gehad met Skoda garage in mijn omgeving en begon men dààr tijdens ons gesprek toch even te twijfelen hieraan.
Jouw punt lijkt mij het meest logische.

De Skoda garage dacht dat, omdat mogelijk PON veel geld betaald om zo'n mobiliteitsgarantie in stand te kunnen houden, deze kosten dan uit de verkochte auto's in NEDERLAND moeten worden opgebracht. Nu in mijn geval is deze in POLEN aangeschaft en zou ik misschien geen aanspraak hierop kunnen maken.
Garage vraagt dit maandag na.
 

Canon-Eye

Forumguru
Er worden toch ook de nodige Skoda's - nieuw, of (zeer) jong gebruikt - geïmporteerd uit Duitsland of België. Daar geldt dezelfde problematiek, lijkt me?
 
Er worden toch ook de nodige Skoda's - nieuw, of (zeer) jong gebruikt - geïmporteerd uit Duitsland of België. Daar geldt dezelfde problematiek, lijkt me?

Lijkt mij ook !
Ik had daarom zèlf ook geen enkele twijfel, tòt het gesprek gisteren met de Skoda garage
Ik wacht de reactie van de garage morgen even af.
 

ertromp

Forumguru
Onderhoud door dealer in NL is zowel de mobiliteits als fabrieksgarantie.
Die mobiliteitsgarantie zou het laatste zijn waar ik me druk om zou maken.
Menig verzekering biedt al een mobiliteitsgarantie en anders is de ADAC DLD een goed alternatief
 

Canon-Eye

Forumguru
Die mobiliteitsgarantie zou het laatste zijn waar ik me druk om zou maken
Daar heb je op zich gelijk in - maar ik zou wel even zeker willen weten waar ik precies wel of niet op kan rekenen.
Alleen al daarom is duidelijkheid gewenst, zodat mensen vooraf kunnen kiezen of en zo ja, hoe ze het 'probleem' op willen lossen.
 

ertromp

Forumguru
Uit de voorwaarden van de mobiliteitsgarantie:


Is uw ŠKODA geleverd na 1 januari 2000 en is deze volgens de voorschriften onderhouden bij de officiële ŠKODA-dealer, dan behoudt u levenslang het recht op Mobiliteitsservice. Elke nieuwe ŠKODA heeft recht op de gratis Mobiliteitsservice tijdens de fabrieksgarantie van 2 jaar.
 
Uit de voorwaarden van de mobiliteitsgarantie:


Is uw ŠKODA geleverd na 1 januari 2000 en is deze volgens de voorschriften onderhouden bij de officiële ŠKODA-dealer, dan behoudt u levenslang het recht op Mobiliteitsservice. Elke nieuwe ŠKODA heeft recht op de gratis Mobiliteitsservice tijdens de fabrieksgarantie van 2 jaar.

Dank hiervoor.

Maar...
".....onderhouden bij de officiële ŠKODA-dealer, dan behoudt u levenslang het recht op Mobiliteitsservice...."
is anders dan
"...Elke nieuwe ŠKODA
heeft recht op de gratis Mobiliteitsservice tijdens de fabrieksgarantie van 2 jaar..." .??
 

ertromp

Forumguru
Nee die 2e voorwaarde staat sowieso. Dus mobiliteit tijdens de fabrieksgarantie van 2 jaar. Levenslang is aanvullend als je onderhoud bij de Skoda dealert laat uitvoeren
 

Spierings

Forumguru
Zoals eerder ook al aangegeven heb je er gewoon recht op als je je wagen laat onderhouden bij een Skoda dealer...

Het kost pon niet veel geld om de mobiliteit in stand te houden, kost ze alleen geld wanneer er een claim komt van een pech geval.. (Service verlenen en huurauto) Dit zijn niet de kosten van de reparatie!! Deze zijn voor de eigenaar als deze buiten de garantie valt
 

Cordoba

Forumguru
@Spierings Geldt dat inderdaad ook als je een (laatste) kleine beurt door de dealer hebt laten doen, en de auto bij de voorgaande grote beurt door een niet-dealer is gedaan? Ik kan me voorstellen dat men bij de mobiliteitsgarantie niet-thuis geeft, als men alleen een oliewissel heeft gedaan, en even snel de controlepunten langsgelopen, terwijl er misschien bij de voorgaande grote beurt misschien ergens een fout is gemaakt. Om zo'n fout bij de voorgaande beurt uit te sluiten moet een dealer dan eigenlijk meer checken dan bij de beurt hoort.
 

Spierings

Forumguru
@Cordoba Naar mijn weten krijg je op een oudere niet longlife auto alleen mobiliteit op jaar beurten en grote beurten. Bij kleine beurten krijg je het niet... Zo was in mijn tijd bij Audi geregeld, lijkt mij dat dat bij Skoda niet anders is... Regels voor longlife auto's zijn wel anders..
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
volgens de voorschriften onderhouden bij de officiële ŠKODA-dealer,
Dat legt een behoorlijke verantwoordelijkheid bij de dealer.
Want mocht deze door welke oorzaak dan ook het onderhoud niet altijd helemaal volgens de voorschriften hebben uitgevoerd, dan hang je als klant...
 

ertromp

Forumguru
Dat legt een behoorlijke verantwoordelijkheid bij de dealer.
Want mocht deze door welke oorzaak dan ook het onderhoud niet altijd helemaal volgens de voorschriften hebben uitgevoerd, dan hang je als klant...

Tja je bent dealer of niet .................

De onderhoudsvoorschriften zijn beschikbaar en oproepbaar voor iedere dealert. Personeel wordt er ook voor opgeleid voor het onderhoud op ieder type en krijgt cursussen bij PON. Stempel is bewijs van onderhoud volgens voorschriften.
 

Spierings

Forumguru
Als het onderhoud niet volgens voorschrift is gedaan en er wordt bijvoorbeeld een tandriem vergeten zijn de kosten voor de reparatie als deze breekt gewoon voor de dealer...

Heb dit Zelf eens meegemaakt tijdens een proefrit met de klant naast mij.. Tandriem brak en de rekening was voor de baas omdat een collega dit in het verleden vergeten was deze op te geven/vervangen ...
 
Bovenaan Onderaan