Mobiliteitsgarantie (Yeti import uit Polen)

Cordoba

Forumguru
Sterker nog de onderhoudsvoorschriften zijn voor iedere garage (ik geloof dat alleen Bovaglid een eis is voor NL) beschikbaar, zoals dat ook via de Europese wet vereist is. Ik geloof dat er officieel iets in de wet staat van 'vakkundige' of 'beroepsmatige' garage, en voor NL is dat vertaald naar 'Bovaglid'. Misschien dat men bang was dat een doe-het-zelver op papier een garage zou beginnen, en voor het onderhoud van zijn auto dus toegang zou moeten krijgen tot de onderhoudsvoorschriften.
 

Spierings

Forumguru
BOVAG is eerder een "keurmerk" dan een verplichting... Je bent als garage bedrijf echt niet verplicht om je bij zo'n keurmerk aan te sluiten.
 
D

Deleted member 20094

Die mobiliteitsservice moet je niet te hoog op een voetstuk zetten.
Het schijnt enkel te zijn voor gevallen die buiten de schuld van de eigenaar liggen en mits de auto is onderhouden door de dealer.

Ik had na 1 week de mobiliteitsservice nodig omdat ik m'n sleutels in de kofferbak had laten liggen.
Gebeld en gemeld. Krijg ik als reactie: 'we kunnen en mogen niets voor u betekenen om dat het een schuld betreft van de bestuurder'. Dus men kon niet even de ANWB inschakelen. Toen de leasemaatschappij gebeld en die hebben e.e.a. geregeld.

Overigens wel raar dat je de sleutels in de auto (kofferbak) kan laten liggen en de auto gewoon op slot gaat.....en dus niet meer te openen valt van buitenaf (ik was bij een klant en m/n reservesleutels lagen zo'n 180km verderop).
 

Rallye

Forumguru
Hoe moet een auto zonder Kessy weten dat je de sleutel in de auto hebt liggen? Ik gebruik deze functie juist heel vaak. Klep open met de afstandbediening (sleutel in de zak houden). Klep dicht, auto is op slot. Zo kun je niet vergeten de auto op slat te doen.

Overigens vraag ik mij nogsteeds af of je nu de laatste beurt bij een dealer moet hebben gedaan, of alle beurten. Volgens mij (gezien ook de eerder geciteerde tekst) ALLE beurten. Dan zou één niet-dealer-beurt je alle recht op de mobiliteitsgarantie ontnemen.
 
D

Deleted member 20094

:ot:: ik heb KESSY. Bij mijn vorige auto (Renault Megane) kon ik weglopen en ging alles automatisch op slot. Als ik aan kwam lopen en bediende 1 van de deuren of de achterklep ging alles open. Sleutels in de auto laten liggen (waar dan ook) de auto kon niet automatisch op slot. Het KESSY systeem werkt bij de VAG auto's net even iets anders.

Vanmorgen navraag gedaan bij Skoda-Mobiliteitsservice en inderdaad daar werd bevestigd dat de auto in onderhoud dient te zijn bij de Skoda-dealer en dat alle niet bestuurder gerelateerde storingen/gebeurtenissen worden verholpen.
 

ertromp

Forumguru
:ot:: ik heb KESSY. Bij mijn vorige auto (Renault Megane) kon ik weglopen en ging alles automatisch op slot. Als ik aan kwam lopen en bediende 1 van de deuren of de achterklep ging alles open. Sleutels in de auto laten liggen (waar dan ook) de auto kon niet automatisch op slot. Het KESSY systeem werkt bij de VAG auto's net even iets anders.

Vanmorgen navraag gedaan bij Skoda-Mobiliteitsservice en inderdaad daar werd bevestigd dat de auto in onderhoud dient te zijn bij de Skoda-dealer en dat alle niet bestuurder gerelateerde storingen/gebeurtenissen worden verholpen.

:ot:Met vcds is het zo in te stellen bij Kessy dat wanneer je de sleutel in de bagage ruimte laat liggen de koffer klep niet wil afsluiten
 
Bovenaan Onderaan