Ik had onlangs een steun voor het Garmin/Navigon systeem gekregen die anders de prullenbak in zou verdwijnen. Zonde ... want zoals in dit topic is te zien kun je er prima een telefoonhouder van maken.
Nogmaals dank aan
@BigCheese voor het verloopplaatje. Ik kan iedereen aanraden dat plaatje te laten 3D-printen. Daar heb je echt gemak van.
Verder moest ik natuurlijk nog even een keuze voor een telefoonhouder zien te maken in het oerwoud aan opties. Na een absolute miskoop op Bol.com waarvan ik gelukkig wel m'n geld heb teruggekregen besloot ik net even ietsjes meer uit te geven voor een iOttie Easy One Touch 5. Wel de goedkoopste versie ervan, want ik heb voldoende aan de meest simpele bijbehorende steun. (die voor aan het ventilatierooster). Totale kosten bij Bol.com; €27.
Bij aankomst was ik onder de indruk van de kwaliteit. Voelt goed aan en ook mooi en stevig verpakt.
Van de bevestiging had ik alleen het bolletje nodig, dus ik heb de zaag gezet in de klem voor in de ventilatieroosters. Daarna had ik alle benodigdheden klaarliggen voor verder knutselwerk en kon ik het bolletje op het verloopplaatje lijmen met Kombi Plastic van Bison (dat spul stinkt trouwens enorm!). Om de onderdelen goed tegen elkaar te houden heb ik een schroefje gebruikt. Daarna met dezelfde lijm het verloopplaatje op de voet gelijmd en de gaten dichtgemaakt. Deze voet zal nooit meer voor een navigatiesysteem gebruikt worden, dus dat was geen enkel probleem. Daarom heb ik het uitsteeksel bovenaan er ook maar afgeslepen.
En na het uitharden van de lijm lekker schuren ...
Vervolgens een paar laagjes mat zwarte spuitbusverf die ik nog had liggen, matcht qua kleur niet 100% maar goed genoeg.... en ja, dat is inderdaad een sok om het onderste deel van de poot.
Oude stukken textiel komen altijd wel weer van pas bij het klussen.
En toen de verf enigszins droog was moet ik uiteraard direct even uitproberen hoe het eruit zag als geheel.
En in de auto staat het ook heel netjes!
Het voordeel aan de bol waar de iOttie op bevestigd is is dat je hem kunt draaien en elke gewenste stand. En daarmee kan de telefoon dus ook makkelijk in landscape-modus. Dat is erg prettig.
Aangezien m'n smartphone ook m'n fototoestel is is het wat lastig om te laten zien hoe het eruit ziet in de auto. Gelukkig mocht ik de compact camera van m'n vriendin even gebruiken. Kan ik jullie toch laten zien hoe het eruit ziet. Betreffende smartphone is overigens een Google Pixel 4a in een Otterbox Symmetry case, voor het geval iemand dat interessant vindt.
Als de armpjes van de houder naar buiten staan is het een kwestie van de telefoon er indrukken tegen dat grijze vlak en dan klemt hij de telefoon vanzelf vast.
Ik ben hier zeer tevreden mee!