Modeljaar 2008 informatie

LenK

Forumguru
Skoda Oostenrijk is altijd het eerst met nieuws. Zie de configurator op Skoda.at

Wat ik zo gauw nieuw zie is:

Draaibare mistlampen
Zilverkleurige dakrails
Alcantara bekleding
Nieuwe velgtypen
Electr stoelen met geheugen

en natuurlijk de 1.8TFSI
maar voor de tiptronic nog een 2.0FSI!

ad5000

Actief lid
Skoda Oostenrijk is altijd het eerst met nieuws. Zie de configurator op Skoda.at

Wat ik zo gauw nieuw zie is:

Draaibare mistlampen
Zilverkleurige dakrails
Alcantara bekleding
Nieuwe velgtypen
Electr stoelen met geheugen

en natuurlijk de 1.8TFSI
maar voor de tiptronic nog een 2.0FSI!

ehhh draaibare mistlampen.... bedoel je niet gewoon bochtverlichting?
d.w.z. dat b.v. de rechter mistlamp aangaat als je beneden een bepaalde snelheid een bocht naar rechts maakt (en andersom natuurlijk) ala mercedes.

LenK

Forumguru
ehhh draaibare mistlampen.... bedoel je niet gewoon bochtverlichting?
d.w.z. dat b.v. de rechter mistlamp aangaat als je beneden een bepaalde snelheid een bocht naar rechts maakt (en andersom natuurlijk) ala mercedes.
"Abbiegelicht (Nebelscheinwerfer mit Corner-Funktion)"
kost € 115 dus zal wel niet zo ingewikkeld zijn

Jpoers

Lid
die €115 euro is in nederland €185 vanaf de sport versie,
op de classic €660, en de ambiente €410.

Zal wel hetzelfde werken als op de roomster, sturen en je mistlicht gaat in die richting gewoon aan.

Rallye

Forumguru
Het zal wel iets meer zijn dan gewoon een schakeling die het licht aandoet; mogelijk draait er ook iets. De RS (met andere mistlampen) heeft het niet.

Ik vraag me af hoe dit technisch in elkaar steekt, is het alleen bij duisternis? Alleen onder (of boven) een bepaalde snelheid? En hoe gaat de wetgever ermee om.....

Wel een leuke "gadget" trouwens...

ad5000

Actief lid
Ik vraag me af hoe dit technisch in elkaar steekt, is het alleen bij duisternis? Alleen onder (of boven) een bepaalde snelheid? En hoe gaat de wetgever ermee om.....

Werkt alleen met het licht aan en wordt volgens mij geschakeld via de stelring in de stuurkolom die ook je richtingaanwijzers uitschakeld.
Je hoeft volgens mij niet persee de RAW te bedienen (althans bij de MB van de buurman niet).

Dat zou "inderdaad" een beetje omslachtig zijn, steeds richting aan te moeten geven...

Maar ik rij áltijd met m'n lampen aan en zit niet echt te wachten op dit soort "gadgets"....

Ach, ik ben "uitgenodigd" om eens de Tjechische koffie te proeven bij Skoda Center Utrecht, zal ik het meteen eens vragen..

LenK

Forumguru
Klopt, ik dacht dat geheugen er nu nog niet bij was, maar dat blijkt ook al wel op de optielijst te staan :blush:

Volgens mij icm je richtingaanwijzer. Gaat niet vanzelf.

de stuurkolom schakelaars hebben ook een andere afbeelding er op staan.
vind ze zelf een beetje drukjes geworden...

Timothee

Actief lid
de stuurkolom schakelaars hebben ook een andere afbeelding er op staan.
vind ze zelf een beetje drukjes geworden...
Kijk je daar dan op? Ik heb alleen direct na de aflevering één keer gekeken welke knop ik moest hebben voor de boordcomputer, maar verder is alles intiütief te bedienen.

Die corneringfunctie is een gadget, maar volgens mij heb je er niet erg veel aan. Ik hoor steeds vaker van mensen dat de politie kennelijk niet al te goed op de hoogte is van nieuwe automodellen want die halen je aan de kant omdat je je mistlamp aan hebt terwijl het niet mistig is én nota bene maar één het doet :)

Bovenaan Onderaan