Modeljaar 2008 informatie

Fabia

† In Memoriam
die €115 euro is in nederland €185 vanaf de sport versie,
op de classic €660, en de ambiente €410.

Zal wel hetzelfde werken als op de roomster, sturen en je mistlicht gaat in die richting gewoon aan.

Dat zag ik een tijdje geleden inderdaad op een Roomster toen íe de bocht maakte om rechtsaf de maastunnel in te rijden. Dacht in eerste instantie van dat is snel, nu al een mistlamp stuk maar dat was dus de cornering functie.

Frankie

Actief lid
Kijk je daar dan op? Ik heb alleen direct na de aflevering één keer gekeken welke knop ik moest hebben voor de boordcomputer, maar verder is alles intiütief te bedienen.

Die corneringfunctie is een gadget, maar volgens mij heb je er niet erg veel aan. Ik hoor steeds vaker van mensen dat de politie kennelijk niet al te goed op de hoogte is van nieuwe automodellen want die halen je aan de kant omdat je je mistlamp aan hebt terwijl het niet mistig is én nota bene maar één het doet :)

Tsja, je moet er toch echt minimaal één keer op hebben gekeken om te zien hoe druk t wel of niet is.. ;) Mss kijk er straks wel een tweede keer op, zo van "zijn ze echt zo druk ??" ;)

Kijk je daar dan op? Ik heb alleen direct na de aflevering één keer gekeken welke knop ik moest hebben voor de boordcomputer, maar verder is alles intiütief te bedienen.

Die corneringfunctie is een gadget, maar volgens mij heb je er niet erg veel aan. Ik hoor steeds vaker van mensen dat de politie kennelijk niet al te goed op de hoogte is van nieuwe automodellen want die halen je aan de kant omdat je je mistlamp aan hebt terwijl het niet mistig is én nota bene maar één het doet :)
Ik ben gek op gadgets en dus ook de corneringfunctie. Lijkt me monsterachtig mooi.
Ik kan er alleen niet achter komen of dit een standaard functie is op de elegance en/of business edition. Weet iemand dat? Of is het altijd een meeroptie?

Volgens mij zijn het geen draaibare mistlampen. De benaming = Cornering Funktion, d.w.z. dat de mistlamp aangaat aan de zijde waar naartoe gedraaid wordt (naar de zijde waar de richtingaanwijzer wordt aangezet).

Grtz :bye:

Greggy

Actief lid
1.8TSI:

Nieuwe benzinemotor voor Škoda Octavia

Meer motorvermogen voor handgeschakelde voorwielaangedreven Octavia

Meer vermogen, meer maximum koppel, hogere topsnelheid en een snellere acceleratie. Dit zijn in het kort de voordelen van de nieuwe 1.8 TSI viercilinder turbomotor die de 2.0 FSI benzinemotor vervangt bij de voorwielaangedreven en handgeschakelde versies van de Škoda Octavia Hatchback en Combi. De Octavia Combi 4x4 en de automaat-versies houden de 2.0 FSI. Prijzen voor de nieuwe, krachtigere uitvoeringen beginnen bij € 26.150,- voor de Hatchback en bij € 27.420,- voor de Combi.

De Škoda Octavia 1.8 TSI biedt dankzij de turbomotor een sportief rijkarakter. Dit naast de vele andere voordelen. Ondanks de kleinere cilinderinhoud in vergelijking met de 2.0 FSI , biedt de nieuwe motor maar liefst 118 kW aan vermogen, 7 kW méér. Ook het maximum koppel groeide en beschikt nu over 250 Nm trekkracht, kracht die bovendien al onwaarschijnlijk snel vrij komt: vanaf 1.500 tpm. In praktijk betekent dit dat de nieuwe Octavia 1.8 TSI een topsnelheid heeft van 223 km/u (Combi 222 km/u) en in 8,1 seconden van nul naar 100 km/u rijdt (Combi 8,2 seconden).

De meerprijs voor deze nieuwe motor bedraagt slechts € 290,- (incl. BTW/BPM) ten opzichte van de 2.0 FSI die tot eind juni leverbaar is. De 1.8 TSI is overigens alleen beschikbaar voor de voorwielaangedreven versies van de Octavia, in combinatie met de handgeschakelde zesversnellingsbak. De vierwielaangedreven Octavia Combi 4x4 én de betreffende automaatuitvoeringen houden de 2.0 FSI benzinemotor.

http://www.skoda.nl/home/over_skoda/nieuws/0,5035,17879_D0Lnl,00.html

higgy

Forumguru
Ik heb er wellicht overheen gelezen hoor, maar komt de 1.4 met dubbele turbo nou ook nog in de O2?

LenK

Forumguru
VW/Audi is erg terughoudend met het nieuwe spul in Seat en Skoda te bouwen.
Dus in MJ 2009 misschien?
Eerst de Benzine versies met DSG please

higgy

Forumguru
Uit betrouwbare bron vernomen dat de 1.4 TSI in de O2 nog heel lang op zich kan laten wachten, ALS ie al komt, maar dat deze 1.4 TSI wel in de Fabia RS zal liggen, en dan nog gekieteld ook.

LenK

Forumguru
En de Audi A3 heeft nu ook al de 1.4 TSI Autoweek
De 1.6 zal er wel uitgaan. Dus alleen nog turbo motoren bij de A3? (1.4 1.8 2.0)

kobayashi

Nieuw lid
Ik durf het niet met zekerheid stellen, maar ik denk dat de stootstrips in de kleur van de auto worden gespoten... 't Is dat mijn nieuwe O2 in het antraciet grijs is geverfd, wat het allemaal niet overduidelijk maakt.

Frankie

Actief lid
Ik durf het niet met zekerheid stellen, maar ik denk dat de stootstrips in de kleur van de auto worden gespoten... 't Is dat mijn nieuwe O2 in het antraciet grijs is geverfd, wat het allemaal niet overduidelijk maakt.

Uhm.... ik heb inmiddels (enige tijd) een 2008 model O2 en de stootstrips zijn zeker niet in kleur gespoten. Ze zijn net zo plastic en zwart als op mijn vorige O2 ! Hoezo denk je dat ze nu wel in carrosserie kleur zijn ?

kobayashi

Nieuw lid
Hoezo denk je dat ze nu wel in carrosserie kleur zijn ?

Wel, ik heb mijn O2 nog niet in daglicht gezien (mijn vrouw is er altijd mee weg overdag), maar mijn stootstrips zijn zeker niet zwart, eerder grijs.
Of het echter dezelfde kleur / lak is als op de carrosserie, zal ik dit weekend even checken....

redfoxert

Senior Member
Collega van me heeft een zwarte O2 Combi BE hier voor de deur staan en de stootstrips zijn zwart, NIET meegespoten.

higgy

Forumguru
Weet iemand die al een modeljaar 2008-Octavia 2 rijdt, of ze eindelijk iets aan die antenne hebben gedaan, m.a.w. kan 'ie er nou eindelijk eens MAKKELIJK af?
Had ik ze eigenlijk aan moeten dragen als suggestie toen ik in de fabriek op bezoek was in oktober j.l.....

Frankie

Actief lid
Weet iemand die al een modeljaar 2008-Octavia 2 rijdt, of ze eindelijk iets aan die antenne hebben gedaan, m.a.w. kan 'ie er nou eindelijk eens MAKKELIJK af?
Had ik ze eigenlijk aan moeten dragen als suggestie toen ik in de fabriek op bezoek was in oktober j.l.....

Ik heb een modeljaar 2008 O2, welliswaar al sinds juli 2007. De antenne kon er bij mij nog steeds niet makkelijk af. De "diefstalbeveiliging" zit r nog op. Heb m wel verwisseld voor een andere (the hard way ;).

Ik heb een modeljaar 2008 O2, welliswaar al sinds juli 2007. De antenne kon er bij mij nog steeds niet makkelijk af. De "diefstalbeveiliging" zit r nog op. Heb m wel verwisseld voor een andere (the hard way ;).

Misschien is deze vraag al eerder beantwoord, maar waarom zou die antennne er dan helemaal af moeten? Bij het gebruik van de wasstraat draai ik hem altijd iets los, klap hem dan naar beneden en schroef hem daarna weer tegen de voet vast om te voorkomen dat-ie door de schoonmaakmachinerie teruggeklapt wordt. Zelf vind ik het niet zo problematisch, maar misschien kan iemand mij op een voor mij nog verborgen probleem m.b.t. de antenne wijzen?

octapussy2

Nieuw lid
Misschien is deze vraag al eerder beantwoord, maar waarom zou die antennne er dan helemaal af moeten? Bij het gebruik van de wasstraat draai ik hem altijd iets los, klap hem dan naar beneden en schroef hem daarna weer tegen de voet vast om te voorkomen dat-ie door de schoonmaakmachinerie teruggeklapt wordt. Zelf vind ik het niet zo problematisch, maar misschien kan iemand mij op een voor mij nog verborgen probleem m.b.t. de antenne wijzen?
Heb gisteren mijn octavia II combi opgehaald. Als tip van de verkoper kreeg ik, zoals jij omschrijft, de antenne iets los te draaien, naar beneden te klappen en dan door de wasstraat. Ikzelf zal hem dan toch als hij naar beneden is ook even vastdraaien.

Grtzz

Bovenaan Onderaan