Modificaties & veranderingen aan O2

Patrickvbw

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik ook aanwezig op dit forum, na de aanschaf van een O2 uit 2005.
Bevalt prima, en rijdt als een speer.

Ik ben toch benieuwd naar wat jullie allemaal gemodificeerd en/of veranderd hebben aan jullie standaard O2.

Ikzelf rij een O2 uit 2005, 2.0L TDI, nog compleet standaard. Nu ben ik wel van de kleine verbeteringen, dus vandaar dit topic om ideeën op te doen.

Laat maar eens horen of zien! :grin:
 

Patrickvbw

Nieuw lid
Zowel optisch als motorisch, alleen aangezien ik een leek ben op het gebied van auto's en motoren zou ik zelf alleen optische veranderingen aan kunnen brengen.

Maar motorisch natuurlijk leuk om te weten!
 

VEEJAY

Forumguru
Lang verhaal kort over motorisch: (optisch is JC de expert in)

-Voor 300-600 euro kan je in ieder geval 180PK uit je motor halen (adressen bijvoorbeeld: VAGTECHNIEK of JD Engineering). + als bonus je EGR klep softwarematig dicht.
-Even googlen naar BKD en motorproblemen is goed voor een avondje leesvoer.
-Katalysator weghalen (JB autoservice) is een aanrader.

Verder kun je vanalles instellen in je auto als je geen Maxidot hebt, zoek op VAGCOM.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb slechts één optische aanpassing gedaan, maar wel een "noodzakelijke": een uitlaatsierstuk op mijn dubbele uitlaat laten zetten. Zie deze foto in mijn album. Daarnaast natuurlijk nog de motortuning door JD, maar daar zie je niets van (tenzij je naast me staat bij het stoplicht) :D
 

VEEJAY

Forumguru
Dat is bij mij ook het enige (de sierstuk). Ik ben persoonlijk voor het Wolf in schaapskleren idee.
 

Klaasje

Forumguru
ik heb ook nog naast uitlaatstuk en sierstrip op acherklep, chroomen lijsten in de onderkant van voorste grill en
verchroomde handgrepen
 

aiva tco adoks

Forumguru
Zeker laten tunen!!!en egr laten afsluiten. mijn o2 1.9 heb ik 4 week gelden laten doen.Wat een verschil.
Wat ik verder heb gedaan: type aanduiding verwijderen,maatje grotere velgen,en sonniboys er in gezet(zonneschermen) in alle 5 de achterramen.
En veren op de achterklep gemonteerd zodat deze met de ab helemaal open gaat.

persoonlijk hou ik het graag orgineel skoda
 

VEEJAY

Forumguru
Sierstukje van 100 euro? Dit is pas tuning: ;)

Skoda Octavia 2 / Superb II 2.0 TDI PD 140pk

Stage Vermogen Koppel Prijs
Stage 1
Chiptuning 175pk 390Nm € 550,=
Stage 2

Compleet RVS Milltek Kat-loos uitlaatsysteem & chiptuning stage 2 (incl. montage) 185pk 410Nm € 1850,=
Stage 3

Complete bolt-on FINTurbo turboset incl. turbo, spruitstuk, pakkingen, enz.. Chiptuning op maat, op rollenbank (incl. montage, 2 dagen) 215pk 425Nm € 3290,=
Stage 4

Complete FINTurbo type 1856, spruitstuk, aangepaste intercooler leidingen, slangen , pakkingen enz.., aangepaste 783R verstuivers Compleet uitlaatsysteem & Chiptuning op maat, op rollenbank (incl. montage 3 dagen) 235-240pk 450Nm € 4250,=
 

aiva tco adoks

Forumguru
Complete FINTurbo type 1856, spruitstuk, aangepaste intercooler leidingen, slangen , pakkingen enz.., aangepaste 783R verstuivers Compleet uitlaatsysteem & Chiptuning op maat, op rollenbank (incl. montage 3 dagen) 235-240pk 450Nm € 4250,=[/QUOTE]

Kost wat..... Heb je ook wat
 

VEEJAY

Forumguru
Als het te duur is kun je bij onze buren terecht: (http://www.bb-automobiltechnik.de/d...torentechnik/skoda-octavia-2.0-tdi/index.html)

Basismotor: 2.0 TDI PD (103 kW / 140 PS / 320 Nm)
Stufe 2: ca. 162 kW / 220 PS / 420 Nm

* B&B Spezialeinspritzelemente
* Optimierung der Ansaugwege, Luftführungen und Ladeluftkühlung
* Elektronikänderung und Anpassung an diese Arbeiten
* Erhöhung des Ladedruckes um ca.0,25bar (insgesamt)
* Optimierung und Überarbeitung der elektronischen Kennfelder
* Anpassung der Einspritzkennfelder an den erhöhten Ladedruck
* Motorabstimmung

BB 1U M76 CR

* Drehmoment ca. 420Nm bei 2.200U/min
* Vmax ca. 230km/h


€ 2.950 ,-
 

VEEJAY

Forumguru
Ikzelf zit rond de 200pk met een 1.9 77kw maar heb deze bedragen natuurlijk niet betaald. Als je DSG6 hebt scheelt het al in de kosten. Als je nog een goede vakgarage vindt scheelt dat ook!

Ik heb stiekem toch wat optische tuning gedaan:
-Sierstrip op kofferbak
-Zilveren ringetjes om de climatronic toetsen
-zilveren ringen om de bekerhouders in de middenconsole
-sunnyboys, maar das niet echt tuning denk ik.
 

VEEJAY

Forumguru
koppel zit tegen de 400NM en de DSG bak kan tot 420NM mits het geleidelijk in komt, daar heeft de tuner rekening mee gehouden. Een handbak kan je het koppel veel eerder laten inkomen. Heb 500NM mod overwogen maar is niet nodig. De schakelmomenten heeft de DSG zichzelf prima aangeleerd.
 
Bovenaan Onderaan