Moet ik olie bijvullen of?

bouwdirk

Senior Member
misschien even verder op dit topic doorgaan,

wat is het verschil tussen olie-service ( op 20.000km) en service-interval (30.000km)
En hoe gaan deze zich tegenover elkaar verhouden met de tijd?

bij m'n vorige wagen was het simpeler (om de 20.000km onderhoud afwisselend klein/groot)

ertromp

Forumguru
Die service interval is niets meer dan een extra visuele controle boven op het olie verversen dus er wordt gekeken naar onderstel, motorruimte eventueel openstaande updates ect.
Die 20.000 die je stelt is geen vast gegeven.
Olie verversen is afhankelijk of je motor met olie gevuld is voor long life of vast interval
Longlife is voor de VAG groep op basis van indicatie op de MFD / 30.000km of max 2 jaar
Vast interval is elk jaar of max. 15000km

Spierings

Forumguru
@bouwdirk een olie service is niks anders als een olieverversing.. een service interval is gewoon de controle en overige onderhoudspunten. Hou dit tegenover mekaar loopt kun je zelf ook wel uitrekenen...

Maar niemand houd jou tegen om deze twee dingen tegelijk te doen..

Bij mijn oude auto waar ik 10.00km per jaar mee reed, deed ik altijd klein, klein en dan een grote beurt.

Mijn melding "olie verversen" kwam na 2,5 jaar en rond de 30.000 km; pas onlangs bij 35.000 kwam de "Inspectie" melding. Ik heb voor de olieverversing eenmaal 1 liter olie toe moeten voegen, en nu heeft de dealer na 5.000 km na olieverversing ook weer 0,5 liter toegevoegd (das dan weer snel, maar misschien meer uit commerciële overwegingen gedaan). Ik vermoed dat mijn 1,4 TSI blok 1 litertje olie per 10.000-15.000 verbruikt, niets bijzonders volgens dealer.

Bovenaan Onderaan