Mogelijk om een 1.2TSI DSG Roomster, blue motion te maken?

Skoody Boo

Actief lid
Stond mij bij dat de tsi ook een koelwatercirquitje met een elektrisch pompje had. Misschien om die thermische shocks op te kunnen vangen?

andrehj

Forumguru
Dat klopt, daardoor zou dit probleem inderdaad iets kunnen worden verminderd. Maar ik weet niet of elke TSI dat heeft. Mijn 1.8 heeft zo'n pompje in ieder geval wel, maar die heeft weer geen start-stop.

Skoody Boo

Actief lid
De 1.2 heeft dat ook, maar ook los daarvan heb ik het idee dat dit probleem in het ontwerp wel is opgelost. Het zou toch wel heel erg naïef zijn van VAG om stapels turbo-motoren met StartStop de deur uit te doen die rond 50.000 allemaal defecte turbolagers hebben. Los daarvan lees ik ook niet overdreven vaak dat er turbo's vervangen worden.

In de handleiding wordt ook besproken dat je soms de motor moet laten nadraaien. Hoe eenvoudig en goedkoop was het geweest voor VAG om daar wat overdreven voorzorgsmaatregelen van de consument te eisen. En dat ze dat kunnen bewijst de handleiding wel op andere punten. Toch is zelfs die moeite niet gedaan.

piranna

Nieuw lid
Deze Belg bedankt jullie allen fel voor de vele goeie reacties. Niet slecht voor een eerste draadje. Het sop is idd de kool niet waard. Ik heb nu vaak het actueel verbruik van de boordcomputer voor mijn neus en dat helpt om rustiger te rijden vindt ik. Als je ziet naar welke waarden dat stijgt als je effe harder het gas indrukt is dat voor mij al voldoende om rustiger op te trekken. Vindt de auto overigens fantantastisch om rustig mee te rijden want de dsg zorgt idd voor een hoge zuinige versnelling maar daardoor ook voor een erg stille motor. Heerlijk! Cruise control helpt ook wel. Zetels verwijderen zal geen optie zijn met 3 kinderen :-) Wat kan ik zeggen, ik ben helemaal weg van deze auto :-)

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb ook een hele tijd mijn verbruik bijgehouden, tot ik het op gegeven moment wel mooi vond (zie mijn handtekening). Vanaf dat moment heb ik ook ipv het verbruik, de buitentemperatuur standaard in mijn display staan. Eigenlijk bevalt dat heel prima. Alleen zo af en toe check ik het nog eens en wat ik dan zie is idd totaal niet verrassend.

Bovenaan Onderaan