Mogelijk overstap naar benzine versie

mwhite

Forumguru
Beetje aan het oriënteren...
Ben erg tevreden over superb maar draai niet zoveel km's meer dus wanneer ik een leuke benzine tegenkom misschien het overwegen waard.
1.8 wil ik niet aan beginnen of zijn laatere motoren zuiniger met de olie?
Bij de 2.0 hoor ik weinig problemen. Zie je alleen niet veel.

CDK

Forumguru
@mwhite, 1.8 en 2.0 tussen 2009 en 2012 kunnen daar last van hebben. Een laat 2012 model zou daar geen last meer van moeten hebben, dus vanaf die tijd en jonger zou je geen problemen meer moeten ondervinden.

ovaal

Lid
Er zijn hier een heleboel experts te vinden, ik ben maar een amateur. Maar toch even mijn beeld van de TSI problemen op basis van de commentaren hier tot nu toe.
De 1.8 en 2.0 TSI modellen hadden inderdaad problemen met olieverbruik, doordat VW het niet zo nauw nam met de kwaliteit van de zuigerveren. Voor zover ik heb begrepen is dat in ieder geval voor de 1.8 per modeljaar 2012 (vanaf half 2011 op de markt) opgelost.
Mede daarom heb ik een 2011 1.8 S2C gekocht. :pardon:

Als je hier op zoek gaat naar TSI problemen zal je zien dat het meestal 2010 modellen en ouder betreft.

andrehj

Forumguru
Voor zover ik heb begrepen is dat in ieder geval voor de 1.8 per modeljaar 2012 (vanaf half 2011 op de markt) opgelost.
@ovaal : daar zou ik nog maar niet zo zeker van zijn. Lees deze post van mij, waarin ik heb geprobeerd het voor mijn S2C 1.8 TSI (geproduceerd op 27 juli 2011) uit te zoeken, maar eens goed.

En dan zijn er nog meer overwegingen:
  1. Hoeveel 1.8 TSI's van 2012 en nieuwer zouden er inmiddels meer dan 100.000 km hebben gereden, oftewel, is al aangetoond dat de nieuwe zuigerveerconstructie beter is?
  2. Als er nu door de dealer nog een 1.8 TSI wordt gereviseerd, worden weer andere zuigers gemonteerd (met een andere maat zuigerpen, zodat ook de drijfstangen moeten worden vervangen). Waarom zou het ontwerp opnieuw zijn aangepast?