Mogelijk overstap naar benzine versie

mwhite

Forumguru
Beetje aan het oriënteren...
Ben erg tevreden over superb maar draai niet zoveel km's meer dus wanneer ik een leuke benzine tegenkom misschien het overwegen waard.
1.8 wil ik niet aan beginnen of zijn laatere motoren zuiniger met de olie?
Bij de 2.0 hoor ik weinig problemen. Zie je alleen niet veel.
 

CDK

Forumguru
@mwhite, 1.8 en 2.0 tussen 2009 en 2012 kunnen daar last van hebben. Een laat 2012 model zou daar geen last meer van moeten hebben, dus vanaf die tijd en jonger zou je geen problemen meer moeten ondervinden.
 

ovaal

Lid
Er zijn hier een heleboel experts te vinden, ik ben maar een amateur. Maar toch even mijn beeld van de TSI problemen op basis van de commentaren hier tot nu toe.
De 1.8 en 2.0 TSI modellen hadden inderdaad problemen met olieverbruik, doordat VW het niet zo nauw nam met de kwaliteit van de zuigerveren. Voor zover ik heb begrepen is dat in ieder geval voor de 1.8 per modeljaar 2012 (vanaf half 2011 op de markt) opgelost.
Mede daarom heb ik een 2011 1.8 S2C gekocht. :pardon:

Als je hier op zoek gaat naar TSI problemen zal je zien dat het meestal 2010 modellen en ouder betreft.
 

andrehj

Forumguru
Voor zover ik heb begrepen is dat in ieder geval voor de 1.8 per modeljaar 2012 (vanaf half 2011 op de markt) opgelost.
@ovaal : daar zou ik nog maar niet zo zeker van zijn. Lees deze post van mij, waarin ik heb geprobeerd het voor mijn S2C 1.8 TSI (geproduceerd op 27 juli 2011) uit te zoeken, maar eens goed.

En dan zijn er nog meer overwegingen:
  1. Hoeveel 1.8 TSI's van 2012 en nieuwer zouden er inmiddels meer dan 100.000 km hebben gereden, oftewel, is al aangetoond dat de nieuwe zuigerveerconstructie beter is?
  2. Als er nu door de dealer nog een 1.8 TSI wordt gereviseerd, worden weer andere zuigers gemonteerd (met een andere maat zuigerpen, zodat ook de drijfstangen moeten worden vervangen). Waarom zou het ontwerp opnieuw zijn aangepast?
Jammer dat VAG over dit soort zaken niet wat opener is.
 
Laatst bewerkt:

ovaal

Lid
@ovaal : daar zou ik nog maar niet zo zeker van zijn. Lees deze post van mij, waarin ik heb geprobeerd het voor mijn S2C 1.8 TSI (geproduceerd op 27 juli 2011) uit te zoeken, maar eens goed.

En dan zijn er nog meer overwegingen:......

Daar gaat mijn geruste gevoel.
Ik heb tot op heden (de eerste 1500km) nog geen olie verbruikt, dus hopelijk houden we dat zo. Ik ga het wel goed in de gaten houden.

Nu eerst wat kleine aanpassingen/verbeteringen!
- trimmen achterbanden ivm gecupte banden bij aanschaf auto
- inlaat cleaning bij Out in Amstelveen
- DSG en motortuning (weet nog niet waar)
 

Jan Krukas

Senior Member
Mijn Superb combi 1.8 tsi van 2010 gebruikt geen olie ik heb hem nu 1 jaar ben er van de zomer mee naar Italie geweest met een caravan van 1500 kg er achter hij heeft het prima gedaan, en geen druppel olie gebruikt dus er zijn wel verschillen met dit probleem
 

RogerS

Forumguru
Mijn Superb combi 1.8 tsi van 2010 gebruikt geen olie ik heb hem nu 1 jaar ben er van de zomer mee naar Italie geweest met een caravan van 1500 kg er achter hij heeft het prima gedaan, en geen druppel olie gebruikt dus er zijn wel verschillen met dit probleem
Jan wat is de kilometerstand vd auto?
 

Edwin83

Senior Member
Ik denk dat alle 1.8tsi en 2.0tsi tussen de 2009 en 2011 op ten duur olie gaan verbruiken. Zal de een bij 80.000 beginnen en de ander bij 140.000. Ze hebben immers allemaal dezelfde smalle schraapveren. Mijn s2 gaat de eerste week van december voorzien worden van een gereviseerde motor.
Als je een 1.8 of 2.0 tsi gaat aanschaffen zou ik dit zeker met de verkopende partij bespreken en een grens in je koopovereenkomst laten zetten.
 

Shabba

Forumguru
Hallo iedereen!!
Wij zijn in overweging om een Superb 2 aan te schaffen.
Kan je nou wel of niet zeggen dat vanaf een bouwjaar 2013+ je geen olie probleem hoeft te verwachten?
 

Shabba

Forumguru
@Shabba als je zo'n nieuwe wil zou je ook eens kunnen kijken voor een Passat 1.4 TSI met ACT. Die heb ik afgelopen week als leenauto gehad, echt een hele fijne motor. Om het in het juiste perspectief te houden, ik rijd zelf in een 1.6 TDI Passat met 120 pk.

Bijvoorbeeld: http://www.nederlandmobiel.nl/tweed.../passat-14tsi-110kw-150pk-comfortline/5404288

Thanks voor de tip. Maar gezien mijn lengte willen we ook maximale ruimte voor de achterbank passagiers.
En wat ik ook bekijk...niets haalt het bij een superb.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik kom uit een Superb en nu dus in een passat. Op de achterbank zitten er 3 bij mij en die klagen geen van allen hoor ;)
Ja hij is kleiner (zoals bijna alles behalve een verlengde s-klasse) maar nog steeds bovengemiddeld. Daarnaast is het gebruikte materiaal in de nieuwe Passat echt van hoger niveau dan in de Superb.
 

Shabba

Forumguru
Ik kom uit een Superb en nu dus in een passat. Op de achterbank zitten er 3 bij mij en die klagen geen van allen hoor ;)
Ja hij is kleiner (zoals bijna alles behalve een verlengde s-klasse) maar nog steeds bovengemiddeld. Daarnaast is het gebruikte materiaal in de nieuwe Passat echt van hoger niveau dan in de Superb.

Wat is jou lengte?
 

Bakkertje

Forumguru
Ik ben ongeveer 1,93 dacht ik. Maar gewoon eens passen is toch het beste. Zelf vind ik een wat meer actieve houding het messt prettig. Oh ja bij de passat kan je de zitting uitschuiven, dat is met lange benen erg fijn.
 

Jan Krukas

Senior Member
@ovaal : daar zou ik nog maar niet zo zeker van zijn. Lees deze post van mij, waarin ik heb geprobeerd het voor mijn S2C 1.8 TSI (geproduceerd op 27 juli 2011) uit te zoeken, maar eens goed.

En dan zijn er nog meer overwegingen:
  1. Hoeveel 1.8 TSI's van 2012 en nieuwer zouden er inmiddels meer dan 100.000 km hebben gereden, oftewel, is al aangetoond dat de nieuwe zuigerveerconstructie beter is?
  2. Als er nu door de dealer nog een 1.8 TSI wordt gereviseerd, worden weer andere zuigers gemonteerd (met een andere maat zuigerpen, zodat ook de drijfstangen moeten worden vervangen). Waarom zou het ontwerp opnieuw zijn aangepast?
Jammer dat VAG over dit soort zaken niet wat opener is.

Andrehj ik dacht dat de nieuwe modellen niet in Juli maar in Aug uit komen mijn superb combi 1.8 Tsi
Is van 15-8-2010 dus model 2011 heeft in tussen dik 150000 km gelopen en gebruikt nog steeds geen
Olie vaak met de caravan er achter van 1500kg naar Italie .( trap hem af en toe op zijn staart verder rijd ik rustig )Het gebruik met caravan 1/10 zonder 1/14 :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan