Mogelijkheden multimedia Columbus

MennoW

Forumguru
De nieuwe Columbus kan audio bestandformaat Flac afspelen.
Nu wil ik mijn muziek op een 500 Gb HDD zetten en met de USB aansluiten.

Heb ik nog een paar praktische vragen.
Zit er nu een zoek functie op de Columbus (naar audio bestanden)
Is er een maximum wat er in een bestand map mag zitten (aantal nummers en of max aantal Gb) ?

Alvast bedankt!

Feo

Actief lid
Misschien een vreemde vraag, maar als ik het goed heb heeft het Columbus systeem een ingebouwde harde schijf (althans bij de Style business line); waarom zou je dan nog een externe harde schijf via USB gebruiken?

Of heb je gewoon te veel muziek @MennoW en is het gewoon lastig om een keus te maken wat op de ingebouwde harde schijf te zetten? :)

Feo

Actief lid
dat is inderdaad niet zo heel erg veel... :(

Dank je wel, weet ik in ieder geval dat ik 'n groter kaartje moet gaan kopen; hem nu een 16 gb usb stick in de auto maar hoopte erop dat er een grote HDD in de Superb zou zitten waardoor ik meer muziek in de auto zou hebben. Dan maar een groter sd kaartje aanschaffen en die volpompen met muziek :)

Tassin

Forumguru
Ondersteunde bestandssystemen zijn FAT16, VFAT, FAT32, exFAT en NTFS. Voor de grootste kaartjes zal je zeker goed zitten met o.m. exFAT en NTFS.

Tassin

Forumguru
Ik heb het altijd gek gevonden om in je wagen als een ware audiofiel op zoek te gaan naar het perfect geluid. Als ik naar muziek wil luisteren in de zuiverste vorm, dan doe ik dat thuis met speakers van Accoustic Research en B&W aangesloten op een high-end Onkyo-versterker.

In een wagen heb je storende factoren zoals motor- en rijgeluid, je zit niet centraal, ...

Neemt niet weg dat ik best wel tevreden ben met het Canton-systeem. :jaja:

Ik ben dik tevreden over het Canton systeem, vooral met lange ritten is het lekker om muziek te luisteren met goed geluid, ben nog beetje aan het zoeken naar optimale instellingen. Hetzelfde geldt voor DCC ontdekte nl. dat je daar ook nog aanpassingen kan doen los van de modus die je kiest, binnen de modus kun je ook nog finetunen. Iemand al ideale instelling gevonden al is dat ieder zijn eigen smaak uiteraard

Tassin

Forumguru
@simfrantzen DCC-instellingen zullen idd heel persoonlijk zijn. Sommigen vinden Comfort te week en Sport niet hard genoeg. Ik hou wel van dat deinende in Comfort, vooral op lange ritten over rechte wegen. Sport ervaar ik na een tijdje als vermoeiend tijdens lange snelwegritten. Op bochtige binnenwegen kies ik graag de Sport-stand. En ja, ik heb me al laten verlaten om de Eco-stand te rijden. Kan je lekker lang uitbollen (automatische vrijloop met DSG).

En mss nog de beste tip voor DCC ivm DSG: als je de versnellingspook in "S" trekt, schakelt hij veel later waardoor hij vinniger rijdt, zelfs in Comfort of in Eco.

In Individual wissel ik wel eens tussen Comfort-vering + Sport-schakelen of Comfort-vering + alles Eco. Gewoon omdat het kan. :jaja: Spijtig dat ik geen 2 Individual-standen kan opslaan ... :pardon:

@simfrantzen DCC-instellingen zullen idd heel persoonlijk zijn. Sommigen vinden Comfort te week en Sport niet hard genoeg. Ik hou wel van dat deinende in Comfort, vooral op lange ritten over rechte wegen. Sport ervaar ik na een tijdje als vermoeiend tijdens lange snelwegritten. Op bochtige binnenwegen kies ik graag de Sport-stand. En ja, ik heb me al laten verlaten om de Eco-stand te rijden. Kan je lekker lang uitbollen (automatische vrijloop met DSG).

En mss nog de beste tip voor DCC ivm DSG: als je de versnellingspook in "S" trekt, schakelt hij veel later waardoor hij vinniger rijdt, zelfs in Comfort of in Eco.

In Individual wissel ik wel eens tussen Comfort-vering + Sport-schakelen of Comfort-vering + alles Eco. Gewoon omdat het kan. :jaja: Spijtig dat ik geen 2 Individual-standen kan opslaan ... :pardon:
Je kunt ook generiek comfort kiezen en die dan aanpassen naar je wensen heb je ook twee individuele instellingen !!

Tassin

Forumguru
Je kunt ook generiek comfort kiezen en die dan aanpassen naar je wensen heb je ook twee individuele instellingen !!

??? Als je een modus kiest, wordt die toegepast zonder dat je die kan wijzigen. Wens je toch wijzigingen aan te brengen, dan doe je dat in Individual.

Feo

Actief lid
Weet iemand hoeveel GB opslag nodig is voor navigatie software? Beetje gangbare landen, BeNeLux, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland?

Ben nl op zoek naar de beste optie om navigatie-kaarten en m'n mp3's op te slaan; hdd gebruiken voor mp3's en navigatie op 'n externe SD kaart of toch andersom?

Bovenaan Onderaan