Mogelijkheden multimedia Columbus

erikw

Lid
Ik weet alleen dat er maar 11gb over blijft op je hd. Waarom zou je de navigatie op de SD willen opslaan?

erikw

Lid
De update voor Columbus is zo'n 22 Gb groot. Dat geeft al een idee.

Lekkere software voor 22GB. Volgens mij 2 keer zo veel als een schone Windows 10 installatie. Nu zijn het natuurlijk wel handige jongens die software boeren in de autobranche ;)

Feo

Actief lid
Ik weet alleen dat er maar 11gb over blijft op je hd. Waarom zou je de navigatie op de SD willen opslaan?
Leek mij makkelijker met updaten: sd kaart uit de auto halen en in de laptop steken en op die manier de update op de sd kaart krijgen.
Maar maak ik uit jouw reactie op dat dat niet de gangbare manier is?

Feo

Actief lid
Misschien dat anderen willen delen hoe zij de navigatie software geupdate hebben?

superbia

Forumguru
Leek mij makkelijker met updaten: sd kaart uit de auto halen en in de laptop steken en op die manier de update op de sd kaart krijgen.
Maar maak ik uit jouw reactie op dat dat niet de gangbare manier is?
Precies zo. Dit is ook de instructie van skoda en volgens mij de enige manier? :thumbsup:

• Leuk
Waarderingen: Feo

Feo

Actief lid
Dank je wel @superbia .
Als ik het her en der op t forum juist gelezen heb, zijn er 2 sd slots aanwezig. Ik neem dus aan dat ik er eentje voor de navi data kan gebruiken en de ander voor mn muziek verzameling.
En dan gebruik ik de hdd van de Superb zelf dus helemaal niet... klinkt niet echt logisch... er blijft 11gb vrij te besteden over, dat is toch zo goed als niets?? Gooi er dab n grotere hdd in

erikw

Lid
Ik neem aan dat die nav bestanden toch altijd op de hd moeten staan en dat je de sd alleen kan gebruiken voor het updaten.

• Leuk
Waarderingen: Feo

Feo

Actief lid
Ah ok, dat maakt t alweer wat duidelijker.
Nog 2 dagen wachten en dan kan t echte ontdekken beginnen..:D

Het lukt mij niet om de foto's bij mijn contactpersonen in beeld te krijgen bij mijn contacten. Het vinkje voor "afbeeldingen weergeven" staat wel aan. Ook is het "berichten" menu zoals in de handleiding staat bij mij niet beschikbaar. Wie weet hoe dit komt? Ik heb een iPhone 6s, zou dat het probleem zijn?

carfreak24

Forumguru
Dat komt inderdaad door de Iphone... Heb hetzelfde met een gewone Iphone6, sterker nog in het begin een hoop gesodemieter om uberhaupt een gesprek in de lucht te houden. Nu werkt ea als een gewone, simpele carkit. Bellen en gebeld worden dus. Mijn oude Blackberry Bold (privetoestel) werkt wel met oa de berichten functie etc. Heb nagevraagd bij de dealer, schijnt echt te komen door de onwelwillendheid van Apple om toegang tot bepaalde kennis te geven.

Feo

Actief lid
Mijn Samsung laat ook de foto's bij de contactpersonen zien, maar mijn Iphone 5c (werkgever) doet laat ze ook niet zien. Heb er eerlijkheidshalve nog geen aandacht aan besteed en dus nog niet verder naar gekeken (maar blijkbaar ligt 't aan Apple lees ik in een eerdere post...)

Frenkie

Forumguru
Dank je wel @superbia .
Als ik het her en der op t forum juist gelezen heb, zijn er 2 sd slots aanwezig. Ik neem dus aan dat ik er eentje voor de navi data kan gebruiken en de ander voor mn muziek verzameling.
En dan gebruik ik de hdd van de Superb zelf dus helemaal niet... klinkt niet echt logisch... er blijft 11gb vrij te besteden over, dat is toch zo goed als niets?? Gooi er dab n grotere hdd in
Kort samengevat, er zijn meerdere plekken waar je data kunt opslaan. Ik ga proberen het zo duidelijk mogelijk te omschrijven:
- Interne HDD. Hier staat standaard de navigatie software op en nog andere software van het systeem zelf. Hier kun/wil je weinig aan veranderen. Er blijft voor de "gebruiker" zo'n 11 Gb over om bijv. muziek, filmpjes, foto's, etc. op te slaan.
- SD slot 1. Vrije keuze wat je hiermee doet. Ik heb een 128 Gb kaartje met mijn muziek (1 folder per artiest, hieronder subfolders per album, daarin de mp3's).
- SD slot 2. Idem als andere SD slot.
- USB. Op de USB poort kun je meerdere dingen aansluiten. Ik heb enige tijd een externe hdd hieraan gehad met muziek. Andere optie is een mobiele telefoon (voor android auto, mirrorlink, carplay of gewoon als muziekbron). Je kunt ook gewoon een USB stickje hierop aansluiten met je eigen bestanden.

Voor alles groter dan 32 GB, formatteren als exFAT of FAT32 (deze laatste optie is niet meer aanwezig in windows 8/10). exFAT werkt ook gewoon goed.

Updaten kan via alle opties hierboven. Ik heb al gelezen dat mensen het via SD slot 1 "moeten" doen, ik heb zelf de update op mijn hdd gezet, updaten werkte gewoon normaal (heb wel de nieuwste generatie O3). Gooi wel de update hierna weg van je medium, anders kun je geen muziek of iets dergelijks meer afspelen.

Bovenaan Onderaan