Mogelijkheid voor aansluiten Subwoofer op MIB Columbus?

Zijn er mensen die weten of je op de MIB Columbus een subwoofer kunt aansluiten? En zo ja, hoe demonteer je het systeem zodat je bij de aansluitingen kunt komen?

Dat weet ik Roel ;) Alleen daar vond ik mijn antwoord niet. Ik wil graag weten of er daadwerkelijk aansluitmogelijkheden zijn voor een subwoofer...

Stewie

Senior Member
Voor een versterker bedoel je dan wss. Redelijk onwaarschijnliuk dat dat rechtstreeks gaat

RoelF

Forumguru
Dat weet ik Roel ;) Alleen daar vond ik mijn antwoord niet. Ik wil graag weten of er daadwerkelijk aansluitmogelijkheden zijn voor een subwoofer...

Tja, dat had je in je bericht niet vermeldt.

Er zijn zeker aansluiten mogelijkheden, ik heb al foto's voorbij zien komen met een losse subwoofer in een O3 kofferbak. Misschien dat iemand anders ze weet te staan, anders wordt het toch even zoeken.

Tja, dat had je in je bericht niet vermeldt.

Er zijn zeker aansluiten mogelijkheden, ik heb al foto's voorbij zien komen met een losse subwoofer in een O3 kofferbak. Misschien dat iemand anders ze weet te staan, anders wordt het toch even zoeken.

Uh..
Zijn er mensen die weten of je op de MIB Columbus een subwoofer kunt aansluiten?
;)

Hoop inderdaad dat mensen iets weten hierover.

RoelF

Forumguru
Uh.. ;)

Hoop inderdaad dat mensen iets weten hierover.
Ik doel op het feit dat even vermeldt dat je al gezocht had op het forum, maar geen antwoord gevonden in de bestaande subwoofer topics. Scheelt ons weer iets voorstellen wat je zelf ook al gevonden had.

Bekijk bijlage 33563 Ik ben ook erg geinteresseerd waardde aansluitingen voor een externe subwoofer zitten. Ik heb mijn columbus navigatie losgemaakt en zie maar 2 draadjes. 1 van de kabels is getaped en als ik het een stukje open strip, dan tel ik 6 dunne kabels. Iemand een idee welke 2 van de 6 kabels de luidsprekerkabels zijn?

Of andere ideeen waar ik de luidspreker kabels kan lostrekken?

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    84,8 KB · Weergaven: 105
  • image.jpg
    image.jpg
    44,7 KB · Weergaven: 95

smutzkanone

Forumguru
je kan een hi-low "adapter" aan je speaker kabels knopen( bv een RF 3-sixty), maar er zijn ( lees worden aangeboden als zijnde) ook line out stekkers met 2 of 4 rca uitgangen die je in de quadlock kunt pluggen.Ik heb ze voor mijn fabia ook liggen, alleen bij mij passen ze niet. Dus of het echt zo is durf ik niet met zekerheid te zeggen

LdN

Forumguru
Je hebt alleen het bedieningsdeel van de Columbus in het dashboard losgehaald, daar zal je geen luidspreker aansluitingen vinden, die zitten aan het
deel in het dashboard kastje waar ook de DVD speler en de cardslots zitten.
Als je een aparte versterker voor de sub gaat gebruiken lijkt het me het eenvoudigste om gewoon de draden bij de bestaande sub op te pakken en op de high level input
van de sub versterker aansluiten.

Bedankt voor jullie reactie @smutzkanone en @LdN!
Even check check dubbelcheck. Is het kastje in het dashboard makkelijk open te krijgen om bij de luidsprekerkabels te komen? En vind ik de draden van de bestaande sub dan ook hier! Hebben jullie hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de tips!

Joske

Forumguru
je hebt "speciale" pennetjes nodig om die unit er uit te halen, dezelfde waarmee je het scherm losgehaald hebt.

en @rudgiger volgens mij hebben wij nog een meet- en greet topic van jou te goed? :)

dat appreciëren we hier wel op het forum

Ik wil proberen de unit (CD/DVD met de cardslots) uit het dashboardkastje te halen om zodoende bij de luidspreker kabels te kunnen komen en mijn externe subwoofer (JBL Bass Pro II) op de bestaande kabels aan te laten sluiten. Voeding wil ik dan rechtstreeks van de accu afhalen.

Mijn vraag aan jullie is:
- heeft iemand dit eerder gedaan? Zo ja, welke tips hebben jullie voor mij?
- ik heb begrepen dat je de voeding van de unit er niet uit moet halen, hij moet dan namelijk weer geactiveerd worden, iemand hier ervaring mee?

Ik wil graag wat meer bass vermogen toevoegen. Ik hoop dit te kunnen doen door de luidsprekerkabels van de subwoofer aan te sluiten op de bestaande luidsprekerkabels. Is dit te simpel gedacht of zou het zo wel moeten werken?

Ik zal mijn ervaringen delen als ik hier mee ga beginnen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

smutzkanone

Forumguru
zomaar de subwoofer op bestaande luidspreker kabels aansluiten kan niet.
je radio heeft niet voldoende vermogen om een subwoofer aan te sturen.Bovendien moeten de andere speakers van de kabels waar je signaal vanaf tapt afgekoppeld zijn,anders klopt de impedantie niet meer.Hier moet je zowieso op letten,want veel subwoofers zijn er ook als 2 ohms of dubbelspoels 4 of 2 ohms.
je moet dus van de voor of achter of allebij de speakers loskoppelen, ( liefst een nieuwe kabelboom maken vanaf de quadlock met bv iso connectors) en dan aan de speaker kabels een hi-low converter hangen( let op dat je een pakt die niet stoort) en dan met rca verder gaan.
heeft de versterker van jouw subwoofer een ingang voor gewone speakerkabels,dan kun je die hi-low converter en rca kabel vergeten.

LdN

Forumguru
@smutzkanone, TS heeft het over een JBL Bass Pro II subwoofer, dat is een aktieve sub met een 150W versterker ingebouwd en voorzien van
high level inputs.
Het impedantie- en vermogensverhaal is daarom niet relevant en ook heeft hij de hi-low converter niet nodig.
upload_2014-12-30_11-7-26.png

Hoi @LdN en @smutzkanone,

Klopt, het plaatje van @LdN correspondeert met de JBL subwoofer die ik heb.
Ok, dus zodra ik de unit eruit heb gehaald dan moet het dus redelijk makkelijk zijn om de luidsprekerkabels aan te sluiten.

Ik hoop dat ik genoeg speling heb om dan bij de kabels te kunnen, want ik wil proberen de voeding van de unit in het dashboardkastje aangesloten te laten, omdat ik bang ben dat de navigatie bij het opstarten dan gereset of zelfs gelocked is. Ik heb namelijk ook de de dvd vrijschakelen laten activeren.

Bedankt voor jullie hulp!

Gr,
Rudgi

Bovenaan Onderaan