Mogelijkheid voor aansluiten Subwoofer op MIB Columbus?

Jongens,

Allen de beste wensen voor 2015!! En dat we nog lang van onze auto's mogen genieten

Ik ben op dit moment bezig de dvd unit er uit te halen. Dat is inmiddels gelukt, alleen heb ik geen idee wat nu de luidspreker kabels zijn. Zie bijgesloten foto.

Iemand een idee?

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 101
Hoi allen,

ik ben nog bezig met het aansluiten van mijn JBL Bass Pro II subwoofer. Echter ben ik niet verder gekomen dan het demonteren van de DVD unit uit het dashboardkastje. Ik heb een foto bijgevoegd in mijn vorige post, ik weet niet of iemand weet welke kabels de luidsprekerkabels zijn? Ik zal van het weekend ook eens bij een car audio zaak langsgaan om te vragen of zij wellicht weten welke kabels ik moet hebben.

@lobbie1978, ik zie dat jij deze topic bent gestart, heb jij inmiddels jouw subwoofer succesvol aangesloten? Zo ja, weet jij wellicht het antwoord op mijn vraag?

Alvast bedankt voor jullie tijd en reacties!

Gr,
Rudgi

Hoi Rudgi.

(ik keek eerst naar de foto via TapaTalk. Die was vrij onduidelijk) Het is vrij lastig om erachter te komen waar alle aansluitingen voor zijn. Zijn het standaard autoradio connectors? Ik heb het overigens ook nog niet voor elkaar. Ik ga mijn dealer binnenkort eens vragen wat zij weten hierover.

LdN

Forumguru
VW en Skoda gebruiken nog al eens de fakra quadlock connector (dacht hem te herkennen rechts op je foto).
Weet het niet 100% zeker maar de aansluitingen zijn vermoedelijk als hieronder.

Het ding ziet er zo uit (gezien vanaf de connector zijde)

upload_2015-1-5_20-56-11.png

Aan het beige deel zitten de luidspreker aansluitingen volgens het onderstaande plaatje

upload_2015-1-5_20-59-39.png

Speaker Rechts achter Pin 1 = RR (+) Pin 5 = RR (-)
Speaker Rechts voor Pin 2 = RF (+) Pin 6 = RF (-)
Speaker Links voor Pin 3 = LF (+) Pin 7 = LF (-)
Speaker Links achter Pin 4 = LR (+) Pin 8 = LR (-)

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er geen Subwoofer Output op zit. Op elke doorsnee autoradio heb je een Line en/of een subwoofer output in de vorm van RCA Connectors (Tulp) Ik zal binnenkort eens bij mijn dealer vragen. Ik update dit topic zodra ik meer weet.

LdN

Forumguru
Aftermarket spul heeft het inderdaad vaak wel maar af fabriek montage is een heel ander verhaal, mijn Nissan Qashqai die ik hier voor had heeft het
ook niet op de af fabriek navi en radio's zitten.
Vragen staat vrij, dus doe je best.

smutzkanone

Forumguru
ik geloof dat iemand hier op het forum ooit een amundsen ofzo uit elkaar heeft gehaald,en dat daar geen aansluiting voor line out voor was.ook niet met het stekkertje dat te koop is, want daar zijn geen aansluitingen voor in de radio zelf.deze persoon heeft zelf een line out gecreeerd door tulpstekkers op de printplaat te solderen

Bovenaan Onderaan