Momentsleutel bij Aldi

Niels83

Forumguru
Dit type doppen gehad, leuk om aan je kinderen te geven. 1 keer te strakke bouten gehad. Iedere keer bij nieuwe banden of een reperatie achter het wiel, want welke garage let nog opnde druk.... maar die dop brak nogal makkelijker.. nu 1tje met het gewicht van het hele setje, stukje fietsband. Ik denk dat eerder de bout breekt dan de dop nu.

CharlesTucker

Forumguru
Denk dat half nederland behalve de leaserijders er al één hebben......
Dat kon nog wel eens tegenvallen, ik ken voldoende prive-rijders (waarvan weliswaar een groot gedeelte net als ik ex-leaserijder) die het allemaal erg dapper vinden dat ik zo'n ding gekocht heb en zelf de banden wissel. Mij bevalt het uitstekend, niet heel veel werk, en naast de besparing vind ik het grootste voordeel dat je niet weken van te voren een afspraak hoeft te maken. Gewoon een beetje het weer in de gaten houden, en even doen wanneer het nodig lijkt te worden.

turboturbo

Forumguru
Bedankt voor de tip. Ik denk dat ik een nieuwe ga kopen. Mijn 2 jaar oude Aldi momentsleutel heb ik een paar maanden aangedraaid / aangehaald opgeborgen.
Aangezien je dat geenszins moet doen, vermoed ik dat die stuk is (hij ratelt nog wel op het aanhaalmoment, maar de sleutel blijft de bout wel aandraaien)

Desperado

Forumguru
Gezien de gigantische hoeveelheid winterbanden/wielen die overal in opslag liggen denk ik ook dat vele hem niet hebben, maar die vele zal het ook niet boeien denk ik, die geven liever 30 euro of meer uit omdat dat makkelijker is.
Ik schaf er nog wel een extra setje doppen bij aan speciaal voor de wielbouten.

Chatslet

Forumguru
Op zich is het ook wel goed zelf te doen maar moest de laatste keer wel naar de dealer. Wiel zat nog al vast en om die er dan met een rubberen hamer af te tikken terwijl de auto op een schaarkrik staat leek me geen strak plan.

Desperado

Forumguru
Op zich is het ook wel goed zelf te doen maar moest de laatste keer wel naar de dealer. Wiel zat nog al vast en om die er dan met een rubberen hamer af te tikken terwijl de auto op een schaarkrik staat leek me geen strak plan.
Daar heb ik bokjes voor om hem eventueel op te zetten :)

Canon-Eye

Forumguru
Daarom (én omdat het sneller en makkelijker gaat) gebruik ik zo'n klein model hydraulische garagekrik op 4 zwenkwieltjes, i.p.v. de krik die bij de reservewielset hoort. Dat is echt een onding, alleen voor noodgevallen.

Zo'n garagekrik staat dwars onder de auto dus die kan onmogelijk opzij komen als ik een wiel zou moeten lostikken (nog nooit gebeurd overigens); met aangetrokken handrem kan de auto ook niet voor- of achteruit.

De bokjes zou ik wel gebruiken als ik fysiek onder de auto zou moeten werken - maar dat is ook nog nooit gebeurd.
Laat ik liever aan vaklui over... :jaja:

EdK

Forumguru
Tsja alleen je moet wel ruimte hebben voor zo'n krik op wielen.
En mijn ruimte daarvoor is de zolder en tsja, ik zie me hem niet minimaal 2x per jaar naar zolder tillen en weer eraf halen.
Dus dan maar een dunlop schaarkrik en het wiel eronder.

Desperado

Forumguru
Hydraulisch krikje staat nog op het verlanglijstje. Oprijbokken, steunbokken en potkrik zijn er al.
Allemaal zo goed als nieuw en nooit gebruikt :deuk:

Ridley

Forumguru
Hier ook alles present: compressor met hydraulisch schroefapparaat! Net een Formule1 pitstop als ik de banden wissel, wel jammer dat ik en chauffeur ben en monteur...

Bovenaan Onderaan