Yep accountant in tha house...
Ze krijgen daarintegen korting op aanschaf, verzekering en onderhoud want ze nemen grotere aantallen af.
/off topic/
Dat zou je inderdaad denken, hé?
Laat ik nu de laatste week al 2 mensen bij aan m'n bureau gehad hebben die een hogere korting krijgen dan de leasingmaatschappij (die op zich al niet misselijk is, voor Franse merken 14 tot 17% op catalogusprijs, voor de betere Duitse merken rond de 10%). De maatschappij doet daar dan niet truttig over, bestelt dan de wagen bij die garage en rekent gewoon die korting door naar de klant. Vind ik netjes.
/on topic/
Wat betreft de banden: een leasingmaatschappij lééft van analyses, tabellen, gemiddeldes, ... Zij moeten dus perfect weten dat Skoda's niet altijd even zuinig met banden zijn. 25000 voor 2 banden is inderdaad niet veel, maar wij hanteren zelf in het algemeen een regel van 1 band per 10000 km: Dus om de 30 de voorbanden, om de 60 de achterbanden is normaal. Leasing mag dus iets coulanter zijn.
Wat betreft de chiptuning: Tja... Euhm, laat ik het zo zeggen: kom ik er achter dat één van m'n "bestuurders" zoiets doet, dan trek ik m'n handen ervan af bij eventuele problemen en vroegtijdige slijtage. Ik begrijp het dus dat de leasing ook zo reageert. Je verandert geen wagen "ingrijpend" (en nu kunnen we lekker gaan discussiëren of chippen ingrijpend is of niet) zonder toestemming van de eigenaar. En al zal chiptuning niet expliciet in de voorwaarden staan, iets in de zin van "veranderingen zonder toestemming van de leasingmaatschappij" zal er vast en zeker wel in staan.
Ik vind het niet zo verstandig. In Nederland gaat men toch veel vlotter over dit onderwerp? Dan had je hen best op de hoogte gebracht of beter nog, ineens mee laten opnemen in het contract...
My two cents on this subject.
Greetz,
Swiss
Part-time Fleet Manager (15-tal wagens)