Hallo beste skodafan’s,
Dit is mijn eerste post hier op dit forum, dus zal ik mij even netjes voorstellen. Mijn naam is Danny, ik ben 39 jaar en woonachtig te Maastricht. Ik ben een gescheiden vader, heb een dochtertje van bijna 8 jaar, en ik rijd al jaren tevreden een audi A3 1,6 uit 2002.
Ik wilde ff reageren op dat negatieve artikel van de polo BM.
Ik heb zowel in de polo BM als de Fabia GL een proefrit gemaakt, en ik moet zeggen dat het geluid van de motor inderdaad niet superstil te noemen is. Maar we moeten even realistisch blijven, het is nou eenmaal geen grote luxe benzine of 6 cilinder dieselmotor. Nee deze auto klinkt als een diesel en dat viel me eerlijk gezegd reuze mee, want waar de 3 cilinder benzine versies vaak als een opgejaagde “naaimachine” klinken, heeft deze 3 cilinder diesel daar geen last van. Sterker nog het geluid van de motor klinkt erg volwassen en aangenaam op een geluidsniveau dat je van een kleine motor mag verwachten, en zeker niet te hard.
Wat prestaties betreft moeten we ook realistisch blijven, het is en blijft een 3 cilindertje met een inhoud van 1200cc geen vetpot dus. Ga je van dit gegeven uit, ben ik er van overtuigt dat dit motortje bij velen een glimlach op het gezicht zal toveren.