Motor sputtert tussen 1500-3000 rpm tijdens accelereren.

Superbtsi1.8

Nieuw lid
@SkodaFabiarijder oei oke dat is wel naar. Heel toevallig heeft mijn zwager dit probleem wel gehad met een marter. En heb hier de aangevroten bougiekabel liggen. Maar ik heb een keer een probleem gehad met een losse bougiekap gehad en daardoor vonk overslag op cilinder 3 dit gaf de diagnose netjes aan en zo kwam ik erachter dat de bougiedop los zat. Uiteindelijk probleem opgelost maar wat ik nu heb niet. Lijkt er eerder op dat bij mij met gas geven dat ie dan begint te spurten. Dus mijn idee is morgen om te gaan loggen wat er gebeurd en dan kijken waar ik moet gaan zoeken. Verder kan ik met de auto wel gewoon rustig rijden. Ik moet niet sportief willen rijden want dat lukt niet haha

Cordoba

Forumguru
Ik lees het topic nu pas, maar mijn suggestie zou ook zijn om een rijdende log te maken. Op basis van de logs kun je dan gerichter gaan zoeken.
Het mooiste is om een log te maken bij rustig accelereren zonder sputteren, en een log waarbij je probeert maximaal te accelereren en dus met sputteren.

Probleem kan bijv. ook in brandstofsysteem zitten, of mogelijk dat bijv. de ontsteking bij accelereren niet op het juiste tijdstip zit. (als ik het goed heb, wordt bij accelereren het ontstekingstijdstip iets vervroegd).

Superbtsi1.8

Nieuw lid
goedemorgen,

nou even een update op dit probleem, na vorige week hem met 2 apparaten uit gelezen te hebben en gelogd is er toch uitgekomen dat de storing P0303 cilinder 3 misfire constant opkwam. toch een setje bougie kabels alsnog besteld, afgelopen vrijdag binnen gekregen en zaterdag erop gezet. auto getest en probleem opgelost.

graag wil ik de reageerders bedanken voor hun input, tips en eventuele oplossingen.

SkodaFabiarijder

Actief lid
goedemorgen,

nou even een update op dit probleem, na vorige week hem met 2 apparaten uit gelezen te hebben en gelogd is er toch uitgekomen dat de storing P0303 cilinder 3 misfire constant opkwam. toch een setje bougie kabels alsnog besteld, afgelopen vrijdag binnen gekregen en zaterdag erop gezet. auto getest en probleem opgelost.

graag wil ik de reageerders bedanken voor hun input, tips en eventuele oplossingen.

Fijn dat het is opgelost!:thumbsup:

Bovenaan Onderaan