Motor uitvoering Fabia Combi

Stinne001

Nieuw lid
Yesss, ik heb mijne nieven otto !!!
Ik heb al veel forums gelezen over goede en slechte kanten van de combi 2.
maak ik weet 1 ding al zeker, als er iemand nog zou twijfelen over de aanschaf; gewoon doen !! mijn eerste ervaringen zijn zeeeer positief, da's ne zalige auto!
Hij rijd zeer goed, heel goede wegligging, genoeg snufjes en ga zo maar door.
de Skoda Fabia combi 2 moet zeker niet onderdoen, meer nog, ik heb al in

Stinne001

Nieuw lid
Yesss, ik heb mijne nieven otto !!!
Ik heb al veel forums gelezen over goede en slechte kanten van de combi 2.
maar ik weet 1 ding al zeker, als er iemand nog zou twijfelen over de aanschaf; gewoon doen !! mijn eerste ervaringen zijn zeeeer positief, da's ne zalige auto!
Hij rijdt zeer goed, heel goede wegligging, genoeg snufjes en ga zo maar door.
De Skoda Fabia combi 2 moet zeker niet onderdoen, meer nog, ik heb al in veel auto's gezeten en deze staat voor mij toch bovenaan op m'n lijstje !!!

skoda fabia combi 2 fan

Robmac

Nieuw lid
Bij mij gaan de platen er vrijdag op. Ook ik heb gekozen voor een antraciete Fabia Combi 1.6 Elegance. Niet heel origineel als ik dit zo lees op het forum. Besteld op 27 februari en 25 april rijden. Nog drie nachtjes !!!

Ik heb ook proefgereden met de 1.4 maar de 1.6 vond ik veel pittiger.

laat even je ervaringen weten...ik heb vorige maand een 1.6 sport besteld in de kleur blauw...ben erg benieuwd naar jou reactie.:680::680:

Stinne001

Nieuw lid
Goedemiddag,

eerst en vooral heb ik het piepschuim bakje achter het reservenwiel verwijderd, veel meer plaats voor gereedschap enzo.
de rij-eigenschappen zijn al zeer goed, daarjuist even een ommetje gemaakt naar de ardennen, goed voor een 438 km. dit ging zonder problemen, goed zicht, goede zetels, geen storende geluiden, gewoon perfect.
momenteel zit ik nog maar aan 630 km dus ben nog aan het inrijden hé.
je voelt wel dat m'n tuuteke meer wil, maar ik geef nog niet toe, na 1500 km mag hij z'n sportive kant laten zien!
ik ben zeer tevreden over de aankoop en hoop nog vele jaren te genieten...:grin:

Na het eerste weekend met zo'n 200 km even mijn eerste ervaringen met mijn nieuwe Fabia 2 Combi 1.6 Elegance t.o.v. de Fabia I 1.4 101pk Spirit Plus.

Nadelen
- wennen aan het andere motor geluid. Ik heb wel het idee dat mijn Fabia minder luid klinkt als de demoauto.
- tankdop is niet meer van binnen uit te openen.
- afwerking bagageruimte. Ik ben wel bang voor beschadigingen aan de plastic wielkasten
- afwerking achterklep. Bij de Fabia I was de achterklep netjes afgewerkt. Bij de Fabia II is er staal te zien.

Voordelen
+ De auto is sneller.
+ Het veercomfort is beter. Ik woon in een wijk met veel drempels en de Fabia II neemt deze drempels beter als de Fabia I.
+ De versnellingbak schakelt soepeler.
+ Meer ruimte in de auto.
+ Climatronic werkt perfect op een zomerse dag als vandaag.

Er zal vast nog veel meer zijn, maar dit is even een korte opsomming.

Al met al ben ik zeer tevreden over mijn keuze en ik vind de auto steeds mooier worden.

Gieliovd

Forumguru
Blij dat jij blij bent!!

Fascinerend dat de bak soepeler schakelt terwijl ik al zo blij ben met mijn versnellingsbak!

Gelukkig ben je algemeen blij met de auto. Helaas hebben ze op bepaalde plekken besparingen moeten zoeken.

Veel veilige km's nog erbij!

Gieliovd

Forumguru
Ik heb net ook gereden in de F2 Combi 1.6 sport met 5 bak.

Blij verrast over de rijkwaliteiten en de sportstoelen. Lekker fel, goed sturen, goed zitten, goed geluid.

Zie ook topic over F2 en 207SW

Atria

Actief lid
Ik heb inmiddels 9500 km gereden. het rijdt nog steeds fantastisch, alleen begint er steeds meer herrie onder de kap vandaan te komen lijkt het. Bij 3800 toeren een flinke brom, maar tussen de 2500-2900 toeren lijk er iets te resoneren onder de kap. Heel irritant, daarnaast begint de rechterzijairbagklep (of een onderdeel daaronder in het dashbord) vanaf 3800 toeren mee te trillen. Het comfort wordt er niet beter op......ff afwachten voor ik de dealer hiermee lastig ga vallen. Zowieso valt het aantal rammetjes en kraakjes me nu al tegen ten op zichte van het vorige model Fabia. Die leek wat dat betreft degelijker.

Fabia

† In Memoriam
Balen voor je, je zou toch verwachten dat een nieuw model toch weer beter in elkaar geschroeft zit als het vorige model. Hopelijk kan de dealer je helpen.

Gieliovd

Forumguru
Vervelend om te horen ja. Ik neem aan dat je dealer toch wel een oplossing heeft. Dit is niet de bedoeling! Gewoon op je strepen staan.

Grappig trouwens dat ik in EXACT dezelfde wagen op pad was gisteren, Atria.

Atria

Actief lid
Je had toch niet stiekem de mijne uit mijn garage gehaald he, dan had je hem wel mogen wassen ;)

Bovenaan Onderaan