Motormanagement lampje aan, reviseren unit?

:winkie: Dank je! Inderdaad dit is mijn eerste posting. Geweldig dat er zo'n actief forum bestaat.

De foutcode die ik krijg is algemeen: error electronic control unit o.i.d. Er staat dus verder niet waarom en waar een fout geconstateerd is. Vandaar dat de garage zegt dat ze niet doorzoeken.

Garage zegt dat ergens een waarde niet klopt, of de ecu een waarde krijgt die hij niet verwacht.

Hoe is dit afgelopen?

Ik ben vandaag bij de Skoda-garage geweest en bij deze auto zou ook de ECU vervangen moeten worden!
Hebben ze maar 1 oplossing en contact met elkaar :(

Cordoba

Forumguru
Misschien iets wat op een recente cursus voor VAG-monteurs is besproken?

@heeringas: mogelijk dat de dynamo niet goed functioneert (kan ook een slechte spanningsregelaar zijn, hoeft niet perse de dynamo zelf te zijn). Als de stroomvoorziening voor de ECU hapert/niet goed is, kan dit ook rare storingen veroorzaken. Het kan een draadbreuk, slechte/losse stekkerverbinding zijn noem maar op, dit zijn echt klachten die je stap voor stap moet uitzoeken om mogelijke oorzaken uit te sluiten, of vast stellen dat het juist in een bepaald deel moet zitten.

Er is veel te vinden over elektrische storingen of die daarvan zijn afgeleid.
Ik vond op een forum dit: Nu blijkt er links onder een regelapparaat te zitten, die de boordspanning regelt. Er zitten ongeveer 10 stekkers op. Er zat water in!
Waar zit die precies?

Nog nieuws heeringas?
Ik herken wel wat overeenkomsten met de problemen van de auto van mijn vader.
Misschien kunnen we straks 2 topics tegelijk afsluiten :grin:

Bovenaan Onderaan