Motorsteun rechts vervangen

Vandaag de motorsterechts van de Kamiq vervangen.
Voelde bij stationeer lopen trillingen in het stuur.
Wilde aan de hand van het nummer de steun een nieuwe bestellen.
Wat bleek zit er een steun in met op het eind de letters BK. Dit is een steun voor een handgeschakelde auto terwijl ik een automaat heb. Hier moet een steun in eindigend op de letters BL of BN.
Vreemd, want de steun lijkt nooit eerder vervangen te zijn.
In ieder geval na vervanging door een steun eindigend op BN geen trillingen bij stationeren waargenomen.
Bij goed inspecteren van de oude steun was duidelijk te zien dat het rubber tegen de wangen van steun (chassis deel) was aangelopen. Steun voelde ook slap aan. Iemand dezelfde ervaring dat er een "verkeerde" steun is gemonteerd?

Tees

Donateur
Als ik in ETKA kijk zie ik gewoon onderdeelnummer 5Q0199262BK als motorsteun rechts voor de 2.0 met automaat. Deze is gebruikt tot juni 2019, en is ondertussen vervangen door 5WA199262E.

Ik zie geen andere motorsteun met eindcode -BK, dus ik neem aan dat jij deze motor hebt?

Tees

Donateur
Oeps, heb bij de Karoq gekeken. Verkeerd gelezen :bloos:. Zal vanmiddag even verder zoeken, misschien kan TS in de tussentijd z'n motorisatie posten...

Tees

Donateur
Net opgezocht voor de Kamiq: daar staat een hele lijst aan onderdeelnummers voor de rechter motorsteun, staat geen duidelijk onderscheid bij welke bij welke hoort (gek genoeg).
Overigens staat daar ook wel de -BK, en dat lijkt ongeacht de versnellingsbak
09dd8f596353b58b3548201389a38d9a.jpg

De Kamiq is uit 2020 met een 1.0 motor, de drie cilinder. Motorcode DKR.
Heb bij diverse leveranciers, o.a. Winparts, gekeken naar een motorsteun. De sites die ik heb bezocht gaven aan dat de BK versie voor een 6 versnelling handbak zou zijn. De BL en BN voor de dubbele koppeling 7 versnelling, lijkt mij een DSG uitvoeren. @Tees, had ook al gekeken carprog2 doch komt daar ging link tegen naar een motorcode DKR.

Ben benieuwd wat andere Kamiq rijders met een DSG voor motorsteun hebben.
De oude steun had bij een sticker met daarop het het type nummer.

Tees

Donateur
Als ik in ETKA zoek naar een steun met -BL kom ik de versnellingsbaksteun tegen, met nummer 2Q0199555BL. Die is idd voor een DSG, maar dat is een heel andere steun dan de motorsteun (ook een ander nummer ervoor dus!).

Ik vertrouw voor dit soort onderdelen nooit wat webshops aangeven, die hebben het te vaak mis. Liever ETKA, dan weet ik zeker dat goed is. Heb zelfs meerdere keren meegemaakt dat Winparts aangeeft dat een bepaald onderdeel met een kloppend onderdeelnummer als niet passend voor mijn wagen wordt genoemd. En het wel gewoon paste.

Bovenaan Onderaan