Motorstoring lambdasonde

JKU

Lid
Lamdasonde 2 na kat bleek geen massa te hebben, waarschijnlijk kabelbreuk onder/achter het dashbord. Massa draad gemeten vanaf connector onder bodemplaat passagierszijde tot onder de motorkap, deze was goed. vervolgens hier een nieuwe massa gemaakt. Vervolgens proberen uit te lezen met universele stekker en tablet met VAG software, zonder resultaat.
Gisteren uitgelezen met prof meetkast. Bleek de lamdasonde na kat toch defect te zijn. Foutcode gereset. Nu een nieuwe lambdasonde monteren. Heeft iemand een idee wat de beste keus is voor een lambdasonde? Er zijn meerder merken in de handel, prijzen verschillen nogal, denk dat ik voor een Bosch ga. Heeft iemand hier ervaring mee?
 

Skoda-MAN

Forumguru
Normaal gesproken krijgt de Lambda sonde spanning via contact en zekering +
De motorelektronica schakelt de massa van de Lambdasonde en meet de stroom door het verwarmingselement van de lambdasonde zodat die elektronica weet dat de verwarming werkt.
Leg je ergens de draad aan massa dan zal het verwarmingselement van de lambdasonde best werken alleen de motorelektronica meet dat niet en zal storing aangeven.
Dus de massa van de Lambdasonde aan de motorelektronica koppelen (op het juiste pennetje) en als het dan nog niet werkt dan vrees ik voor de elektronica.
 

JKU

Lid
Ok bedankt voor je reactie, zal de massa aanpassen en doormeten. Weet je misschien waar de motorelektronica zich bevind?
 

Skoda-MAN

Forumguru
Nee dat weet ik niet.
Bij mijn O3 zit die naast de accubak gemonteerd of dat bij O2 zo is?
Mogelijk kan je iets in de kennisbank vinden.
 
Bovenaan Onderaan