N75 vervangen

BarryXX

Actief lid
Heeft iemand een plaatje/foto waar de N75 klep zit bij de 2.0 TDI? Is deze makkelijk zelf te vervangen (moeilijkheids niveau luchtmassameter zeg maar ;) )? Wat is het onderdeelnummer en waar kan ik deze het beste bestellen (behoudens de dealer)?
 

BarryXX

Actief lid
Volgens de log is de turbodruk te hoog en deze wijst de n75 als mogelijke veroorzaker aan. Volgens mij kost deze een paar tientjes, dus wil ik het wel proberen.
 

Michelv.

Forumguru
Bij een BKD is de turbodruk vaker te hoog volgens mij, de mijne iig wel en bij Vagtechniek werd er niets bijzonders over gezegd buiten dat de druk te hoog is.
 

BarryXX

Actief lid
Kan. Echter de prijs van een n75 is beduidend lager dan het reinigen van de turbo. Daarom mijn vraag ook.
 

Michelv.

Forumguru


12 maart 2011 22:14


Re: N75 klep
opel8276 schreef:
heren monteurs,

weet iemand wat het vacuum werkgebied is van de N75 klep, Audi a3 2.0 bkd
verdenk hem namelijk van mn problemen met de laaddruk

alvast bedankt



Regelklep gaat bijna nooit stuk. De turbo zelf echter gaat wel vast zitten.

Jos.

Laatst bewerkt door jos_br (12 maart 2011 22:15)















Even van een ander forum geplukt, antwoord van de bekende Jos(JB-autoservice)
 

ertromp

Forumguru
@BarryXX : heeft je auto al veel km's gelopen?
Ik zie in je post dat je een log hebt gemaakt dus ik neem aan dat je VCDS hebt?
De N75 klep is specifiek te testen middels VCDS
 

ertromp

Forumguru
Dan neem ik aan dat Mark ook de N75 klep getest heeft. Die N75 klep is overigens aan slijtage onderhevig en bij zo'n km stand de klep vervangen is niet gek.
 

BarryXX

Actief lid
Ik heb de log naar Vagtechniek gestuurd en zij denken als eerste aan het vast zitten van de variabele schoepen. Morgen gaat de auto naar hen toe en maandag eind van de dag mag ik met een schone turbo weer naar huis rijden. :)
 
Bovenaan Onderaan