N75 vervangen

BarryXX

Actief lid
Sinds de turbo is gereinigd bij VAGTechniek is de noodloop uit gebleven. Af en toe nog wel wat licht inhouden. Toch de N75, of iemand een ander helder idee?

BarryXX

Actief lid
Misschien is het probleem al opgelost. Ik zit nu in Zwitserland en ik kreeg een foutcode 'emissions workshop'. Ik heb de auto bij de dealer hier achtergelaten en zij hebben een fout gevonden in de kabelboom van de luchtmassameter. Tijdje geleden heb ik de lmm vervangen en viel me al op dat de kabelboom een zooitje was. Zie mijn topic hier op het forum. Kosten voor vervanging plm 260€, maar de auto is dezelfde dag al klaar. Van de week maar weer eens ophalen, ik zit nu in de bergen. Ik heb nu meer aan mijn klimmateriaal dan aan een auto ;)

VEEJAY

Forumguru
En daarom had mijn tuner die hele LMM handel er bij mijn Octavia uit gehaald, preventieve zorg heet dat geloof ik. Kost niets, gewoon met de software.

CDK

Forumguru
Dat lijkt me nu weer niet zo'n goed idee om de luchtmassameter te gaan wegschrijven........

VEEJAY

Forumguru
De meeste tuners weten niet hoe je dit moet programmeren, enkel de echte kenners.

Tis geen verplichting, het scheelde mij alleen emissions warnings, evt. kosten grotere aanzuigbuizen en toekomstig defecte LMM´s want ze gaan nu eenmaal stuk. Vroeger hadden diesels geen LMM zei de tuner nog. De auto reed er echt niet anders/slechter door, jaren zo gereden en nooit geen problemen mee.

Beetje het EGR afdop verhaal eigenlijk of EGR koeler weghalen ivm potentieel koelvloeistof lekkage op termijn bij sommige TDI´s.

CDK

Forumguru
Nee vroeger zaten er ook nog geen ecu's in en hadden auto's nog houten velgen én waren er geen files :deuk:
Bij een diesel zal het misschien anders zijn, maar bij een benzine motor is zo'n ding best belangrijk! Het heeft namelijk ook met de brandstof inspuiting te maken dat de motor niet te schraal loopt.....

turboturbo

Forumguru
Benzine snuivers niet welkom :)

34246816.jpg

Klein trolletje dan maar.... ;)

BarryXX

Actief lid
Even een kopie vanuit mijn andere topic over de LMM. Dit zou volgens Skoda Brig de boosdoener geweest moeten zijn.

Inmiddels weer thuis en geen melding gehad en ook geen inhouding gevoeld. Verder lijkt het of de motor iets zuiniger loopt.

EdK

Forumguru
is al flink aan geknoeid blijkbaar.... beetje monteur soldeerd dat en krimpt dat af met krimpkous met lijmlaag...

Zoals op foto is gewoon vragen om problemen, bahhhh.....

BarryXX

Actief lid
Inmiddels rond de 300k is de noodloop af en toe weer terug. Foutcode 16618. LMM is ruim anderhalf jaar terug vervangen, turbo afgelopen voorjaar gereinigd, dan toch die N75???

Moes24

Nieuw lid
Beste Barryxx

Is het nog opgelost, ik heb namelijk dit probleem ook. Lmm vervangen maar telkens vermogenverlies.

Bovenaan Onderaan