Na 2mnd in bezit

De ervaring na 2 maanden. Het is een fijne auto, maar de lane assist en verkeersbord snelheid herkenning kan je beter uitzetten.
Bij de adaptive cruise control, bij het zien van een ander snelheidsbord wil de auto wel heel snel of langzaam naar de nieuwe snelheid gaan. Niet prettig dus, daar zou een stukje fine tuning wel op zijn plaats zijn. Verder een fijne auto, rijd strak en goed. De rest van de opties zijn prettig.
 

EdK

Forumguru
Misschien een afspraak maken met Antera !?
Neem aan dat je nu elke keer je lane assist uitzet als je de wagen start ?
Kan hij zo instellen dat deze met de laatste instelling weer opstart, maw staat hij tijdens de rit uit dan start hij ook weer de volgende keer op met een uitgeschakelde lane assist
En misschien dat hij ook wat aan de fine tuning kan doen !
En als je even zijn website checkt dan zie je misschien nog meerdere dingen die je aanspreken mbt instellingen ....
Voor dat soort dingen hoef je namelijk niet bij de dealer aan te komen........ kunnen of mogen het niet..
 

EdZ

Donateur
Doet ACC tegenwoordig de snelheid aanpassen aan wat de borden aangeven? Man, ben ik blij dat ik dat dan niet heb...
ACC doet het prima, maar de verkeersborden...hij herkent ze wel goed, maar het zijn niet altijd de juiste borden.
Lijkt me in België helemaal een ramp aangezien de snelheden op de afslagen nogal prominent langs de afslag staan.
 

EdZ

Donateur
Nou, van mij hoeft het allemaal niet zo nodig. Echt betrouwbaar lijkt het allemaal niet te zijn. Al is de ACC van Skoda vrij goed als ik sommige andere merkervaringen lees.
 

Er zijn veel Functiebeperking voor een goede werking​


De ACC in de volgende situaties niet gebruiken:
  • De wagen maakt een scherpe bocht.
  • De wagen rijdt op een hellend wegdek of in spoorvorming.
  • De wagen rijdt op een te smalle rijstrook.
  • De wagen rijdt door wegwerkzaamheden.
  • Er voegt snel nog iemand in, tussen jouw en je voorligger.
De snelheidsborden verschijnen ook in allerlei vormen.
Kleine bermpaaltjes met 80 en dan geen rond snelheidsbord meer geplaatst.
100,120, 130 van tot uur. Dat help ook niet echt. Maar echt storend wordt het als er een bord wordt herkent en de snelheid abrupt versneld of vertraagt.

Vraag: kan je p Acc uitzetten en alleen Acc kiezen? En bijvoorbeeld alleen de afstand instellen met een constante rijsnelheid, die niet reageerd op snelheidsborden.
 
Bovenaan Onderaan