Gisteren de knoop doorgehakt, het wordt een nieuwe octavia Greenline met 14% bijtelling. Na 3 jaar in een 508 EHDI rond te hebben gereden was het weer tijd voor een nieuwe lease auto. Gezien ik wat promotie gemaakt heb was er budget voor een aangeklede 3 serie of een nieuwe c klasse. Ik neigde naar de 3 serie, om dit gevoel bevestigd te krijgen heb ik als tussenoplossing een 3 serie 320ede gehuurd. Nu is dit een fijne auto maar om nu te zeggen dat ik de auto 53500 euro waard vind (460 netto bijtelling) dat niet.
Zodoende maar besloten om voor de "goedkope" optie te gaan (nog geen 200 euro netto bijtelling ,ik blijf toch een Nederlander. Ik heb een octavia 14% uit voorraad gezocht met zo veel mogelijk opties. Over 2 weken wordt de auto afgeleverd...
Het is geworden een:
Octavia 1.6TDI greenline Black Magic Mica Combi
Lichtpakket
Functiepakket
DAB
Technologie pakket
Dakrails Zilver
Stoelverwarming op voorstoelen en achterbank
Columbus navi
Driving mode
Daarnaast nog een aantal extra's:
- nappa leer: antraciet met grijze stiksels
- Helix / Match PP52DSP Soundupgrade met weggewerkte (reservewiel) subwoofer
- 17 inch velgen (type goedgekeurd ivm 14% en eventuele controles in de toekomst)
- afneembare trekhaak
- RVS instaplijsten bij de portieren
- chrome strip voorbumper / kofferbak
En ik wil graag meedoen aan de groepsinkoopt voor een JD tuningsbox om toch een beetje vooruit te komen. Dit moet ik nog in gang zetten als dat mogelijk is.
Voor de Peugeot 508, die overigens meer in de werkplaats stond als dat hij reed, heb ik 200.000 km gereden met een octavia II met een 1.9TDI 105pk -> 140pk getuned. Deze auto is me destijds zo goed bevallen dat ik denk dat ik met veel plezier zal rijden in de nieuwe versie.
Ik twijfel nog wel een beetje of ik de Combi niet moet laten verlagen... Ik ben een beetje bank voor stuiterig weggedrag en probelemen met drempels. De achterophanging van de GL is al niet zo hoogstaand, laat staan als je hem nog stugger maakt.... Misschien kan iemand me een tip geven.
Zodoende maar besloten om voor de "goedkope" optie te gaan (nog geen 200 euro netto bijtelling ,ik blijf toch een Nederlander. Ik heb een octavia 14% uit voorraad gezocht met zo veel mogelijk opties. Over 2 weken wordt de auto afgeleverd...
Het is geworden een:
Octavia 1.6TDI greenline Black Magic Mica Combi
Lichtpakket
Functiepakket
DAB
Technologie pakket
Dakrails Zilver
Stoelverwarming op voorstoelen en achterbank
Columbus navi
Driving mode
Daarnaast nog een aantal extra's:
- nappa leer: antraciet met grijze stiksels
- Helix / Match PP52DSP Soundupgrade met weggewerkte (reservewiel) subwoofer
- 17 inch velgen (type goedgekeurd ivm 14% en eventuele controles in de toekomst)
- afneembare trekhaak
- RVS instaplijsten bij de portieren
- chrome strip voorbumper / kofferbak
En ik wil graag meedoen aan de groepsinkoopt voor een JD tuningsbox om toch een beetje vooruit te komen. Dit moet ik nog in gang zetten als dat mogelijk is.
Voor de Peugeot 508, die overigens meer in de werkplaats stond als dat hij reed, heb ik 200.000 km gereden met een octavia II met een 1.9TDI 105pk -> 140pk getuned. Deze auto is me destijds zo goed bevallen dat ik denk dat ik met veel plezier zal rijden in de nieuwe versie.
Ik twijfel nog wel een beetje of ik de Combi niet moet laten verlagen... Ik ben een beetje bank voor stuiterig weggedrag en probelemen met drempels. De achterophanging van de GL is al niet zo hoogstaand, laat staan als je hem nog stugger maakt.... Misschien kan iemand me een tip geven.