Gisteren was het eindelijk zo ver, ik hem mijn O3 GL opgehaald en mijn BMW 320D achter gelaten. Wel even op dat moment een gemengd gevoel om zijn mooie, maar vooral dure, BMW om te ruilen tegen een Budget O3. Iedergeval zal de loonstrook dit gevoel al wel verzachten.
Wat mij als eerste in posietieve zin opviel is de enorme ruimte tov de BMW (die bijna het dubbele kost). Tevens moet ik eerlijk zeggen dat de motor en de rijgeluide van de O3 minder doorklinken dan in de BMW! De BMW motor was erg rauw, ondanks dat het een nieuw model was.
Zoals ik geschreven had heb ik ook en behoorlijke audio installatie in laten bouwen. Toen de dealer gisteren de audio liet horen dacht ik bijn mijzelf, oh je dit is behoorlijk slecht.... Na weggereden te zijn even contact gehad met de audio inbouwe en wat bleek: de dealer heeft zitten spelen met de Bass/mid/en trebble instellingen, deze stonde allen op max. Wat een prutser! Iedereen weet toch als je een DSP ingeregeld hebt dat je deze instellingen te allen tijde op 0 moet laten staan! Daarna het meest fantastisce geluid wat ik ooit in een auto gehoord heb. Vervolgens ben ik metde nieuwe auto naar Serum gereden om de oude PP50DSP af te geven, was erg toevallig! Even gezellig gekletst en toen verder naar JD engineering voor de chiptuning met 180km op de teller.
Al mijn voorgaande auto's heb ik ook op dezelfde dag als ik ze opgehaald heb laten tunen. In tegenstlling tot wat iedereen denkt maaktdat in mijn optiek nik uit. Sterker nog mijn auto's hebben nog nooit olie nodi gehad tussen de onderhoudsbeurten en waren alle stevig getuned. Ook mijn rijstijl is vanaf okm heel erg stevig. Het enige wat ik el altijd doe en waar de meeste geen rekening mee houde is dat ik de auto zeker20 minuten warm rijd. Vervolgens stevig gasgeven. Bij JD aagekomen is er een rondje metde auto gereden om te kijken of ergeen foutmeldingen waren e vervolgens is de powerbox erin gezet. 5minuten werk, en zo weer te verwijderen. Toen no ene proefritje gemaakt metde laptop en alles was OK bevonden.
Wat vind ik van de chiptuning: de voelde erg lui aan, na de chiptuning heeft hij echt behoolijk neller geworden maar onder de 2000rpm is er nog niet veel (genoeg) power. Je merkt dat e 140pk er wel inzitten maar het komt niet echt tot zijn recht. Ik denk dat dit komt door de heeeeeele lange eindoverbrenging en bakverhouinge. Als e doortrekt dan is ie behoorlijk vlot. Rijd je echter 120km/uur op de snlweg in zjn 6 en je geeft volgas dan gebeurt er nog niet zoveel. Wel ls je terug schakelt naar de 4.. Is echt en resultaat van de eco overbrenging. Al met al is het het geld, inclusief de 20% korting, wel waard. Of ik er 699 euro voor overzou hebbn weet ik niet. De auto moet natuurlijk nog en beetje loskomn maar de aardige mannen van JD hebben me verzekerd dat er onder de 2000rpm niet veel meer zal gebeuren.
Samengevat: de mannen va JD bieden de beste optie om te chippen middels een extere CPU. Neem niet weg dat ik het idee heb dat "echte" chiptuning in de ECU meer oplevert. Ik ben super tevreden over de mannen en service van JD.
Verder ben ik erg te spreken overde 17 inch crystal velgen, de kale kont en de kale voorbumper. Welke opgeleukt zijn metde chromen strips. Teven zijn de RVS instaplijsten ook top!
Verder met de soundupgrade: SUPER
Specs:
O3 1.6 GL 110pk
Alle opties
RVS instaplijsten
chromen strips voor n achter
17 inch crystal velgen
afneembare trehaak
Soundupgrade: Match52DSP/Custommade sub/deuren dempen/German Maestro Composet/DSP ingeregeld
Lederen nappa bekleding: zwart met zilvere stiksels
Kont kaal gemaakt en greenline badge van e voorbumper
Chiptuning @140pk ->JD
Al met al ben ik zeer tevreden over de auto. Enige minpunt is dat ie wat vlugger mag zijn maar ja dat is en keuze geweestl.