Na 5 jaar weer terug naar Skoda!

Hallo allemaal!

Ondanks dat ik bekend ben met het Skoda forum stel ik mij toch graag weer aan jullie voor. 5 jaar geleden heb ik mijn Skoda Octavia moeten inruilen voor een Golf Variant R-Line en heb ik het 5 jaar zonder Skoda moeten doen. Ons wagenpark moet per vorig jaar over naar elektrische en helaas mocht ik alleen een ID3 of ID4 kiezen met standaard pakketten. Maarrrrr….. Gelukkig heeft Volkswagen de productie niet op orde en is mijn auto niet voor 1 oktober leverbaar. Daarom heeft de LM mij een full-loaded Skoda Enyaq IV 80 aangeboden. Daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen en zo ben ik na 5 jaar weer terug bij mijn geliefde automerk “Skoda”!

Mijn nieuwe Enyaq is reeds in NL en ga ik 30 september halen. De laadpaal komt op 25 september dus het aftellen is begonnen. Ik heb een aantal foto’s toegevoegd van een auto die alle opties heeft die ik ook krijg m.u.v. het open dak.

ik ben blij weer terug te zijn bij Skoda en het forum en kijk uit naar de volgende Skoda meeting!

Tot snel!

Groet, Terry

Bijlagen

• 14FE41B2-05E1-46BE-888A-56BF328184CB.jpeg
    14FE41B2-05E1-46BE-888A-56BF328184CB.jpeg
    310,6 KB · Weergaven: 35
  • E0C5CA2A-968B-4AA2-B67C-77DEF8E9738F.jpeg
    E0C5CA2A-968B-4AA2-B67C-77DEF8E9738F.jpeg
    335,5 KB · Weergaven: 36
  • 584985F6-EA54-4F63-ACA3-115DB50FB1D6.jpeg
    584985F6-EA54-4F63-ACA3-115DB50FB1D6.jpeg
    312,2 KB · Weergaven: 34
  • E3DE9144-5CE7-486A-BCDA-EE9DFAE66AEB.jpeg
    E3DE9144-5CE7-486A-BCDA-EE9DFAE66AEB.jpeg
    355,1 KB · Weergaven: 33
  • F2FC37F5-5747-48E7-91A4-74D409A2681C.jpeg
    F2FC37F5-5747-48E7-91A4-74D409A2681C.jpeg
    326 KB · Weergaven: 37

leon-cupra

Forumguru
Welkom terug. Knappe Enyaq !!

Mijn schoonbroer kan ook meepraten over ellelange levertermijnen van de ID.4. Wacht al sinds april vorig jaar op zijn ID.4. Zou wss einde dit jaar binnen komen :sterretjes:

Thanks Leon! Bizar lange levertijden! Ik heb die van mij in januari dit jaar besteld en is er niet op 1 oktober. Voor mij een geluk bij een ongeluk, want deze Enyaq is zooooo veel mooier!

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Persoonlijk vind ik de ID.4 knapper :pardon:
Mijn schoonbroer klaagt ook niet. Heeft de full option Volvo XC60 T3 van zijn baas gekregen als tijdelijke vervanger en het bedrijf klaagt ook niet. Mijn schoonbroer heeft bij de LM 15% extra korting bekomen bovenop de standaardkortingsproducten van 15% voor een reeks bestelde en te bestellen wagens.

Dat doet je zwager goed . Ik vind de ID4 ook mooi, maar niet de uitvoering zoals ik hem moest nemen (standaard met alleen een comfort en interieurpakket). Dus ik ben nu heeeel blij!

Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Fraaie bak. Veel plezier straks. Wat betreft de ID4. Mijn buurman heeft hem ook en als mijn Enyaq naast zijn ID4 op de oprit staat vind ik de VW een lomp hok op wielen. De Enyaq is veel fraaier en strakker vormgegeven. “Nadeel” is wel dat je de Enyaq echt veel ziet rijden. Echt een leasetoppertje. Maar goed. Het is wel genieten straks.

leon-cupra

Forumguru
Persoonlijke voorkeuren en smaken …
Ik vind de voorkant van de Enyaq net “overstyled” tov de ID.4 De ID.4 heeft op dat vlak veel meer vloeiende style-elementen waardoor hij iets “normaler” toont. Los daarvan, vind ik de voorkant van de Enyaq ook knap, niets mis mee … maar de achterkant van de Enyaq, daar heeft , voor mij , dan Skoda de bal compleet misslaan. Een brave, saaie afgevlakte koffer tov een “overgestylde” voorkant. Dat past niet en zorgt ervoor dat ik een ID.4 boven een Enyaq zou verkiezen. De ID.4 vind ik in dat opzicht een 100% compleet passend design.

E72C70C4-70C0-4139-BFFF-0DB5FB5D1689.jpeg

Tees

Donateur
Ik zag ze toevallig van de week direct na elkaar langsrijden. En mijn stem gaat ook zeker uit naar de Enyaq (en niet alleen omdat er een vliegende pijl op staat ;))
Maar zoals al gezegd, over smaak valt niet te twisten (behalve dat @leon-cupra wel de allerlelijkste kleur voor de Enyaq heeft uitgekozen voor zn vergelijking met de ID4 ;)). Als ik een EV mocht kiezen, dan zou de Enyaq ook wel hoog op de lijst staan!

Nog even wachten en dan veel plezier ermee @Skoda liefhebber 1!

Dank allemaal voor jullie leuke comments! Ik vind de ID4 ook een mooie auto, alleen slaat Volkswagen met de gebruikte materialen en die 2 zielige armsteuntjes aan de voorstoelen wat mij betreft de plank helemaal mis. Dat harde plastic, kleine navigatiescherm kan niet meer in deze tijd.

Ik ben benieuwd naar de auto's van de medeforumleden dus kijk uit naar de volgende meeting!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

SuperBeeb

Forumguru
Skoda kleunt ook wel mis, met een handmatig te monteren zonnescherm bij panodak :banghead:(in de Enyaq coupe; weet niet of t bij gewone Enyaq ook zo is.)

Ja, dat is inderdaad wel heel treurig ja... Dat zag ik laatst in een recensie van autoweek terugkomen

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Daar is ze dan!! Mijn eigen Laura Wat een schoonheid en wat rijdt het toch lekker!! Ik ben er super blij mee! Nog wel even terug naar de dealer want de My Skoda app krijg ik niet met de auto gekoppeld. De auto geeft een foutmelding en blijft dan in de gastenmodus.

@Japanese Power de laadpaal is gelukt. Het is een Alfen geworden. Alleen zag ik gisteren dat de auto maar met 6,8 kW wordt geladen dus ik moet Eneco nog even bellen om te laten checken dat ze alle 3 de fases hebben aangesloten. De laadpaal zelf zegt dat er 13,8 kW beschikbaar is dus we gaan het horen....

Bovenaan Onderaan