Na 7 jaar toch maar even officieel voorstellen...

rudolfi

Forumguru
De motor is niet gechipt, wel goed ingereden. Weet niet of het daar aan ligt. Wilde ik nog wel doen maar toen kwam de Leon op mn pad.
Heb 1 keer een half litertje olie bij moeten vullen voor de eerste beurt daarna nooit weer.

Enige wat ik er ooit mee gehad heb in iets meer als 2 jaar,is dat voorbanden ongelijk waren afgesleten. Auto was niet goed uitgelijnd en er zat een slechte set continentals onder.
 

haggard

Senior Member
Oh ja... Zelf ook slechte ervaring met Conti gehad... Banden op de Faab van vrouwlief waren na 2 jaar 'opgedroogd'. Allemaal scheuren in de banden terwijl profiel nog bijna maximaal was... Bandenboer adviseerde om er maar niet meer al te lang op te blijven rijden ivm eventueel klapband krijgen....

Nog geen enkele dag spijt van gehad van de koop van deze auto (overigens de vorige Octi's ook niet)... Sowieso voor mij een heel verschil om van een Ambition uitvoering naar een Elegance te gaan...
Ik zag de auto destijds bij Broekhuis staan omdat de mijne voor onderhoud moest... Was toen al een tijdje naar een vervanger voor de oude aan het rondkijken... Na een rondje er omheen gelopen te hebben was ik eigenlijk al verkocht! (De kleur dakrails/velgen i.c.m. de kleur auto.... geweldig)... Kreeg sleutels spontaan in de hand gedrukt om maar ff een proefritje te maken..... Daarna was ik echt niet meer te houden en moest alleen de vrouw nog ff overtuigen... Nou, dat was dus een makkie...

Wel al een keer panne gehad tijdens de vakantie in Duitsland... Een hele lullige storing...
De houder van de kabel van de 2e lambda-sonde was losgeraakt en daardoor de kabel tegen de hete uitlaatpijp gekomen en gesmolten en daardoor kortsluiting en uitgevallen.... Is keurig door Skoda dealer Kuska & Hladky te Bad Doberan opgelost en door Skoda dealer Broekhuis te Assen vergoed. Prima service!

Voor de rest nog elke dag met een smile op de weg!!!
 

rudolfi

Forumguru
De banden die er onder zaten bij toen ik de auto inleverde zijn het huismerk banden van de bandenboer bij mij in de straat. Hebben ook een mud en snow codering, dus 's winters ook toegestaan in duitsland.

Heb de O3 destijds aangeschaf omdat dieselen niet meer uit kon. Rob Veldman, voorheen vestigings manager van Broekhuis Assen, heeft mij de C30 verkocht en ook weer ingeruild voor de Octavia in Groningen. Hij wilde me eerst in een V40 hebben, maar stootte mn hoofd bij het instappen dus die viel af. Toen kwam hijzelf met de Otavia op de proppen. Heb toen proef gereden in een 1.2 TSI hatchback en toen waren we er snel uit, het moest een Octavia worden. De combi stond nog niet bij de dealers dus we hebben o.b.v. de ervaring in de hatchback en de plaatjes in de folder deze auto uitgezocht.

We zijn toen nog wel echt aan het puzelen geweest wat de beste optie was. Wilde eigenlijk een Elegance businessline maar daar zat weing onderhandelings marge op dus uiteindelijk voor de Elegance gegaan.
De kleur is uitgezocht door de vrouw, maar ik wilde wel de chromen raam omlijsting en de zilverkleurige dakrails daarom voor de Elegance gekozen.

Ook vond ik het vierspaaks stuur niet zo mooi. Daarom hebben we een telefoon pakket bijbesteld, hierbij kreeg je destijds het andere type radio en een driespaaks stuur. Enige optie die ik destijds bij had moeten bestellen was het sunset pakket (donkere ramen vanaf de b stijl). Maar ik vond het ook niet storend dat het er niet in zat.
 
Bovenaan Onderaan