Na vervangen batterij sleutel, reageert deze niet meer

Eltjo

Forumguru
Ik heb nog nooit een batterij moeten wisselen in 3 VAG auto's die met 5 jaar oud kocht. Het zal de moderne sleutel zijn die constant wil communiceren met de auto.
Wel bij de 2003 Passat een klapsleutel laten maken bij een sleutelmaker; na het programmeren van de kopie zodat gestart kon worden, werd de originele sleutel in het deurslot gedraaid vastgehouden terwijl de kopie in het contactslot op contact stond.
Op die manier werd de afstand-deuropening-functie geprogrammeerd.

De VW dealer Hoogenboom in Spijkenisse plaatst trouwens gratis een batterijtje in de ab van buurmans de 9 jaar oude Golf die daar in onderhoud is,

Wodkadrinker

Actief lid
Beste lezers,

Even mijn situatie voorwat betreft de steutel batterij " leeg " melding in maxi dot display.

Ik kreeg dus afgelopen zaterdag deze melding in mijn display.

Sleutel open gemaakt en er zat een Panasonic CR3032 batterij in, natuurlijk niet op voorraad thuis dus gloednieuwe Duracell met houdbaarheids datum 2030 er in gedaan.
Auto is nu niet meer via afstandbediening te ontgrendelen / vergrendelen. Het lampje op de AB knippert wel Maar er gebeurt niets.

Via de Manual en verborgensleutel in de AB toegang gekregen tot auto en nu start hij wel maar krijg ook melding in display " Houd sleutel op plaats" zie manual. Nu heb ik 2 vragen;

Moet er echt een Panasonic CR2032 3V batterij in of is Duracell ook goed / Varta beiden houdbaar tot 2030.

waar zit de plaats waar ik mijn sleutel " bij / tegen" moet houden om deze te synchroniseren. Ik heb de manual al meerdere malen goed geraadpleegd maar kom er niet uit.

Reseve sleutel ook batterij leeg natuurlijk en ook hier na vervangen geen respons van de auto m.b.t sluiten/ openen van de deuren.

Mischien toch sleutel opnieuw laten inleren of toch de Panasonic batterij bestellen.
De Duracell heeft 220 mAh en de Panasonic 225 mAh

betreft Skoda Karoq Bussines 1.0 schakel BJ 2021 benzine met 25 K op teller

Groet Cor

hemi24

Forumguru
Eerste instantie zou ik de sleutel bij de startknop houden, of even goed kijken of er in de middentunnel (bekerhouder bijvoorbeeld) een pictogram van een sleutel staat afgebeeld…

Wodkadrinker

Actief lid
Voor nu dank voor meedenken, donker buiten, ga morgen op zoek naar deze plek.

Heb voor zekerheid toch maar Panasonic CR2032 besteld wie weet is het dat wel of de middenconsole of startknop als doel houden..

Heb nu plan a t/m c gehad kan nog tot plan z doorgaan.

groet Cor

Wodkadrinker

Actief lid
Binnenzijde sleutel geeft aan CR2032 en aanwezige" goede" Varta is ook een CR2032 en de nu bestelde Panasonic is ook een CR 2032

RuMar

Nieuw lid
In reactie #26 werd de oplossing al genoemd...

Het kleine kapje naast de portierhendel aan de bestuurderskant eraf halen. Zit aan de onderkant een opening waar de sleutel precies in past en dan opwippen. Sleutel met (een) ingedrukte knopje in het verschenen sleutelgat steken en de deur opendraaien. Probleem opgelost, de auto reageert weer op de sleutel!

Bij het terugplaatsen van het klepje de hendel naar buiten trekken alsof je de auto opendoet, dan kan het kleine kapje er weer precies onder.

Eltjo

Forumguru
2032's liggen ook gewoon bij de Action, op een paar € kaart van Grundig b.v. met vele andere batterijen. Ze worden n.l. in van alles (en nog wat) gebruikt.
Mijn collega was het om de batterij van z'n 2 jaar oude lease Golf te vervangen. Hij heeft de optie om de auto te ontgrendelen als je bij de auto bent uitgezet.

Zelf heb ik nog nooit een batterij hoeven vervangen in mijn >5 tot 15 jaar oude VAG auto's. Die ontgrendelen dan ook alleen als ik op het knopje van de sleutel druk.

LdN

Forumguru
Grundig batterijen zou ik erg ver links laten liggen, het oude redelijke kwaliteitsmerk Grundig heeft in z'n originele bestaan nooit lithium batterijen gemaakt (die bestonden toen nog niet) of ongeacht wat voor ander soort batterijen dan ook. Vandaag de dag is het alleen nog een loze merknaam die in handen is van een Chinese dozenschuiver die verkoopt wat hij goedkoop in handen kan krijgen en labelt met die merknaam (overigens is dat 100% legaal).

Laatst bewerkt:

064harry

Donateur
Da's ook toeval zeg ...
Ik had vorig jaar ook mijn batterijtje van mijn afstandsbediening leeg.
De dealer heeft 'm vervangen. Kosten €5,01
Vandaag ga ik naar de dealer om het batterijtje van de andere sleutel te laten vervangen zegt ie dat ik een afspraak moet inplannen met beide sleutels erbij.
Ik dacht dan doe ik dat wel effe zelf. Op YouTube effe gekeken hoe het moet.
Heb nu 1 sleutel die niet meer werkt. :eek:
Binnenkort nog maar effe de tips van hier proberen.
Alhoewel dat er best veel zijn.
* Merk batterij Panasonic of Duracel
* Tegen contact slot houden
* Kijken of er een key afbeelding in de middenconsole zit en die daar dan ophouden
* Kapje van de deuropener aan de bestuurderskant verwijderen en daar de sleutel insteken en met de andere in het contactslot.

Ben benieuwd

064harry

Donateur
Met advies van hier : Effe de manual doorgelezen is het gelukt.
Batterij 2025 van 't Kruidvat gebruikt.
Doet het prima nu!
Bij de dealert moest ik een afspraak inplannen. Beide sleutels meenemen en laten 'inlezen'.
De kosten (daar had ik naar gevraagd) waren €62,- Weet ik alleen niet of dat inclusief of exlusief BTW was.
Toen was ik al weg.

Eltjo

Forumguru
Met advies van hier : Effe de manual doorgelezen is het gelukt.
Batterij 2025 van 't Kruidvat gebruikt.
Doet het prima nu!
Bij de dealert moest ik een afspraak inplannen. Beide sleutels meenemen en laten 'inlezen'.
De kosten (daar had ik naar gevraagd) waren €62,- Weet ik alleen niet of dat inclusief of exlusief BTW was.
Toen was ik al weg.
Want een handige Harry kan dat best zelf en bespaart zich de trip en de kosten.
Elk merk batterij werkt natuurlijk. De vraag hoe lang een (goedkope) batterij het vol houdt.
Verbaasd me wel dat de ene dealer het batterij vervangen gratis doet en de ander je laat betalen.

064harry

Donateur
Was dezelfde dealer. Alleen zit degene die mij toen geholpen heeft er niet meer.
Ik had de bon van de vorige keer nog. daarom vond ik het zo raar.
De dealer is zo'n 15 km bij mij vandaan. Kom ik daar zegt ie doodleuk dat ik een afspraak moet maken om de batterij van mijn afstandsbediening te vervangen.

EdK

Forumguru
Tsja dan zou ik hierna naar de dealer 45Km verderop gaan ............
Dat zou echt laatste keer wezen dat hij me zag.....

Bovenaan Onderaan