Na vervangen batterij sleutel, reageert deze niet meer

Adrie123

Nieuw lid
Om een voor mij onbekende reden werken bij mij alleen Panasonic CR2025 batterijen in de afstandsbediening van mijn Skoda Karoq. Alle andere ca. 6 geprobeerde merken waaronder Sony en Duracell werken niet. De dealer gebruikt ook alleen Panasonic batterijen en was bekend met dit probleem.

Captain Hook

Forumguru
@Adrie123 Bijzonder verhaal.
Lijkt me sterk trouwens dat het specifieke merk van de batterij veel verschil maakt. :unsure:

Hooguit de levensduur verschilt per merk en per productierun wat, maar volgens de technische specificaties leveren dat soort knoopcellen allemaal dezelfde spanning (is ook chemisch bepaald).

Tees

Donateur
Ik vind het ook onlogisch en onwaarschijnlijk @Captain Hook, maar je hoort/leest het hier wel erg vaak dat een specifiek merk batterijen uitmaakt voor de sleutel. Ik zou niet weten waarom, maar misschien zit er toch iets achter?

Raiss030

Nieuw lid
@olabied, hoe is het afgelopen met je sleutel?
Ik had deze week hetzelfde voor, garage heeft sleutel terug moeten laten inlezen, 75eur voor aanvraag via internet.
Het was heel simpel om op te lossen kapje eraf van de hendel bestuurderskant en sleutel erin draaien en je sleutel werkt weer stelletje oplichters allemaal

Wat een vreemde reacties allemaal over het merk van een batterijtje. Ik heb nu na 2 jaar een nieuw batterijtje in de afstandsbediening gedaan. Kapje eraf, oude batterij eruit, nieuw batterijtje ( van de action, in zo‘n voordeel verpakking), kapje erop en hoppa… werkt weer.
Misschien is het nieuwe batterijtje wel iets eerder “leeg”, maar is altijd nog goedkoper dan de “merk” batterijen over een langere periode.

rimom

Nieuw lid
Als je een verkeerde sleutel hebt, dan is het een soort Russische roulette of een andere batterij werkt. Dan kan een Duracel of merkloos gewoon niet werken en een Varta (af dealer) 2 maanden meegaan. De vervangende ging dan weer ruim anderhalf jaar mee. Nu zit er een merkloze cel in, maar ik heb altijd minimaal een reserve in de auto liggen voor als de sleutel onderweg er mee ophoudt

bluskabouter

Forumguru
ik heb precies het zelfde, auto gaf aan.... batterij bijna leeg, deze vervangen. naar de dealer geweest en deze heeft batterij vervangen.
nu doet Kessy niet meer, kan de deur met de AB of met de vingers niet meer openen.
zie wel de rode LED oplichten op de sleutel.
Starten en rijden doet de auto wel, kan hem alleen niet openen/sluiten.
Wie heeft raad of tips hoe dit op te lossen?
Of moet ik terug naar de dealer?

Canon-Eye

Forumguru
Dat laatste zou ik sowieso doen aangezien dié de batterij heeft vervangen.
Er is kennelijk iets niet goed gegaan, dus een herkansing is wel het minste...

Pendragon

Donateur
Normaal kun je de batterij vervangen en blijft het werken. Soms gaat dat niet. Heb je nog een andere sleutel die het wel doet, dan kun je daarmee de auto openen. Je sleutel die het niet doet kun je dan bij de start knop houden en zou hij hem weer moeten herkennen. Lukt dit niet dan is het toch vaak een nieuwe batterij die te oud is en dus leeg is gelopen. Heb ik ook al gehad, ondanks dat ik altijd Varta batterijen gebruik. Nieuwe gehaald en toen werkte het gelijk. Merk is/kan belangrijk zijn, maar met name de leeftijd van de batterij. Ik heb nu in mijn agenda een herinnering gezet om de batterijen elke 6 maanden gewoon te vervangen. Kan geen kwaad denk ik en het geld is het ook weer niet.

bluskabouter

Forumguru
@Pendragon , heb gelukkig wel een sleutel die het doet. Dealer heeft er een andere, lees officiële, batterij in gedaan, ook deze doet het niet.
Sleutel bij contact, werkt wel, auto start gewoon.
het openen en sluiten dmv de sleutel of vinger werkt niet, zie wel de LED oplichten/ knipperen.
7 nov gaat hij achter de computer om opnieuw te worden ingeleerd.

Kris Karoq

Nieuw lid
Hallo beste Skodarijders, ben nieuw op dit forum want ben pas sinds 15 maanden eigenaar van mijn eerste Skoda... een Karoq! Het probleem van de sleutel ben ik al achter.... alles wat hier gesuggereerd wordt is niet juist! Ik heb dus amper na 15 maanden al een lege batterij en ging naar garage om deze te laten vervangen waarna mijn sleuten ook niks meer deed! Garage gaf toe dat 9/10 Karoqs dit probleem hebben (andere modellen niet dus) en dat het wel degelijk aan de sleutel ligt maar er vanuit Skoda nog geen oplossing is! Ze hebben dus beide sleutels terug moeten inleren en wilden mij ervoor ook nog laten betalen..... na hevige discussie met mij hebben ze dat toch uiteindelijk op zich genomen. Mijn vraag aan hun was dan ook nog.... moet ik nu om de 15 maanden terugkomen bij lege batterij en telkens opnieuw sleutels terug laten inleren? ..... Ze hadden geen pasklaar antwoord en konden enkel zeggen van dat zien we dan wel weer!

Kris Karoq

Nieuw lid
@Kris Karoq : wat een onzin heb jij je weer laten aanpraten door die dealer van je…!
Hoezo? Ik ben echt huiswaarts moeten keren om mijn reservesleutel op te halen om ze vervolgens beiden te laten inleren! Wat is volgens jou dan het probleem? Ik hoor het graag want wil echt wel de oplossing kennen en niet voor de gek gehouden worden.....

Bovenaan Onderaan