Na vervangen batterij sleutel, reageert deze niet meer

Eltjo

Forumguru
Ik heb nog nooit een batterij moeten wisselen in 3 VAG auto's die met 5 jaar oud kocht. Het zal de moderne sleutel zijn die constant wil communiceren met de auto.
Wel bij de 2003 Passat een klapsleutel laten maken bij een sleutelmaker; na het programmeren van de kopie zodat gestart kon worden, werd de originele sleutel in het deurslot gedraaid vastgehouden terwijl de kopie in het contactslot op contact stond.
Op die manier werd de afstand-deuropening-functie geprogrammeerd.

De VW dealer Hoogenboom in Spijkenisse plaatst trouwens gratis een batterijtje in de ab van buurmans de 9 jaar oude Golf die daar in onderhoud is,

Wodkadrinker

Actief lid
Beste lezers,

Even mijn situatie voorwat betreft de steutel batterij " leeg " melding in maxi dot display.

Ik kreeg dus afgelopen zaterdag deze melding in mijn display.

Sleutel open gemaakt en er zat een Panasonic CR3032 batterij in, natuurlijk niet op voorraad thuis dus gloednieuwe Duracell met houdbaarheids datum 2030 er in gedaan.
Auto is nu niet meer via afstandbediening te ontgrendelen / vergrendelen. Het lampje op de AB knippert wel Maar er gebeurt niets.

Via de Manual en verborgensleutel in de AB toegang gekregen tot auto en nu start hij wel maar krijg ook melding in display " Houd sleutel op plaats" zie manual. Nu heb ik 2 vragen;

Moet er echt een Panasonic CR2032 3V batterij in of is Duracell ook goed / Varta beiden houdbaar tot 2030.

waar zit de plaats waar ik mijn sleutel " bij / tegen" moet houden om deze te synchroniseren. Ik heb de manual al meerdere malen goed geraadpleegd maar kom er niet uit.

Reseve sleutel ook batterij leeg natuurlijk en ook hier na vervangen geen respons van de auto m.b.t sluiten/ openen van de deuren.

Mischien toch sleutel opnieuw laten inleren of toch de Panasonic batterij bestellen.
De Duracell heeft 220 mAh en de Panasonic 225 mAh

betreft Skoda Karoq Bussines 1.0 schakel BJ 2021 benzine met 25 K op teller

Groet Cor

hemi24

Forumguru
Eerste instantie zou ik de sleutel bij de startknop houden, of even goed kijken of er in de middentunnel (bekerhouder bijvoorbeeld) een pictogram van een sleutel staat afgebeeld…

Wodkadrinker

Actief lid
Voor nu dank voor meedenken, donker buiten, ga morgen op zoek naar deze plek.

Heb voor zekerheid toch maar Panasonic CR2032 besteld wie weet is het dat wel of de middenconsole of startknop als doel houden..

Heb nu plan a t/m c gehad kan nog tot plan z doorgaan.

groet Cor

Wodkadrinker

Actief lid
Binnenzijde sleutel geeft aan CR2032 en aanwezige" goede" Varta is ook een CR2032 en de nu bestelde Panasonic is ook een CR 2032

RuMar

Nieuw lid
In reactie #26 werd de oplossing al genoemd...

Het kleine kapje naast de portierhendel aan de bestuurderskant eraf halen. Zit aan de onderkant een opening waar de sleutel precies in past en dan opwippen. Sleutel met (een) ingedrukte knopje in het verschenen sleutelgat steken en de deur opendraaien. Probleem opgelost, de auto reageert weer op de sleutel!

Bij het terugplaatsen van het klepje de hendel naar buiten trekken alsof je de auto opendoet, dan kan het kleine kapje er weer precies onder.

Bovenaan Onderaan