navi geen databank beschikbaar hoe dit op te lossen?

Mijn skoda Kodiaq geeft aan dat de databank niet availebel is. Hoe kAn ik dit oplossen. Ik heb een nieuw kaartje origineel skoda in de Su lever gestopt maar deze start hij niet op

Rallye

Forumguru
Kodiaq uit welk jaar? Staan er wel bestanden op het kaartje? Heeft het eerder wel gewerkt?

hemi24

Forumguru
Zal een Kodiaq zijn tussen 2016 en medio 2020, aangezien vanaf Modeljaar ‘21 een MIB3 systeem werd toegepast, welke geen SD-lezer meer heeft…

Leuk dat je een nieuw SD-kaartje hebt gekocht, maar staan er ook kaart-bestanden op?!?
Waar heb je het kaartje vandaan?

Mijn skoda Kodiaq geeft aan dat de databank niet availebel is. Hoe kAn ik dit oplossen. Ik heb een nieuw kaartje origineel skoda in de Su lever gestopt maar deze start hij niet op
Inderdaad mijn tekst is gewijzigd ondertussen ben ik erachter dat het navigatie systeem Columbus is. De auto is uit 2018 de navigatie werkte eerst wel maar na updaten met sd kaart werkte hij wel maar ik kon geen nieuwe adressen invoeren. Melding dat de databank niet beschikbaar was. De tip van de Skoda dealer om het kaartje origineel bij te voegen. Gisteren een kaartje gehaald origineel 2021 bij de garage die de auto heeft geleverd. Maar ook als ik deze erin stop blijft hij aangeven dat de databank niet beschikbaar is. Hoe kan ik dit nou oplossen?

hemi24

Forumguru
Columbus werkt toch niet vanaf een SD, maar vanaf de interne harde schijf?
Waarmee is de update uitgevoerd?

Rallye

Forumguru
En voor de Columbus is voor zover ik weet voor de update geen origineel kaartje nodig……

Met een sd kaart gemaakt op een nieuw gekocht sd kaart 64 gb waar de update van de navigatie skoda kodiaq op gezet dus niet een originele sd kaart van skoda . Deze is door een medewerker van Skoda voor mij gemaakt hij update ook geheel maar gaf nadat hij 100 procent had bereikt deze melding

hemi24

Forumguru
Ik zou even teruggaan naar de dealer, aangezien die blijkbaar ook de update heeft uitgevoerd!
Trouwens, de SD kaart kun je in dit geval het beste weer uit de unit halen, aangezien de update 100% voltooid is…

@Ronald1967 : voor nu zou ik de SD kaart eruit halen en het systeem resetten door de AAN/UIT knop zolang ingedrukt te houden tot het Skoda logo weer op het scherm verschijnt.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Klinkt me alsof er toch een corrupt database geïnstalleerd is door dat SD kaartje van de dealer.
Ik vind het sowieso een merkwaardige oplossing: 'Hier meneer, kloot u zelf maar wat aan'. Servicegericht zou zijn dat ze het voor je oplossen, maar gegeven de drukte bij de garages was dat wellicht niet zo makkelijk te doen. Iig hebben ze dankzij hun advies de situatie nu erger gemaakt, dus dan mogen ze t nu ook wel weer oplossen (of op z'n minst terug naar de oude situatie).

En mochten ze bij de dealer er niet uitkomen of geen tijd hebben: leden hier als @Rainesh willen je vast wel helpen op kortere termijn.

Nou dat is ook het probleem. Deze meneer geeft nu aan dat ze het veel te druk hebben en het voor de vakantie niet meer op kunnen lossen. En dat ik een origineel kaartje moet hebben om te up daten nou die heb ik nu maar deze doet niets. Heb er al zoveel uren in zitten baal ervan zeker inderdaad van de opstelling vanwege medewerker van de garage

Rallye

Forumguru
Als je nog niet weet wat het probleem nu is, wordt dat wellicht wat moeilijk?

Je hebt dus niet geprobeerd de update nog eens te doen met de SD-kaart die je gekocht? Gecheckt of daar bestanden op staan?

Werkt alleen navigeren niet of doet het hele systeem het niet meer? Kun je evt. Apple CarPlay of Android Auto gebruiken?

Nee ik kan niet updaten deze optie is omdat ik de melding krijg navigatiebank niet beschikbaar zwart scherm met deze tekst niet te kiezen

Als je nog niet weet wat het probleem nu is, wordt dat wellicht wat moeilijk?

Je hebt dus niet geprobeerd de update nog eens te doen met de SD-kaart die je gekocht? Gecheckt of daar bestanden op staan?

Werkt alleen navigeren niet of doet het hele systeem het niet meer? Kun je evt. Apple CarPlay of Android Auto gebruiken?
Apple car play is wel bruikbaar. Het hele systeem doet het buiten de navigatie om perfect ben echt heel blij met de auto

Bovenaan Onderaan