Navi kaarten updaten

Ik zou het forum even doorlezen @Tol, met betrekking tot mac.
Dit geeft een probleem met volgens mij de formattering van de SD-kaart.

NewO3

Forumguru
Heb hem gedownload via mijn mac en eerst uitgepakt waarna ik hem naar SD heb gekopieerd. Zal het vanavond nogmaals proberen door direct naar SD uit te pakken.

Via Mac is mij ook niet gelukt, vind geen updates. Zeer waarschijnlijk door hidden files welke mac op sd kaart zet.
Gewoon via windows doen (kun je ook gelijk de downloader gebruiken) of evt windows emulator draaien op mac (parallels, vmfusion etc)
Via parallels ging prima.

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
er staat iets in de kennisbank voor update via Mac, check zelf even of dit voor jou van toepassing is @Tol ;)

hemi24

Forumguru
Ik ben op zoek naar een nieuwe versie. Ik heb nu ECE 2015 in de auto. Volgens de site is er 2015/16 maar als ik de download binnen haal heb ik nog steeds het bestand Q3.14. Deze staat er al op. Volgens mij moet er dan Q1.15 staan lijkt mij?

Hebben jullie een andere file met het VIN nummer wat jullie opgeven of maakt dit geen verschil?

Men noemt het de versie 2015/16, maar het is gebaseerd op kaartmateriaal van het derde kwartaal van 2014...

Tol

Lid
Via Mac is mij ook niet gelukt, vind geen updates. Zeer waarschijnlijk door hidden files welke mac op sd kaart zet.
Gewoon via windows doen (kun je ook gelijk de downloader gebruiken) of evt windows emulator draaien op mac (parallels, vmfusion etc)
Via parallels ging prima.

Ik heb het inderdaad via Parallels gedaan nu. Zo had ik het vorige keer ook gedaan inderdaad bedacht ik mij. Bij het uitlezen van de kaart onder windows staan er inderdaad ongelofelijk veel hidden files. Zal vast de oorzaak zijn.

Onder Windows is het nu gelukt in ieder geval. Bedankt voor het meedenken allen!

Rodo

Lid
Bedankt voor alle reacties in dit eigenlijk foutieve draadje.
Zelf gisteren de sd kaart 'gemonteerd' en in een ritje van 50 minuten naar huis was de update gelukt.

Tuur71

Senior Member
Als ik op de site kijk staat er het volgende: The last update was in November 2014, the next update is scheduled for June 2015. Ik denk dat de nieuwe versie dus nog moet komen ergens deze maand!!!

paulus474

Senior Member
Is inderdaad beetje vaag. Als je de 1e keer inlogt, dan staat er: "The last update was in November 2014, the next update is scheduled for June 2015.". Maar als je daarna je VIN nummer hebt ingegeven, dan stond er volgens mij zoiets als:"New data available. Next update November 2015".
Weet het niet helemaal zeker meer, want nu staat er: ""Data for the map data was not found. Please contact your dealer....

Tuur71

Senior Member
Gisteravond de 15/16 kaarten gedownload en op een 32 GB SD kaart gezet. Vanochtend gedurende een rit van 50 Km laten updaten. Lijkt allemaal goed gegaan te zijn. Bij versie info geeft hij nu 15/16 aan.

Dinsdag de nieuwe wagen geleverd gekregen, met kaartmateriaal , ja hoor ECE 2015, dan maar updaten!!!, peace of cake !!!
Dat valt nog niet mee, dmv VIN en downloader nieuwe software gedownloaded, maar het bestand is daar waar het weg geschreven moet zijn, nergens terug te vinden, je kan alleen uitpakken op de SD kaart, maar je moet eerst alle bestanden verwijderen omdat er te weinig schrijfruimte is, wat direct op valt is, je verwijderd 6.72 GB en het nieuwe bestand is 5 GB, dus wat ontbreekt er ?, dan toch maar uit pakken met het skodaprogramma, komt er een fout melding dat de kaart is beveiligd , kaartje eruit , lock gecontroleerd, staat op unlock, terug in de pc en weg is de download, opnieuw 2e, 3e, 4e en 5e keer, gedownload, krijg het nieuwe materiaal niet op de SD kaart, wat doe ik fout?

hemi24

Forumguru
Probeer het binnengehaalde bestand lokaal uit te pakken met een ZIP-programma; dus op je computer, en vervolgens naar de (snel, onder Windows) geformatteerde SD-kaart te kopiëren.

En anders even terug naar de dealer en die 'snelle' verkoper even aan het werk zetten..!

Barrokok

Actief lid
Ook ik heb in mijn OIII de Columbus ge-update naar 2015-2016. De update ging goed.

Wel is de navigatie, na de update, nu twee keer vastgelopen. De kaart "bevriest" dan. De rest van het systeem blijft wel werken en ik kan ook nog steeds schakelen tussen de verschillende schermen. Alleen het scherm navigatie blijft staan waarop die is vastgelopen. Alleen een reset kan dit probleem oplossen.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben na de update?

@Barrokok Ik herken dit gedeeltelijk. Had een telefoon op de USB aansluiting aangenomen (om op te laden). Op de telefoon stond verder geen media bestanden om af te spelen. Vanaf dat moment bevroor de navigatie en na loskoppelen van de telefoon werkte de navigatie weer.

Bovenaan Onderaan