Navigatie 02RS

koreaan

Forumguru
Beste allen,

Heb momenteel een dynavin navigatie systeem in mijn 02RS
Opzich werkt het allemaal prima echter wil ik in de zeer nabije toekomst een ander systeem er in zetten.
Een RNS look a like, heb wel een ander front nodig dan, zag dat ze op superskode deze aanbieden.
Wellicht weten jullie een adres in NL, kom wel die carbon look dingen tegen maar die vind ik niet mooi.

Terug komend op de look a like hebben jullie wellicht ervaring met een dynavin RNS510?
Ook kwam ik onderstaand voor weinig euros tegen.

http://www.eonon-nederland.nl/eonon/merkgebonden-navigatie/volkswagen-autoradio-navigatie

Ik heb er geen verstand van en het ook helaas niet inbouwen.
Wil een systeem waar mijn parkeersensoren werken, heb nog een rns stuur wiel gezien met bediening bestaan deze wel?

Hoop vragen alvast dank!

Ps de skoda draait nog als een zonnetje binnenkort de winterbanden eronder.

Groeten,

Bs

Bakkertje

Forumguru
Het frame kun je volgens mij gewoon bij de dealer halen.

De look-a-like RNS geen idee, maar als je googled kom je onderstaande link tegen over de ervaringen in een Golf:
http://forums.vwvortex.com/showthre...Eonon-D5152-7-quot-Navigation-for-my-MK6-Golf

Volgens onderstaande info zit er ook een CAN Bus module bij en daarmee zou stuurwielbediening en parkeersensoren moeten werken. ($259 overigens, 190 euro)
http://www.eonon.com/Car-GPS/Specific-Car-GPS/VW/D5152.html

Het inbouwen kan best lastig zijn als je dit nog nooit eerder gedaan hebt.

koreaan

Forumguru
Beste Bakker,

Dank voor je bericht, moet zeggen dat ze er best wel goed uitzien.
Misschien bestel ik er binnenkort wel een, hoop overigens dat ik geen invoer hoef te betalen.

technobear

Actief lid
Ik ben benieuwd of het lukt allemaal want ik ben ook naar iets anders op zoek dan mijn nexus navi, wat had je standaard in je wagen steken?

Rallye

Forumguru
Volgens mij werkt het laten zien van de PDC-info pas vanaf een bepaald bouwjaar; bij een FL bestaat de mogelijkheid dat het werkt in ieder geval. Uit welk jaar is jouw RS?

Rallye

Forumguru
Volgens mij (maar ik word graag verbeterd) moet je dan wat meer verbouwen (ook nieuwe parkeersensoren en een nieuwe comfortmodule, zou uit mijn hoofd) om de PDC-info op je scherm te krijgen (tenzij je een Nexus of Stream-radio hebt).

Michelv.

Forumguru
Parkeersensoren vervangen hoeft niet, alleen de PDC-module vervangen door een OPS-module en wat draadjes omsolderen is genoeg en best zelf te doen en dan nog aanpassen met VCDS.

Michelv.

Forumguru
Op ebay oid zijn ze goed te betalen, zo'n 45 euro. Ik heb hem in polen besteld volgens mij, wel ff goed opletten dat je een OPS-module koopt die gelijk is aan je huidige(dus alleen achter of voor en achter sensoren) ik heb nu de 5K0 919 475 E erin(voor en achter sensoren).
Voor de zekerheid ff checken op buitenlandse forums welke modules je kunt gebruiken.
En de kans zit erin dat je CAN-Gateway vervangen moet worden(kans is erg
groot bij een 2007er)

Bijlagen

• Umbau_PDC.pdf
    1,3 MB · Weergaven: 5

koreaan

Forumguru
zag ook dit filmpje op internet
ziet er ook goed uit en zo te zien is dit het type Octavia die wij hebben en laat ie de car info zien.

kan dit model echter nergen op nl sites vinden, wellicht heeft een van jullie hier ervaring mee?

hoor graag

groeten,

Bas

koreaan

Forumguru
Na veel te lang wikken en wegen, heb ik besloten om het systeem van RNS winkel te bestellen.
Na wat mail verkeer met forum gebruiker Bosma en de RNS winkel kreeg ik een positief gevoel.
Het systeem zal a.s. zaterdag worden ingebouwd, de bijbehorende dash plate (zilver) verwacht ik begin volgende week.

Ik zal jullie mijn bevindingen sturen!

technobear

Actief lid
Das interessant, dus de batterij van de wagen loopt niet leeg?
@gbbosma ben je er tevreden van? Hoe werkt de gps en de bluetooth?

Ik ben namelijk op zoek naar een upgrade voor mijn nexus die geen mp3 afspeelt.

gbbosma

Forumguru
Mijn accu loopt niet leeg, heb dit systeem nu een halfjaar in mijn auto maar nog geen problemen ondervonden. Heb op dit forum een verslag geschreven, http://www.skodaforum.nl/forum/i/ra...gatie-multimedia-rns.19726/page-2#post-336687.

De gps werkt snel en eenvoudig. Hiervoor had ik TomTom maar vind deze (Igo8) sneller werken met gps zoeken en route(her)berekenen. De telefoon maakt direct verbinding als de radio aangaat. Telefoneren gaat ook makkelijk en is goed te verstaan.

Groet,

Gerard

Bovenaan Onderaan