Navigatie auto en Apple Carplay

kleine heino

Senior Member
Heb je een Columbus systeem en een virtual cockpit? Die combinatie had ik in mijn vorige Octavia ook en daar is het me ook wel eens gelukt. Ik meen me te herinneren: als je eerst Apple Carplay (Apple Maps of Flitsmeister e.d.) laat beginnen met navigeren, weg gaat uit Apple Carplay naar het hoofdmenu op de Columbus, en dan daar de navi van de auto ook start, die vervolgens op de virtual cockpit oproept en tenslotte op de Columbus terug gaat naar Apple Carplay, dat het dan kan werken. Het is mij met Flitsmeister gelukt ooit en ook met Apple Maps. Ik weet het niet zeker, maar ik dacht op deze manier. Als je eerst de Columbus laat starten en daarna ACP dan werkt het inderdaad niet.
Vanmiddag nog eens geprobeerd maar wat ik ook probeer het lukt niet om beide navigaties tegelijkertijd werkend te krijgen. Als ik het doe zoals hierboven beschreven en terug ga naar Carplay krijg ik een scherm te zien dat ik de route opnieuw kan starten, als ik dat doe stopt de navigatie van de auto zelf direct.

Ik blijf het vreemd vinden dat het tijdens de proefrit destijds wel werkte.

Smeeuwis

Donateur
Ik snap dat dan ook niet zo goed. Misschien heeft het wel met software versies te maken. Bij mijn vorige auto (Octavia van 2019 met Columbus) kon het wel. Ik vrees dat er weinig aan te doen is.

Bovenaan Onderaan