philippe bakker
Forumguru
Ik heb gisteren een update gedaan
zal de update snel komen?
Ik ben erg benieuwd of ze het nieuwe stuk A4 er eindelijk ingekregen hebben.... zou de dat willen nakijken?Nieuwste kaart 2017/2018 (161) gedownload via bovenstaande link en staat er inmiddels op zonder problemen.
Ik ben erg benieuwd of ze het nieuwe stuk A4 er eindelijk ingekregen hebben.... zou de dat willen nakijken?
Dat is pas in Tomtom aangepast tot ze 2 weken terug in weekend weer één en ander hebben omgegooid.Staat er op, de nieuwe a1 en a9 nog niet...
Vraagje: wil vanavond de update binnenhalen via bovengenoemde link. Moet het bestand nog worden uitgepakt of is het een kwestie van de hele download kopiëren naar de sd card van de navigatie? En moeten de oude bestanden dan eerst worden verwijderd van de sd card?
Weet je wat veel erger is.
Heb je afgelopen zaterdag je wit matallic O3 gewassen en
moet je op dinsdag naar Alphen (NB).
Dan zegt je navi opeens dat je linksaf moet, de snelste weg dus.
En dan, ja dan stopt na 1 km de verharde weg ineens, die even breed is als de auto zelf, keren is dan niet mogelijk en rij je vervolgens gewoon in de modder.
Heb ik ff mazzel dat ik na 100 meter toch nog de auto kon keren, anders kon ik 1 km achteruit gaan rijden.
En de O3, tja die ziet van voor tot achter stijf onder de Brabantse klei.
Conclusie, hoe bedoel je UPDATE????
Heb jij bij route optie de kortste aanstaan?
Dan moet je hem op snelste zetten dan slaat hij de kleine wegen over die hij ook ziet.
Het nadeel van kortste is dat hij ook een zandpad neemt omdat de weg korter is.
Marco.
Helaas Marco,
Bij mij staat de navi standaard op de snelste route.
Maar ik ben vaker van dit soort foutjes tegen gekomen op routes die mij wel bekend zijn en ik de navi dan negeer.
Als voorbeeld: Als ik richting Roosendaal rijd, dan ga ik via de pont bij Nieuw Beijerland richting Piershil binnendoor. Mijn navi zegt dan dat ik over Oud Beijerland moet rijden, dat is 15 km om en 5 min. langer.
Snap jij het nog?
Daarom zeg ik altijd, het blijft een hulpmiddel. Dus moet je niet blindelings op vertrouwen.
Was het maar waar dat het dan beter zou werken.Helaas maakt pon geen gebruik van TomTom dan zou het een stuk beter werken.