Navigatie Updates 2019/2020

CharlesTucker

Forumguru
Over up-to-date zijn gesproken, onlangs heb ik ook de meest recente versie gedownload en geinstalleerd. Toevallig viel het me vanmiddag op dat het voetpad waar ik woon volgens die kaart nog steeds een straat is. Volgens de navigatie kan ik met de auto tot voor de deur komen. Die straat is 10 jaar geleden bij de sloop van de flats die er stonden vervangen door bouwterrein, en 2 jaar later door een voetpad. Dat stukje is dus al 10 jaar lang niet ge-update. Gek eigenlijk dat het me nu pas opviel, zal wel komen omdat ik de navigatie niet nodig heb om thuis te komen :). Google StreetView is daar trouwens ook niet up-to-date, daar staat mijn huis ook niet op, wel de oude flats die er in 2009 stonden.

CharlesTucker

Forumguru
@VAG-man, ik heb zojuist even gekeken op de website van Waze en een route naar huis gepland. Dat gaat ook niet goed, die laat me via de parkeerplaats achter m'n huis (wat geen openbare weg is, verboden toegang, uitgezonderd bewoners) m'n eigen huis voorbij rijden. En dan het laatste stukje lopen naar een huis in een andere straat, maar met hetzelfde huisnummer. Dat verklaart overigens wel waarom er zo af en toe een pakje voor ons daar bezorgd wordt (door niet reguliere bezorgers), die gebruiken kennelijk Waze.

Ook gelijk TomTom maar even bekeken, gaat op precies dezelfde manier fout als de Skoda navigatie. Google maps weet wel waar je wel en niet mag rijden, stuurt me naar de dichtsbijzijde plek waar je inderdaad met de auto mag komen, maar stuurt me net als Waze naar het juiste huisnummer in de verkeerde straat. En als laatste, ViaMichelin, heeft net als Skoda het adres wel goed, maar snapt niet dat het een voetpad is.

Fabia 123

Forumguru
Ik denk dat de wegbeheerder, deze wijzigingen nooit heeft doorgegeven.
Dan komen de navigatie bedrijven de nieuwe situatie ook niet opmeten met de specifieke auto.

Rallye

Forumguru
Ik heb dat zelf ook ooit gedaan (tikfout in de naam van de straat achter mijn huis) en een jaar later was het op mijn Amundsen verbeterd.

CharlesTucker

Forumguru
Er word gebruik gemaakt van heel wat verschillende bronnen, waarvan die specifieke auto's slechts een bron vormen. Luchtfoto's verkeersintensiteit, dat soort dingen worden ook gebruikt. Het had ergens toch op moeten vallen dat er al 10 jaar geen auto's meer door die straat rijden. Overigens, openstreetmap heeft het wel goed voor elkaar, daar klopt het wel. Ik heb trouwens de link van @Rallye gevolgd en de wijzigining doorgegeven, ik ben benieuwd of ie in de volgende update wel klopt ...

Alpha

Donateur
Okay, dit was even nieuw voor mij. Zit door Corona niet mega veel op de weg. Maar het lijkt er op dat de 100/130 tijdsafhankekijke snelheid aanwezig is nu.

9667D2C3-9C31-4CDB-946A-74AE0204A4E1.jpeg

744C5C9C-57AD-4584-9D9F-B95D8F3EF0E9.jpeg

Alpha

Donateur
@hemi24 volgens mij heeft mijn Kamiq geen verkeersborden herkenning. Althans dat stond niet in de specs / opties.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Geen idee, maar ik heb de 100(klokje)/130 combi al langere tijd, maar dat zou aan de travel-assist kunnen liggen...

Smeeuwis

Donateur
Geen idee, maar ik heb de 100(klokje)/130 combi al langere tijd, maar dat zou aan de travel-assist kunnen liggen...

Travel Assist bevat onder andere de camera met Verkeersbordenherkenning (TSR), die 'ziet' de nieuwe borden al vanaf dag 1, onder de juiste omstandigheden. De navigatie update van laatst is op dit punt echt nog niet bijgewerkt.

Ik gebruik Flitsmeister, de TSR maar vooral gewoon mijn eigen ogen...

Bovenaan Onderaan