Navigatie via smartlink

Bakboord1

Forumguru
Zijn er hier ook mensen die geen navigatiesysteem hebben besteld maar navigeren via hun telefoon op smartlink? En zoja, wat zijn jullie ervaringen?

Ik vind naar de huidige tijd de navigatie nogal duur aangezien ik toch meestal op bekende wegen rijd en ik op mijn gsm meerdere navigaties heb.
Nu de demo auto voor de proefrit half leder half alcantara had twijfel ik of dat niet een betere keuze is.
Sinds de Audi S3 ben ik daar een beetje verliefd op.. ☺️
(Panoramadak mag ik niet wegstrepen van mijn vrouw en dochtertje van 7)

Rallye

Forumguru
Bij Smartlink hangt het er ook vanaf welke variant je gebruikt: Android Auto navigeert met Googe Maps, terwijl Apple CarPlay Apple Kaarten gebruikt. Maps schijnt beter te zijn; daar heb ik geen ervaring mee.
N.B. navigatie-apps van anderen (TomTom, Waze), werken niet via Android Auto of CarPlay.

Ik heb vorige week in Noord-Frankrijk Apple Kaarten gepakt toen de Amundsen mij in een door hemzelf geadviseerde omleiding de snelweg weer op wilde sturen in de tegenovergestelde richting (waar ik al een kilometer of vijf file had gezien). Ging best prima; ik miste wel de aanduiding van de maximumsnelheid om te kunnen zien hoeveel ik te hard rijd. Komt naar ik begrepen heb in iOS 11.

Kortom: als navigeren via de standaard-app van je telefoon je bevalt, zou ik Smartlink kiezen. Dus een Bolero in plaats van een Amundsen.
N.B. 2 op een Rapid moet Smartlink af fabriek worden geactiveerd. Bij de dealer kan niet, al lijkt dat wel zo.

P.S. Zie dat je de vraag in het Kodiaq-deel van het forum stelt. Een Rapid zal het dus wel niet worden.

Bakboord1

Forumguru
Dank tot nu toe voor de reacties.
Toch maar eens testen of ik kan leven met smartlink. Bedenk me net dat een vriend van me een superb heeft. Scheelt eur 1.200 die ik mooi kan gebruiken voor de alcantara stoelen.

fireben

Forumguru
ik wou dat er iemand was die echt weet of en hoe het kan en werkt op de Amundsen op de rapid pffff hmm:bloos: odf de waze erop zou ook erg mooi zijn :dankje:

Rallye

Forumguru
@fireben Dankzij mijn opmerking wat off topic, maar dat achteraf activeren niet werkt bij een Rapid is nu wel duidelijk, zie de discussies elders op het forum. Waarom het niet werkt weten we inderdaad niet....

@Bakboord1 Overigens zit in de Active en de Ambition standaard de radio Swing. Volgens mij (maar ik laat me graag verbeteren) zit daar geen Smartlink op. Pas op de Style zit standaard de Bolero, die (ook weer volgens de configurator) standaard Smartlink zou hebben. Ik zou Smartlink op de bestelbon laten vermelden, dan moet de dealer het evt., mocht het er af-fabriek toch niet opzitten, zelf activeren.

Bakboord1

Forumguru
Ik kijk inderdaad naar de style met volgens de brochere smartlink. Maar vermelding op factuur is idd een goede tip.

duijt

Forumguru
Ik heb Columbus maar vind de navigatie niet best. Stuurde me gisternacht op weg naar Spanje bij Parijs over de Perepherique - al een beetje vreemd, maar ik dacht laten we kijken waar we uitkomen...- en toen ik daar vervolgens de afslag richting A10 moest nemen bleek deze wegens werkzaamheden afgesloten. Op de alternatieve route stond een enorme file. Mijn navi wist van dit alles niets. Zou eigenlijk Google maps op mijn scherm willen hebben maar dat lukt met een iPhone 7plus via Smartlink en CarPlay niet. Alternatief is Apple kaarten inderdaad maar dat is toch minder. Zie alle vergelijkingen op internet daarover. Ben er nog niet uit...

maartenv84

Senior Member
In mijn passat (2017) heb ik android auto actief gehad, via een omweg is dat ook in NL te regelen. Echter vind ik persoonlijk de onboard navigatie van de passat fijner dan google maps. Dus eigenlijk gebruik ik android auto helemaal niet. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom deze app verboden is, maar apple car play wel op de normale manier kan...

Rallye

Forumguru
@maartenv84 De app is niet verboden, maar wordt in Nederland officieel niet ondersteund.

@duijt Inderdaad liever Google Maps dan Apple Kaarten, hoewel Kaarten me dus deze week goed geholpen heeft. Ik heb erover gedacht om een goedkope Android te kopen voor Android Auto en die via de hotspot op mijn iPhone te laten werken.

Rallye

Forumguru
Alleen schijnt Mirrorlink maar door een beperkt aantal telefoons ondersteund te worden...

MCA

Lid
ik heb deze tutorial gevolgd (handig filmpje trouwens)
maar op mijn S6 en Columbus in mijn O3 lijkt Android Auto niet te werken. Het scherm blijft aangeven dat ik via usb mijn telefoon aan moet sluiten. Ik heb dit gedaan met verschillende kabeltjes maar geen effect.

Als ik mijn iPhone6 aansluit, spring direct CarPlay aan maar Android Auto pakt de usb niet op? Iemand suggesties?

MCA

Lid
ik heb deze tutorial gevolgd (handig filmpje trouwens)
maar op mijn S6 en Columbus in mijn O3 lijkt Android Auto niet te werken. Het scherm blijft aangeven dat ik via usb mijn telefoon aan moet sluiten. Ik heb dit gedaan met verschillende kabeltjes maar geen effect.

Als ik mijn iPhone6 aansluit, spring direct CarPlay aan maar Android Auto pakt de usb niet op? Iemand suggesties?
ik vrees dat de USB van mijn Samsung gaar is. In developer options heb ik USB debugging aangezet en ik heb zo'n 5 kabeltjes geprobeerd maar hij doet niks. Ook mijn laptop detecteert de telefoon niet :(

gdisselkoen

Forumguru
ik vrees dat de USB van mijn Samsung gaar is. In developer options heb ik USB debugging aangezet en ik heb zo'n 5 kabeltjes geprobeerd maar hij doet niks. Ook mijn laptop detecteert de telefoon niet :(
Gaat het om een privé of zakelijke telefoon? Als het om een zakelijke telefoon gaat, kan het zijn dat dataoverdracht via de USB poort geblokkeerd is.

MCA

Lid
Gaat het om een privé of zakelijke telefoon? Als het om een zakelijke telefoon gaat, kan het zijn dat dataoverdracht via de USB poort geblokkeerd is.
Is inderdaad een zakelijke telefoon met airwatch. Kun je dat ergens zien? Zou wel jammer zijn, ik had Waze graag op Android Auto gezien

gdisselkoen

Forumguru
Is inderdaad een zakelijke telefoon met airwatch. Kun je dat ergens zien? Zou wel jammer zijn, ik had Waze graag op Android Auto gezien
Ik ken Airwatch niet, maar heb gewerkt met andere, soortgelijke, producten. Afhankelijk van het gebruikte OS kunnen allerlei zaken op de mobile device geblokkeerd worden.

Denk dat je het beste contact op kan nemen met de afdeling die de toestellen beheert. Zij kunnen je, als het goed is, vertellen wat wel en niet mogelijk is met je toestel.

Bovenaan Onderaan