navigatiemeldingen niet hoorbaar

Jan_iV

Lid
Ik heb gisteren mijn Octavia PHEV opgehaald en bij de uitleg van de verkoper viel het me meteen op dat de navigatiemeldingen niet hoorbaar zijn. We hebben allerlei menu's doorlopen en instellingen aan en uitgezet, maar de meldingen zijn alleen maar zichtbaar in het scherm.
Bij het naar huis rijden de navigatie mee laten lopen, met de meldingen ingesteld op uitgebreid. Maar tijdens het rijden kreeg ik alleen maar een waarschuwingstoon te horen als er een nieuw advies kwam.

In principe moet de garage nog terug gaan komen met hopelijk een oplossing, maar in de tussentijd wil ik het ook even hier proberen. Heeft een van jullie misschien een idee wat er hier aan de hand is en hoe het op te lossen is?

Gesproken navi meldingen zijn zeker mogelijk. Even in de handleiding zoeken waar dat staat. Ik zou het je niet zo uit mn hoofd durven zeggen. Sterker nog: bij mij staan die meldingen uit. Vreselijk irritant vind ik die. Gebruik eigenlijk ook veelal met carplay google maps ipv het ingebouwde systeem.

Jan_iV

Lid
Dank allemaal voor het meedenken.
Volgens mij heb ik de settings wel goed staan:
nav-scherm.jpg

en
nav-inst.jpg

Maar nog steeds geen meldingen.

Wat me wel ook opviel is dat volgens mij de spraakbediening niet werkt. Als het goed is zou dan toch bij menu > Setup een optie spraakbesturing zichtbaar moeten zijn? Dat is bij mij niet het geval.

Voor de volledigheid ook nog maar een foto van de systeeminformatie
soft-ver.jpg

EdK

Forumguru
Kan aan mij liggen maar ik zie volgens mij een rood streepje door je speaker, en ja dan doet het geluid het nog niet ondanks dat je de sterkte op 10 zet met die groene balk... :koffie:
nav-scherm.jpg

Jan_iV

Lid
Dat klopt, maar volgens mij wordt dat icoontje groen als het daadwerkelijk op mute staat. Zie ook de afbeelding die @hemi24 geplaatst heeft.
Maar mocht ik dit fout hebben, dan hoor ik het uiteraard graag

EdK

Forumguru
Rood is uit en er op klikken ( speaker icoon) zorgt er voor dat je geluid zou moeten krijgen.
En maakt niet uit waar die groene geluids sterkte balk staat !
Dus die rode streep door die speaker zegt dat NAVI geluid UIT is !!!

Heb je het systeem al een keer naar de fabriek instelling gereset? Je kunt hem ook (eerst) bijwerken naar 1985. Je zit momenteel op versie 1941. En dan daarna ff een fabriek reset doen mocht het direct na de update niet werken.

Software te verkrijgen via @Antera of via @Rainesh

Er zit iig iets “scheef” in de software. Wellicht met een reset is dit euvel gewoon verholpen. Maar zou meteen het systeem updaten. En als het na updaten en na reset nog steeds zo is dan maar even langs de garage of forumleden.

Bovenaan Onderaan