En de website van Vag Techniek is bij deze ook aangepast!
http://www.vagtechniek.nl/index.php?main_page=chiptuning&typeID=115
Dus, de nieuwe motoren 1.6TDI en 2.0TDI die je onder andere in de Octavia III onder de motorkap vindt zijn vanaf vandaag ook dmv OBD te tunen. Dit houdt een kleine pk winst in voor de 1.6TDI (in vergelijking met een Externe Module) voor de 2liter verandert er niets. (qua cijfers dan toch niet) (het gaat hem om de EDC17C64 = ECU)
Deze OBD tuning wordt ook aan de interessante prijs van €425 aangeboden (zonder rekening te houden met de Vagmeetingkorting van 25% natuurlijk
)
Dus aan alle eigenaars van een 1.6TDI of 2.0TDI... voor €318 krijg je een tuning mét gratis rollenbankrun voor en na aangeboden!
Inschrijven is de boodschap
onderstaande is een dynorun van een gechipte 1.6 TDI (vers van de pers):
De ietwat grillige structuur van de lijnen ligt aan de vermogensbank, een woordje uitleg van Lucas van Vag Techniek: (en ik citeer) :
"Hallo Joske,
Dat zijn oneffenheden in de metingen van de rollenbank, een helemaal vloeiende curve is alleen mogelijk als je dit kunstmatig zo maakt en is dus niet realistisch. Als je de ruwe data bekijkt die van de bank af komt dan gaat dat alle kanten op J. Er wordt dan een correctie op toegepast welke de lijn enigszins vloeiend maakt, als je dit `te` vloeiend maakt dan kun je er geen goede informatie uit halen en heeft het meten voor ons helemaal geen nut.
Ik ben het met je eens dat het voor klanten mooier is een super strakke lijn te hebben, alleen dat is niet het doel van de vermogensmeting."
Indien nog vragen over de OBD-tuning, kan je dit aan mij vragen of rechtstreeks een mailtje sturen naar de mensen van Vag Techniek (=werkt vast sneller)
info@vagtechniek.nl
groeten
Joske!
P.S. betreft de TSI motoren zullen we met z'n allen nog wat geduld moeten uitoefenen