Needle Sweep & Cornering lights

Goedemorgen,

Weet iemand of het mogelijk is Needle Sweep en Cornering lights te activeren voor mijn O2 uit 2011 Elegance? En indien dit mogelijk is, wie zou dit voor mij (tegen betaling) kunnen regelen in Noord Holland?

Vast bedankt!
Peter

Kempes

Forumguru
Needle sweep: ja dat kan
Cornering lights: dat kan als de schakelaar waar je de verlichting mee aan kunt zetten voorzien is van een 'auto' functie

Wie kan dit regelen? Daar hebben we dit topic voor:

https://www.skodaforum.nl/forum/i/ledenlijst-vag-com.7288/

Overigens als je xenon hebt zul je van de cornering lights niets merken (is mijn ervaring), dan heb je t alleen omdat je t leuk vind..

Ik heb bij mijn Octavia het volgende laten activeren:

Auto functie verlichting (zelf een knop met auto functie geplaatst)
Bochtverlichting
CH / LH

CH / LH via mistlampen (om de xenon te ontlasten)
Waarschuwingslichten aan bij noodstop
Achterlichten aan tijdens drl

Needle sweep
Auto-Lock
Auto-Unlock

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie! Ik wist nog niet van de VAG ledenlijst, heel handig!

Wat bedoel je met de optie "achterlichten aan tijdens drl" (waarschijnlijk hele domme vraag)

Japanese Power

Donateur
Dat is dat je achterlichten meebranden met de standaard dagrijverlichting (Daytime Running Lights) aan de voorzijde.

Vanaf 01-01-2011 verplicht op elke nieuwe auto: zie link.

Laatst bewerkt:

Kempes

Forumguru
Jep..stuk veiliger. Dat moet overigens met vag-com (correctie ik bedoel vag canpro) ingesteld worden. De meesten hebben alleen vcds en kunnen dit dan niet voor je regelen..

Laatst bewerkt:
Ah oke, ik dacht eigenlijk dat die achterlichten ook gewoon aanstonden met de dagrijverlichting, nooit op gelet eigenlijk.

In mijn maxi dot staat het helaas niet voor zover ik weet. Ik heb al best even goed gezocht maar ik kijk vanavond weer even.

ertromp

Forumguru
Je weet zeker dat je een elegance hebt? Zilver kleurige dakrails en voor en achter elektrisch bediende ramen bijvoorbeeld?

Ja klopt helemaal, ik zal vandaag of morgen wel even een fotootje posten van mijn maxidot display, misschien zie ik het over het hoofd...

Spinal

Forumguru
CH/LH is instelbaar in je maxi dot als het goed is.
-needle sweep niet
-corner lights niet
-achterlichten aan icm DRL ook niet

Als je xenon hebt dan staat er wel een optie bochtverlichting maar daarmee bedoelen ze het AFS systeem (meedraaien van de koplampen in een bocht) dat kun je daarmee aan/uit zetten.

Corner lights en neelde sweep kun je aanvinken in VCDS. Om de achterlichten mee te laten branden met DRL heb je vagcan pro nodig

Klopt, CH/LH staat er ook in maar de rest niet. Ik heb er even een mailtje uitgegooid naar iemand uit de ledenlijst VAG, hopelijk dat die dit voor mij kan instellen. De Skoda dealer hier is helaas alles behalve meewerkend...

ertromp

Forumguru
Wel apart voor een 2011 O2
Heb zelf een 2010 O2 Elegance gehad en daar waren corner lights toch echt standaard

ertromp

Forumguru
Xenon had ik ook op de 2010 O2
Bij standaard Xenon heb je ook sproeier kapjes in je bumper zitten duidelijk zichtbaar

Spinal

Forumguru
Is xenon niet standaard bij de O2FL Elegance Businessline? (is een Elegance ook altijd meteen een Businessline of bestaat er ook een Elegance zonder Businessline erachter?)

@Schilkeplayer ik zou een lijstje maken van wat je allemaal wilt instellen, er zijn best veel mogelijkheden. In het VAGCOM gedeelte van het forum vind je veel info over wat er mogelijk is om in te stellen. Zo kun je alles in 1 keer laten doen.

Ik heb cornerLights probleemloos laten activeren bij mijn O2 uit 2010 (zonder auto functie op de verlichting). Kosten waren 15 euro. CH LH ook laten activeren, ondanks dat ik CH/LH nu in mijn maxi dot menu heb staan, werkt deze weer niet.

Kempes

Forumguru
@rooster is het niet zo dat je de verlichtingsknop naar rechts gedraaid (dus aan) moet laten staan om van de ch/lh functie gebruik te kunnen maken?

Heb al een paar keer op dit forum voorbij zien komen dat dit vergeten werd...

Spinal

Forumguru
@rooster is het niet zo dat je de verlichtingsknop naar rechts gedraaid (dus aan) moet laten staan om van de ch/lh functie gebruik te kunnen maken?

Heb al een paar keer op dit forum voorbij zien komen dat dit vergeten werd...

Nee die moet juist in de AUTO stand staan, anders werkt CH/LH niet. Heb ik mezelf ook een keer mee gefopt

Bovenaan Onderaan