Net 3 maanden Yeti eigenaar nu diverse klachten om ziek van te worden.

skodavrouw51

Nieuw lid
Klacht 1: Het motormanagement lampje ging branden: nader verder uit te zoeken code P2015. (mogelijk een kapotte sensor bij het inlaatspruitstuk. Laten resetten mocht ie weer gaan branden, laten fixen ( a EURO 600)
Klacht 2: Zingend geluid in bochten naar links meer als naar rechts.....volgens eigen garage een wiellager wat kapot is. Niet blij mee. Garantie? Volgens de garage waar hij gekocht is heb ik alleen getekend voor garantie aan de motor en mechanische delen, dus niet vergoed.
Klacht 1b: Het lampje is weer gaan branden storingscode P2015....het wordt tijd om dat zo spoedig mogelijk te laten fixen.
Klacht 3: De auto geeft een melding dat er een km'beurt (servicebeurt) gegeven moet worden. Volgens de garage waar wij hem kochten vergeten te resetten. Service was gegeven.
Klacht 4: Bij het onderzoeken van de auto naar de wiellagers is mijn eigen garage er achter gekomen dat de demper op de las op diverse plaatsen (bijna rondom) door is. N.B. Er was voor aankoop net een nieuwe demper opgezet. Kosten bij mijn eigen garage zouden op EURO 450 materiaalkosten excl uitkomen

Hoe zouden jullie reageren richting aankoopgarage (zit op 60 km afstand van ons verwijdert). Heb alleen getekend voor garantie op de motor en mechanische delen. (stomstomstom geen Bovag)
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Beide dealers zijn géén Skoda-garage is mijn gok..?

  1. De foutcode P2015 zal inderdaad een defecte klep in het inlaatspruitstuk zijn (of motor van de klep), met een beetje pech is dit alleen als één geheel te bestellen/vervangen; laat wel de bedrading/stekkers checken dat kan ook de boosdoener zijn. Maar doorgaans is de klep de boosdoener.
  2. Wiellagers zijn volgens mij per definitie altijd uitgesloten van garantie bij welke dealer dan ook; desondanks siert het de dealer als hij je hiermee wel tegemoet komt; hij heeft je een auto verkocht waarvan jij verondersteld dat deze vrij is van verdere gebreken...
  3. Resetten zal voor beide dealers nog geen 5 minuten werk zijn...
  4. Uitlaatspruitstuk is toch een gegoten deel én daarbij: waarom is deze überhaupt al vervangen?!?
Blijf in goed overleg met de aankoopgarage; leg hem de geconstateerde kwalen voor en vraag hem of én hoe hij dit zou kunnen oplossen.

Succes!
 

hemi24

Forumguru
Is een wiellager dan geen mechanisch deel? :pieker:

Ja en nee...

Geluid hoeft niet direct een gebrek te zijn wat onder garantie valt!
Bovag verwoord het zo: "Bij slijtage van een onderdeel dat nog binnen de norm valt, is er geen sprake van een gebrek."

Geluid is veelal wel een voorbode van een wiellager dat kapot zal gaan, maar feitelijk is het nog niet aan het fysieke eind van z'n levensduur.
 

Hakar

Donateur
lacht 3: De auto geeft een melding dat er een km'beurt (servicebeurt) gegeven moet worden. Volgens de garage waar wij hem kochten vergeten te resetten. Service was gegeven.
Staat deze ook in het onderhoudsboekje bijgeschreven?
Dan is het zoals @hemi24 aangeeft nog geen vijf minuten werk.

Geen onderhoudsboekje? dan blijven enkel de blauwe ogen van de verkopende partij over....
 

hemi24

Forumguru
Wat is er dan in vredesnaam met het uitlaatsysteem gebeurd bij zo'n km-stand?!?

Zijn de motorsteunen wel in orde..?
 

hemi24

Forumguru
Mijn bescheiden mening:
Wil je echt plezier hebben van je Yeti, moet 'ie nu nog even naar een échte VAG-specialist!

En ja, dat kan financieel nog even goed pijn gaan doen, helaas...
 

B.Stuurder

Forumguru
Wat een typisch verhaal. Ik geloof de TS wel, maar de auto klinkt wat "shady". Wiellager dat herrie maakt, spruitstuk met las (waar dan) die rondom bijna helemaal door is (maakt de auto geen herrie dan?), motor bij 110 K km al gereviseerd.
Misschien een algehele check bij een VAG dealer of in elk geval specialist? 3 maanden is helaas al te lang om terug te gaan, maar les geleerd voor de volgende keer: aankoopkeuring laten doen vóór de koop.
 

Maartenvds

Forumguru
Uhhh geen idee....de auto is uit Duitsland gehaald door de aankoopgarage en de motor is helemaal gereviseerd....

Hoi hoi,

ten eerste wat ontzettend rot van de gebreken bij de auto. Ik acht de kans vrij groot dat dit een schadeauto is geweest in Duitsland en naar Nederland is gehaald om hier op te knappen. He voordeel voor een dealer is vaak dat er geen WOK status op komt omdat hij zowizo gekeurd moet worden. voor de gele platen dat laten ze dan pas doen als hij helemaal gerepareerd is.

Ik zal kijken bij het garagebedrijf waar de auto is gekocht om hier een coulance mee te krijgen anders kost het nog meer geld. Als dit is gelukt laten maken en nooit meer terug komen!! vertrouw je dit echt niet meer ga dan direct naar een specialist die je echt goed kan helpen!
 

skodavrouw51

Nieuw lid
excuses rectificatie: (niet zo technisch) er is een nieuwe demper opgezet 3 maanden geleden en daar bij de las is ie rondom "kapot".
 
Bovenaan Onderaan