Nexus gestolen!

Een collega van mij kwam vanochtend iets later. Er was ingebroken in zijn O2 Elegance. N.B. voor de deur op zijn eigen erf. Naast een aantal zonnebrillen en was wisselgeld heeft men ook zijn Nexus compleet uitgenomen. Een nare ervaring, maar op zich, helaas, niets bijzonders.

Wat mij echter zorgen baart is de manier en het gemak waarnee het dievengilde zijn deuren heeft open gemaakt. Men heeft het portierslot aan bestuurderszijde geforceerd <eruit geknipt om geen ruchtbaarheid hieraan te geven> en kon men overal bij.
In vergelijking met de actie die men bij DieBruine heeft uitgehaald is dit natuurlijk peanuts, maar toch. Ik zal vanaf vanavond in ieder geval minder in mijn auto laten liggen. Mijn Stream kan ik er echter niet uithalen.

Iemand een identieke ervaring of een tip ter voorkoming. Ik vind dat het slot van een O2 (en wellicht andere VAG-auto's) wel erg makkelijk open gaat.

SkodaMan

Actief lid
Moderator graag het bericht aanpassen cq verwijderen. De informatie is nuttig echter aub niet teveel ruchtbaarheid geven aan dit geval.

Graag meer informatie per PM.

adee

Senior Member
Bijzonder vervelende ervaring als er in je auto is ingebroken!

Echter misschien wel een geluk bij een ongeluk: Nexus weg, misschien een Columbus systeem terug?

LenK

Forumguru
Bij mijn O1 is in Praag <verwijderd door moderator>. . Was volgens de politie dé methode. <verwijderd door moderator>. Maar zelfde truuk kan dus ook via het portierslot.
<verwijderd door moderator>.
Ik had toen een max voor audio in mijn verzekering, dat is volgens mij wel gebruikelijk, dus ik hoop dat als de auto eigendom is dat je alles vergoed krijgt.
Ik hoop trouwens wel dat het lastig is om die die Nexus (of Stream of Audience) aan de praat te krijgen in een andere auto.

higgy

Forumguru
De sloten van ALLE vag-auto's zijn irritant makkelijk open te krijgen, en dat weet het dievengilde heel goed. Enkele jaren geleden reed ik een Passat, en bij mij in de buurt zijn in 1 nacht zowat alle VW's (ja, ook mijn Passat) opengeboord: aangepaste boorkop die net een fractie groter is dan de slotcilinder, daarmee op het slot, en cilinder kapot en alle ramen zakken vanzelf naar beneden. Kl*te.

Matra_Murena

Actief lid
Maak je geen illusies. Als het het werk is van een georganiseerde bende dan maakt het niets uit wat voor auto je hebt staan. Alle sloten kunnen in luttele seconden geopend worden door hen die de trucjes kennen.

Een aantal jaar geleden is zo de VW golf full options van mijn schoonma gestolen. Was 3 dagen oud.....

Fabia

† In Memoriam
Dat zag je toch in die programma's over parkeerwachters. Als een auto weggesleept moest worden hadden ze die in een mum van tijd open.

Tallguy

Forumguru
Heren,

Ik heb toch een paar kleine edits gedaan in jullie berichten om niet teveel ruchtbaarheid te geven aan hoe je makkelijk kan inbreken in een Skoda. Niet teveel slapende :923: wakker maken zullen we maar denken.

En ja, we weten dat er mensen zijn die deze info weten en ja, we begrijpen ook dat als je wilt inbreken er altijd wel een manier is (los van een baksteen door de ruit), maar we hopen toch op jullie begrip niet teveel details te posten.

Onze dank!

Als ze de code er niet bij hebben dan krijg je hem niet aan de praat in een andere auto, werd mij bij de dealer verteld. Auto en Nexus zijn af fabriek aan elkaar gelkoppeld.

Weet niet of het dieven gilde hier in NL of in een ander land hier een oplossing voor heeft.

Groet WS.

VEEJAY

Forumguru
Nou ja handige tips hoe ik men auto openkrijg als hij op slot zit en de sleutel zit er nog in is altijd handig :-)

joergarms

Senior Member
Het blijft gewoon ontzettend naar als er weer een stelletje van die schooiers met hun poten aan jouw spullen zit.
Heb het gelukkig pas één keer gehad dat er een ruit was ingeslagen.
Maar het is echt een heel zuur begin of einde van de dag.

En inderdaad, de echte jongens, die deinzen voor geen enkel slot terug, alles is te openen, je moet echt niet denken dat het bij een BMW/ Mercedes of wat dan ook, meer moeite kost.

Laat gewoon zo min mogelijk liggen, haal de kring van de zuignap van je navi van de voorruit, telefoonladers e.d., gooi ze in het dashboard kastje.

Fabia

† In Memoriam
Ik neem TT altijd uit de auto mee, het enige wat ik altijd in het dashboard kastje laat liggen zijn de houder en de kabels.

Wullum

Actief lid
Bij mij hetzelfde k**geintje geflikt, Nexus gewoon bij mij thuis op de oprit eruit geklauwd, op 3 meter afstand van de straatlantaarnpaal. Buren hadden nog wel hun buitenlamp met bewegingssensor om 00:30 zien aanfloepen……

Slot geforceerd met een truukje wat een medewerker van de leasemaatschappij me telefonisch wist te vertellen en waarvan bij controle de symptomen nog bleken te kloppen ook. Standaardwerk dus, voor extra info: PM.
Het slot wordt dusdanig aangepakt dat volgens de boordcomputer de deur normaal is geopend met een sleutel.
Inbouwframe netjes verwijderd, Nexus er simpelweg uitgeschroefd en weg.

Schade alleen een deukje in mijn linkerdeur en een afgebroken antenneconnector, verder helemaal nix. Slot is verder niet beschadigd en functioneert volledig.
Je bent gewaarschuwd, het blijkt kinderlijk eenvoudig om een Octy leeg te halen zonder sleutel.

Gejat op bestelling denk ik, geleverd door iemand die precies wist hoe je een VAG radio moet "oogsten".

Verontrustend is dat de Skoda dealer speciale reparatiesetjes heeft voor als de bedrading is beschadigd en een vervangende Nexus op de plank heeft liggen. Wel binnen een dag een nieuwe, dat dan weer wel.
Alleen geen Columbus, die zijn nog niet los verkrijgbaar volgens dealer.

@ www123: dat auto en Nexus af fabriek aan elkaar gekoppeld zijn is relatief, met een pc, VAG-COM software en de juiste kabel kun je de Nexus simpel aan de boordcomputer aanmelden. Dat doet de dealer tenslotte ook bij het plaatsen van een vervangende Nexus.....

Kan zijn dat m'n Bluetooth carkit zichzelf teveel heeft staan broadcasten en zo de aandacht naar mijn O2 heeft getrokken. Carkit is bij inbouw van de nieuwe Nexus inmiddels over het contact geschakeld en houdt zonder sleutel nu zijn mond.

Ook maar de buitenlamp onder m'n carport vervangen door eentje met bewegingssensor. Effect waarschijnlijk verwaarloosbaar, maar toch.

Ik ga een mijnenveld in mijn oprit ingraven, wil iemand helpen met weer dichtstraten? Bier staat koud.

adee

Senior Member
Ik ga een mijnenveld in mijn oprit ingraven, wil iemand helpen met weer dichtstraten? Bier staat koud.

Ik kom graag helpen. Hopelijk zien we dan ook nog een diefje de lucht in gaan ;)

Trouwens verontrustend bericht dat je hier hebt geschreven... Ben niet zo heel tevreden met mijn Nexus maar om hem nu vakkundig uit te laten bouwen door iemand die daar verder niets tegenover stelt, gaat me wat ver. In ieder geval hoop ik dat dit de laatste keer was.

Enige wat ze dus misschien afschrikt is een alarm in laten bouwen. Vind ik toch wel jammer deze actie. Je zou toch verwachten dat Skoda dan met een actie of eoa kit komt. In twee tellen open, Immo er op en zo is mijn O2 dus ff snel ontvreemd.

Bovenaan Onderaan