Niet constant trekken van de motor 1.9 tdi bxe

chris01

Senior Member
als je rustig optrekt met de auto dan schokt/houd hij steeds iets in tussen de 1800 en 2200 toeren.
koppeling incl vliegwiel is inmiddels vervangen, schakelt perfect.
trek je stevig door dan merk je het niet echt, maar dit is natuurlijk niet altijd de bedoeling.
heb hier eerder een topic over gehad .

turboturbo

Forumguru
Mss nog even naar dat topic verwijzen voor de volledigheid? (je startpost bulkt nu niet erg van informatie, nu) :)

chris01

Senior Member
klopt staat idd niet veel in,
betreft een octavia 1.9 tdi combi met bxe motor.
heb eerder een topic gehad `ìets schokken rond 2000 toeren`.daarin was er een probleem met de cruise control.
deze sloeg steeds af.deze is inmiddels vervangen voor een nieuwe. werkt nu weer perfect.
het schokken zit er alleen nog wel in ook na vervanging van dubbel massavliegwiel en complete koppeling.
heb 1 keer motor in noodloop gehad doordat de turbo was blijven hangen. deze gereset en 2 flessen forté erin en dit is niet meer voorgekomen, heb gelijk rijstijl aangepast aan wat steviger doorrijden/trekken.
er zaten verder geen foutmeldingen in. ?????????

Adoks

Senior Member
-Tandempomp defect --> Olie in dieselfilter --> Uiteindelijk diesel in motorolie
-Check verstuiver status in VCDS

chris01

Senior Member
heb in filter gekeken maar zat geen olie in, filter was wel zwart maar zal door vervuilde diesel komen,toch ?

chris01

Senior Member
de diesel die erin zit is helder licht groenig.
alleen waar moet ik het nu zoeken, vanochtend uit laten lezen en niets gevonden.

chris01

Senior Member
dat ga ik zeker doen, alleen vraagje nog. als ik auto start draait hij stationair mooi 800 toeren ,na even gereden te hebben blijft hij op 1000 toeren staan en zelfs tikje er boven. heeft dit ermee te maken ?

chris01

Senior Member
ik geloof dat ze er met een TEXA naar hebben gekeken, en deze vond verder niets.
zit hier veel verschil in ?

chris01

Senior Member
is idd een universeel apparaat, of het nou merk texa is of het programma zo heet?????
komt een kastje in de auto op de stekker , en dan via bluetooth naar laptop.

chris01

Senior Member
maar na vervanging dynamo , deze gaf nog maar 11 volt en nu weer 14. is het schokken weer voorbij. Gelukkig !!!

chris01

Senior Member
en toch begint het licht schokken weer op nieuw.vooral als je rustig op trekt.
zou het mischien de luchtmassameter kunnen zijn. ??:cry:

Joske

Forumguru
de LMM is volgens mij te testen mits rijdend uit te lezen met VCDS en vervolgens vergelijken met een tabel wat de waardes dienen te zijn bij een goed functionerend exemplaar.

Wat is het bouwjaar nu weer van de auto?

Bovenaan Onderaan