Niet starten !!

Erwin

Lid
Sleutel in contact, draaien, radio gaat aan, de diverse lampjes gaan branden maar verder niets !!

Schrik slaat om je hart, was nl op vakantie. Nogmaals geprobeerd niets....

Richtingaanwijzer op neutraal gezet en licht vanuit automatisch op uit gezet, draaien en starten. Klinkt dit bekend? Zal morgen op de oprit dit eens proberen of dit standaard zo werkt.

EdK

Forumguru
DSG of hand schakel bak ?

Ik moet ter aller tijden me koppeling intrappen wil ik kunnen starten
Heb een hand schakelbak

EdK

Forumguru
handbak met 7 versnellingen ??
Maken ze dan nieuwe versnellingsbakken ?

Volgens mij is het DSG met 7 versnellingen en handbak met 6 versnellingen in de Yeti's

Erwin

Lid
oke ff zonder gekheid. Ik lees dus dat bij een handbak de koppeling bediend moet zijn om te kunnen starten. Nooit opgelet, is zo automatisme. Morgen meteen proberen. ls dit deoorzaak van het niet starten is.........(Maakt het nog uit of versnellingbak in een versnelling staat)

reeseend

Forumguru
Ik wist dat dit een beveiliging is op Motorfietsen en Scooters, maar op auto's ????:confused:.
Overigens trap je in de auto ook automatisch de koppeling in voor het starten.

CharlesTucker

Forumguru
Overigens trap je in de auto ook automatisch de koppeling in voor het starten.
Jij en ik en veel anderen wel, maar ik heb wel gemerkt dat niet iedereen dat automatisch doet. Enige tijd geleden stond er hier voor de deur een auto te koop, een potentiele koper bekijkt hem uitgebreid, stapt in, draait de sleutel om, en kadeng, tegen de auto die er voor geparkeerd stond, oeps.

Antera

Donateur
koppeling intrappen of als eerste kijken of hij in neutraal staat. Ook dat is dan automatisme. Leer je wel als je bovenstaande een keer hebt mee gemaakt.

Mark

Banned
Ik heb het zo geleerd op de rijschool;
Starten is koppeling intrappen en versnelling in neutraal.

The bone collector

Senior Member
Ook nog nooit van gehoord. Maar ik trap ook altijd de koppeling in. Zo ontlast je de startmotor ook gelijk, leeft die ook een beetje langer.

YeMii

Senior Member
Zo even nog weggeweest en gelijk even getest. Koppeling ingetrapt of niet, starten doet hij gewoon.

Groet Bert

Noord26

Forumguru
Verschilt per model en uitvoering of je wel of niet de koppeling in moet trappen om hem te kunnen starten. Bij mijn Fabia GL krijg je anders op de display 'depress clutch' en start hij echt niet.
Ik weet niet of je bij alle modellen de sleutel een tikje moet geven en niet moet blijven vasthouden in de start-stand totdat hij aan is. Bij de Fabia GL is een tikje voldoende.

Fabia

† In Memoriam
Zou het eigenlijk niet weten. Ik trap altijd de koppeling in voordat ik start. Alleen nu niet meer nodig.:winkie:

Monteurtje

Forumguru
Ik weet niet of je bij alle modellen de sleutel een tikje moet geven en niet moet blijven vasthouden in de start-stand totdat hij aan is. Bij de Fabia GL is een tikje voldoende.

Dit is alleen op de fabia greenline.

Dat de koppeling in getrapt moet worden is een model wijziging van2011.

EdK

Forumguru
Dit is alleen op de fabia greenline. Dat de koppeling in getrapt moet worden is een model wijziging van 2011.

Wel monteurtje met mijn Yeti 2011 ben ik ook verplicht om de koppleing in te trappen anders heb ik zelfde melding waar Noord36 het al over had in het display

Monteurtje

Forumguru
Ja dat is toch modeljaar 2011. Zoals ik zei. Rond de zomer is de modelwijziging. Nu zijn de auto's van modeljaar 2012.

EdK

Forumguru
tsja maar je zegt ervoor dit is alleen voor de greenline en tsja dat heb ik niet
heb de blackline

Monteurtje

Forumguru
Ik begrijp wat je bedoeld. Dat van de eenline gaat over het citaat erboven. Wat betreft het modeljaar had ik op de volgende regel moeten zetten. Ik hoop dat het nu duidelijker is.

Bovenaan Onderaan