Eltjo
Forumguru
30k of 2 jaar bij de meeste VAG motoren dacht. Als je slechts of te veel klein stukjes rijdt wellicht jaarlijks.
Met alleen kleine stukjes moet je eigenlijk af en toe wel een flinke rit hebben, dat doet de motor veel goed, verdwijnt de sludge uit de vuldop en hij is veel soepeler.
Olie komt er bij een diesel eigenlijk altijd zwart uit, benzine hopelijk minder zwart.
Mijn eerste diesel had bij de vorige berijder ritten van en naar werk gehad van 30 km. De eerste keer na 17k olie wisselen schok ik nogal van de klonterige oude olie en dacht dat moet ik niet weer 2k uitstellen (15k interval). Echter heb ik dat daarna nooit meer gezien en heb ik de auto 200k gereden tot 350k. Kennelijk waren die ritten in de spits van vorige eigenaar te kort en kwam de aangekoekte rommel pas bij mijn gebruik los.
Met alleen kleine stukjes moet je eigenlijk af en toe wel een flinke rit hebben, dat doet de motor veel goed, verdwijnt de sludge uit de vuldop en hij is veel soepeler.
Olie komt er bij een diesel eigenlijk altijd zwart uit, benzine hopelijk minder zwart.
Mijn eerste diesel had bij de vorige berijder ritten van en naar werk gehad van 30 km. De eerste keer na 17k olie wisselen schok ik nogal van de klonterige oude olie en dacht dat moet ik niet weer 2k uitstellen (15k interval). Echter heb ik dat daarna nooit meer gezien en heb ik de auto 200k gereden tot 350k. Kennelijk waren die ritten in de spits van vorige eigenaar te kort en kwam de aangekoekte rommel pas bij mijn gebruik los.
Laatst bewerkt: