Ik had dat gelezen dat je met een benzine minder lang kunt rijden, dan met een dieselwagen.
Het hangt natuurlijk ook af hoe je ermee omgaat.
Ik hoop het alvast dat ik evenveel geluk mag hebben met mijn nieuwe wagen, als met mijn huidige.
De motoren zijn ook al veel meer geëvolueerd in vergelijking met vroeger, dus wie weet.
Ik denk inderdaad dat dat gebaseerd is op hoe het vroeger was.... Toen draaiden diesels typisch langer door dan benzine auto's. Maar ja dat kan ook fals causaal verband zijn. Immers kopen mensen die een hoog jaar kilometrage doen, meestal een diesel vanwege de kosten. Toen was het omslagpunt naar mijn idee ook lager dan nu het geval is.
Ook kwam vroeger nogal voor (bijv met de auto's van mijn pa) dat de carrosserie de motor levensduur niet overleefde (roest) of er kwamen dure reparaties (vaak laswerk) die ervoor zorgden dat de auto economisch total-loss was. De toyota's (hebben er 2 gehad) gingen dan voor 1000 gulden naar Zuid-Afrika (want achterwiel aangedreven) dat was meer dan dat hij ervoor kreeg als hij ze naar de sloop bracht
Tegenwoordig zie ik dat de carrosserie vanaf ruwweg bouwjaar 2000 een goede anti-roest behandeling heeft gehad. Er zijn genoeg klokje rond filmpjes van benzine auto's en telkens blijkt weer (of het nu diesel is of benzine) het staat of valt met een beetje geluk en niet besparen op onderhoud.