Nieuw lid octavia RS

Bael

Forumguru
Hallo, jullie hebben er nog een lid bij.
Ik ben Tim 27jaar en woon in Ninove (Belg dus) en heb mijn golf 6R ingeleverd voor iets groter. Normaal zou ik de octavia tegen eind januari hebben is nu al een goede maand besteld.
Het is een combi benzine geworden, race blue met dsg boit en nog tal van opties. Kwa velgen is het de standaard met winterbanden aangezien er toch een mooie set 19 opkomt.
En natuurlijk nog een schroefset mag ook niet ontbreken.
Even afwachten wat het vermogen zegt aangezien ik mijn golf 335pk had kan het wel zyn dat er nog een stage 1 of 2 komt.
En het belangrijkste hopelijk veel plezier aan de wagen te hebben.

Grtz

Cordoba

Forumguru
Welkom hier Tim. Van een Golf naar een Octavia combi is toch wel aardig wat extra ruimte, maar ook de rijeigenschappen zullen wel wat anders zijn als je van de Golf gewend bent.

• Leuk
Waarderingen: Bael

Bael

Forumguru
Welkom. Alweer een Belgische petrolhead. Waar blijven die Nederlandse RS-en?:arghh:
Waarom groter rijden, gezinsuitbreiding op komst @Bael ?

Het staat nu niet meteen op de agenda maar zal er wel eens van komen he. en met een duitse herder in de koffer op reis gaan zal in een octavia net iets meer kofferruimte over zyn als in een golf :)
De golf was ook net 4jaar dus kreeg ik er nog een mooie prijs voor moest dan niet zoveel opleggen tegenover als ik nog 3jaar had gewacht.

Laatst bewerkt:

Bael

Forumguru
Welkom hier Tim. Van een Golf naar een Octavia combi is toch wel aardig wat extra ruimte, maar ook de rijeigenschappen zullen wel wat anders zijn als je van de Golf gewend bent.

Jep da zal in het begin even wennen zyn, en de rijeigenschappen liggen idd heel wat anders had eens een testrit gedaan en de 4wd zal ik echt wel missen is bij Skoda enkel maar op de diesel te verkrijgen jammer genoeg, maar kom dat word bij slecht weer dan wat rustiger vertrekken en we komen er ook wel :D

Canon-Eye

Forumguru
moest dan niet zoveel opleggen tegenover als ik nog 3jaar had gewacht
Dat is op zich wel juist. Maar in die verdere 3 jaar was de afschrijving op je Golf wel zoveel minder geweest, dat je in totaal waarschijnlijk voordeliger uit geweest zou zijn omdat de bespaarde afschrijving meer zou zijn dan de hogere bijbetaling.

Maar ja, een auto kopen en rijden is natuurlijk niet alléén maar sommen maken, dus ik snap het wel... :jaja:

Bovenaan Onderaan